معادلات منطقه با دستان انصارالله یمن رقم می‌خورد

«عبدالباری عطوان» تحلیلگر سرشناس جهان عرب معتقد است یمنی ها در حال تغییر همه معادلات در منطقه هستند و رژیم اسرائیل از هر سو در حال ضربه خوردن است، شلیک موشک های انصارالله به سوی دریای مدیترانه و هدف گیری کشتی اسرائیلی در کانال سوئر می تواند فاتحه اقتصاد رژیم اسرائیل را بخواند.

به گزارش تحریریه، «عبدالباری عطوان» تحلیلگر سرشناس جهان عرب در بخشی از اظهارات خود در یوتیوب گفت: کشورهای عربی و اسلامی در حال کسب پیروزی در سرزمین های اشغال شده فلسطین هستند. حقیقتا دستاوردها بسیار بزرگ است. رژیم نژادپرست پرست اسرائیل درحالی اکنون ادعای قدرتمندی می کند که از داخل پوسیده است.

وی افزود: دادگاه بین المللی از رژیم اسرائیل خواسته تا به سرعت به جنگ در رفح پایان دهد و این گذرگاه را باز کند. این اعلام دادگاه بین المللی بسیار مهم است زیرا رژیم اسرائیل مرتکب کشتار انسان ها در جنگ می شود. هیچ کس فکر نمی کرد که دادگاه بین المللی چنین تصمیم مقتدارنه ای را علیه اسرائیل بگیرد و این رژیم را به طور مستقیم به ارتکاب جنایت های جنگی متهم کند. این امر مهمی است و برای مردم فلسطین پیروزی سیاسی و نظامی بزرگی به شمار می رود. موضوع مهمتر آن است که باید به زودی گذرگاه رفح برای رساندن کمک های انسان دوستانه به مردم فلسطین باز شود تا شرایط ناگوار معیشتی مردم بهتر شود.

این تحلیلگر فلسطینی تبار در بخش دیگری از اظهارات خود آورد: رژیم اسرائیل در نوار غزه شکست مفتضحانه ای خورده است. مردان مقاومت در نوار غزه یاد گرفته اند که چگونه با این رژیم مقابله کنند و این رژیم را از نظر انسانی، مالی، اقتصادی، سیاسی و.... به سمت فرسایش سوق دهند. همه این پیروزی ها به لطف عملیات طوفان الاقصی حاصل شده است. این عملیات همه معادلات را تغییر داده است.

White House’s Sullivan leaves Israel ‘disappointed’ after talks on Gaza war: Report

وی گفت: «جیک سالیوان» پیشنهاد عقب نشینی رژیم اسرائیل از نوار غزه و برقراری امنیت در این منطقه و پس از آن برپایی کشور مستقل فلسطین را به عنوان شرط عادی سازی روابط با عربستان اعلام کرد اما اسرائیل با این پیشنهاد مخالف است.

عطوان تصریح کرد: «الی کوهن» با طرح آمریکا مخالفت کرده و گفته است که اولویت اسرائیل اکنون عادی سازی روابط با عربستان نیست. اولویت آن ها جلوگیری از برپایی کشور مستقل فلسطین است. او فلسطینی ها را ضعیف می داند در حالی که همین فلسطینی ها ۸ ماه در برابر رژیم اسرائیل مقاومت کرده اند و خسارت های بسیاری را به دشمن خود وارد نموده اند و بینی اسرائیل را به خاک مالیده اند. ارتش این رژیم ضربات فراگیری خورده است و ادعای شکست ناپذیری آن پوچ از آب در آمد. آنها ادعا می کردند که بزرگترین دستگاه اطلاعاتی را در اختیار دارند این در حالی است که جوانان نابغه فلسطینی به شهرک های صهیونیست نشین نفوذ کردند. اکنون به لطف وجود این جوانان، کشورهای عربی و اسلامی قدرتمندتر هستند، به همین دلیل کشور مستقل فلسطینی باید تشکیل شود.

تحلیلگر برجسته جهان عرب تاکید کرد: رژیم اسرائیل که در آرزوی عادی سازی روابط با کشورهای عربی بود اکنون ادعا می کند عادی سازی روابط با عربستان در اولویتش نیست.

عطوان در مورد اقدامات انصارالله یمن نیز خاطرنشان کرد: «عبدالملک الحوثی» رهبر جریان انصارالله یمن اعلام کرده است این گروه برای نخستین بار اهداف اسرائیلی را در دریای مدیترانه هدف قرار داده و به مرحله چهارم نبرد وارد شده است. یمنی ها همه معادلات را در منطقه تغییر داده اند. آنها کل دریای سرخ، دریای عرب و اقیانوس را برای مقابله با کشتی های آمریکایی، فرانسوی، انگلیسی و اسرائیل به یک پادگان نظامی تبدیل کردند.

معادلات منطقه با دستان انصارالله یمن رقم می‌خورد

وی با اشاره به مرحله تازه ای از جنگ انصارالله علیه رژیم صهیونیستی حتی در دریای مدیترانه تصریح کرد: اسرائیلی های شکست خورده اکنون در ترس و لرز به سر می برند. هدف گیری کشتی های اسرائیلی در کانال سوئر می تواند فاتحه اقتصاد رژیم اسرائیل را بخواند. یمنی ها تاکنون ۱۲۰ کشتی اسرائیلی را هدف قرار دادند. نشریه «نیوزویک» که مطالب دقیق و درستی را منتشر می کند، آورده است یک موشک، هدفی را در دریای مدیترانه را هدف قرار داده است. این موشک از یمن که بیش از یک هزار و ۷۰۰ کیلومتر با مدیترانه فاصله دارد به این منطقه رسیده است. مشخص است که یمنی ها دارای موشک هایی با برد ۲ هزار کیلومتر هستند.

این تحلیلگر مطرح جهان عرب در پایان تاکید کرد: یمنی ها دارای سلاح های دقیقی هستند و می توانند تهدیدهای خود را علیه توان دریانودری اسرائیل عملی سازند. اسرائیل از هر سو در حال ضربه خوردن است. افزون بر یمنی ها، لبنانی ها و الحشد الشعبی عراق هم در حال وارد کردن ضربه به این رژیم هستند و به همین دلیل اوضاع اسرائیلی ها بسیار وخیم است.

پایان/

۸ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۸:۰۰
کد خبر: 29685

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 0 =