تغییر تاکتیک مقاومت، دردسر تازه رژیم صهیونیستی

«عبدالباری عطوان» معتقد است با تغییر تاکتیک مقاومت فلسطین در نبردهای غزه و افزایش شمار سربازان هلاک شده ارتش اسرائیل، این رژیم شکست های بیشتری را متحمل خواهد شد، در این هنگام است که مصر و اردن باید برای حمایت از فلسطین گام های عملی بردارند و به کمک مقاومت بشتابند.    

به گزارش تحریریه، «عبدالباری عطوان» تحلیلگر سرشناس جهان عرب در بخشی از اظهارات خود در «یوتیوب» درباره تحولات فلسطین گفت: مقاومت در غزه به طور بی سابقه ای در حال پایداری است. جبالیا هم مانند لنینگراد و استالینگراد و همه نبردهای سرنوشت ساز وارد کتاب های تاریخ خواهد شد. شهرهای فلسطین در نبردها تاکنون پایداری کرده اند و دشمن را شکست دادند.

وی تصریح کرد: جبالیا کشور بزرگی نیست، بلکه یک اردوگاه است. رژیم اسرائیل طی ۴ روز اخیر در جبالیا بیش از ۱۰۰ تن از نیروهای خود را از دست داده است. ژنرال «اسحاق بریک» نظامی بازنشسته رژیم اسرائیل اعتراف کرد این رژیم در نبرد جبالیا دستاوردی کسب نخواهد کرد و شکست می خورد.

وی تصریح کرد که باید به سرعت به جنگ پایان داده شود و اسرائیل هم به شکست خود اعتراف کند.

عطوان افزود: نیروهای رژیم اسرائیل در خان یونس، کوی شجاعیه و کوی زیتون و مغازی شکست خوردند و از این مناطق عقب نشینی کردند. آنها به زودی در رفح هم شکست خواهند خورد. این روزها جریان حماس و سرایا القدس تاکتیک های جنگی خود را تغییر داده اند. آنها پس از چند ماه نبرد تجربه های بسیاری ارزنده ای کسب کرده اند و در جنگ ماهر شده اند. آنها کمین های بسیاری را برای شکار نیروهای رژیم اسرائیل ایجاد کرده اند. این روزها شمار هلی کوپترهایی که اجساد نیروهای ارتش اسرائیل را از غزه به سرزمین های اشغال شده منتقل می کنند، افزایش یافته است. امور در نوار غزه برای نیروهای رژیم صهیونیستی بسیار ناگوار به پیش می رود. آنها توان پیشروی در رفح را هم ندارند. مشخص شده که طرح رژیم اسرائیل برای ترساندن مردم فلسطین هم با شکست روبرو شد و هنوز مردم از مقاومت پشتیبانی می کنند.

تغییر تاکتیک مقاومت، دردسر تازه رژیم صهیونیستی

این تحلیلگر فلسطینی تبار در بخش دیگری از اظهارات خود تاکید کرد: اسرائیلی ها، مصر را در زمینه بسته شدن گذرگاه رفح متهم کردند و در مقابل مصر نیز اسرائیل را متهم کرده است. مصری ها به جای این کارها باید سفارت اسرائیل را ببندند و توافق کمپ دیوید را کنار بگذارند. قاهره نباید در برابر رژیم اسرائیل سکوت کند بلکه باید در حمایت از مردم فلسطین گام های عملی بردارد. مصر اگر سکوت کند زیان خواهد دید.

وی عنوان داشت: مصر به دلیل جنگ در غزه سالیانه ۵ میلیارد دلار از درآمد خود را در کانال سوئز از دست می دهد زیرا یمنی ها دریای سرخ و خلیج عدن و اقیانوس هند و دریای مدیترانه را به پادگان تبدیل کرده اند. بنابر این مصر هم در صورت سکوت، هزینه هایی را پرداخت خواهد کرد. اگر مصر موضع مقتدری را پیش می گرفت جنگ به مدت ۸ ماه به درازا نمی کشید. رژیم اسرائیل از دو کشور مصر و اردن می ترسد زیرا اگر روابط اسرائیل با این دو کشور برهم بخورد توافق های کمپ دیوید و وادی عربه هم از بین خواهند رفت و اسرائیل ویران خواهد شد. اردن و مصر باید با قدرت کمک های انسان دوستانه را به مردم فلسطین برسانند.

عطوان اعتقاد دارد گروه های مقاومت حماس و جهاد اسلامی و ... رژیم اسرائیل را خوار و ذلیل کرده اند و افکار عمومی در سرتاسر جهان را علیه این رژیم برانگیخته اند. مصر با جمعیت بالا و تمدن چندین هزار ساله خود باید رژیم اسرائیل هفتاد و پنج ساله را به زانو در آورد. اردنی ها هم باید در قبال جنایت رژیم اسرائیل برای ارائه کمک های انسان دوستانه وارد عمل شوند و از عزت نفس خود دفاع کنند. اگر همکاری حکومت اردن با رژیم اسرائیل نبود این رژیم نمی توانست دست به چنین جنایت هایی بزند.

این تحلیلگر برجسته جهان عرب در پایان گفت: جنگ ادامه خواهد داشت و مقاومت هم به مسیر خود ادامه می دهد تا رژیم اسرائیل را بیشتر خوار و ذلیل کند. دولت نتانیاهو در حال ویران کردن رژیم اسرائیل است و در این مسیر کشورهای عربی از جمله اردن و مصر هم باید به کمک مقاومت بشتابند. مصر و اردن باید رژیم اسرائیل را مجبور کنند تا هزینه ویرانی های غزه را بپردازد، سکوت آنان در این موضوع شرم آور است.

پایان/

۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۰۸:۰۰
کد خبر: 29606

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 5 =