انتقام مصر از رژیم صهیونیستی با خروج از کمپ دیوید

«عبدالباری عطوان» با اشاره کشته شدن چند سرباز مصری به دست نظامیان اسرائیل در رفح معتقد است مصر باید کنترل گذرگاه رفح را در اختیار بگیرد و معاهدات صلح را با رژیمی که هیچ احترامی برای توافق ها قائل نیست، کنار بگذارد.

به گزارش تحریریه، «عبدالباری عطوان» تحلیلگر سرشناس جهان عرب در بخشی از اظهارات خود درباره تحولات فلسطین گفت: حمله به رفح پیامدهایی به همراه داشته است. نظامیان رژیم اسرائیل باز هم یک سرباز مصری را به شهادت رساندند. این بیانگر قلدرمابی های این رژیم است. آنها پیش از این هم ۲ تن از سربازان مصری را در یک برج مراقبت هدف قرار دادند. قطعا به شهادت رساندن این سربازان مصری بدون پاسخ باقی نخواهد ماند.

تحلیلگر شناخته شده جهان عرب با طرح این سوال که با توجه به این اقدامات هدف مصر از تداوم رعایت توافق کمپ دیوید با رژیم اسرائیل و حضور سفیر این رژیم در قاهره چیست؟ اظهار داشت که یک فرصت برای نظام مصر به وجود آمده است تا برخلاف خواست رژیم اسرائیل گذرگاه رفح را باز کند. ارتش مصر قدرتمند و قهرمان است و می تواند همه شرط های خود را بر رژیم اسرائیل تحمیل کند.

انتقام مصر از رژیم صهیونیستی با خروج از کمپ دیوید

وی تصریح کرد: مصر باید از این فرصت استفاده کند و توافق کمپ دیوید را کنار بزند. مصر و ارتش این کشور باید وارد عمل شوند. ارتش مصر تا کنون ۴ بار با رژیم اسرائیل وارد جنگ شده است پس نباید در برابر این تحقیرها سکوت اختیار کند. مردم مصر از این شرایط بسیار عصبانی شده اند و به طور قطع آنها در برابر این تحقیرها و به شهادت رساندن جوانان مصری ساکت نخواهند نشست.

عطوان در بخش پایانی اظهارات خود آورد: اکنون امور به طور پرشتابی در حال تغییر است زیرا رژیم اسرائیل همه خط قرمزها را نادیده گرفته است. مردم مصر از این رژیم انتقام خواهند گرفت. مصر باید اختیار گذرگاه رفح را در کنترل خود در بیاورد و اسرائیلی ها را از محور صلاح الدین و فلادلفیا بیرون کند. به طور قطع ادامه حضور نیروهای اسرائیلی در این مکان ها اهانت به مصر است. مصر بزرگ با تمدن چندین هزار ساله خود نباید این اهانت را بپذیرد و باید معاهدات صلح را با رژیمی که هیچ احترامی برای توافق ها قائل نیست، کنار بگذارد.

پایان/

۱۳ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۲:۰۰
کد خبر: 29723

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 9 + 9 =