یمنی‌ها بیخِ گوش تل آویو

«عبدالباری عطوان» تحلیلگر سرشناس جهان عرب اعتقاد دارد یمنی ها به طور عملی دامنه نبرد را به دریای مدیترانه انتقال داده اند و در مرحله چهارم جنگ، کشتی ها و بنادر رژیم اسرائیل را حتی در این پهنه آبی از تسلیحات خود بی‌نصیب نمی گذارند.

به گزارش تحریریه، «عبدالباری عطوان» تحلیلگر سرشناس جهان عرب در بخشی از اظهارات خود درباره تحولات فلسطین، پس از سرزنش کشورهای عربی و ترکیه و بی توجهی آنها به کشتار مردم فلسطین در نوار غزه تاکید کرد: باز هم یمنی ها امید آفرین شده اند. «یحیی السریع» سخنگوی گروه انصارالله یمن با انتشار بیانیه ای اعلام کرد نیروهای دریایی یمن چند کشتی را هدف قرار دادند. سه کشتی در دریای سرخ هدف حمله آن ها قرار گرفت. این کشتی ها راهی سرزمین های اشغال شده فلسطین بودند. همچنین انصارالله به ۲ کشتی هم در دریای عرب حمله کرد.

وی افزود: نکته مهم آن است که یک کشتی نیز در دریای مدیترانه هدف یمنی ها قرار گرفته است. یمنی ها مردم بزرگ و شریفی هستند که در این شرایط امیدآفرین شده اند. این اتفاقات در حالی رخ داده است که کشورهای عربی روابط خود را با رژیم اسرائیل عادی می سازند و به دلیل فشار آمریکا در قبال جنایت ها در غزه سکوت اختیار کرده اند.

عطوان با بیان اینکه یمنی ها ملتی شجاع هستند، تصریح کرد که انصارالله اکنون از غیرت عربی و اسلام دفاع می کند. آنها حتی ناوها و کشتی های آمریکایی را نیز هدف قرار می دهند و این یک موضوع بسیار مهم است. یمنی ها شهادت طلب، با کرامت و دارای عزت نفس هستند و در یاری رساندن به مردم غزه هیچی تردیدی به دل خود راه نمی دهند.

یمنی‌ها بیخِ گوش تل آویو

این تحلیلگر فلسطینی تبار در بخش دیگری از اظهارات خود آورده است: یمنی ها به طور عملی دامنه نبرد را به دریای مدیترانه گسترش داده اند. اکنون دیگر همه کشتی های اسرائیلی در تیررس آتش یمنی ها قرار گرفته است. این موضوع اهمیت دارد اما مساله مهم دیگر آن است که رسانه ها اعلام کردند یمنی ها موشک های قدر را هم در اختیار گرفته اند.

این تحلیلگر معتقد است این موشک های بالستیک که قابلیت شلیک از دریا را دارند، دور برد و دقیق هستند. ممکن است از این موشک ها برای هدف قرار دادن کشتی های اسرائیلی در دریای مدیترانه و بنادر اشدود و ایلات و ... هم استفاده شود.

وی تصریح کرد یمنی ها در مرحله چهارم جنگ، کشتی های رژیم اسرائیل را در آب های منطقه ای این رژیم هدف می گیرند و حتی بنادر زیر کنترل آن را هم بی نصیب نمی گذارند. این یک تحول خارق العاده و تمام عیار است که باعث می شود اسرائیل خطر را در نزدیکی خود و همه جا احساس کند.

عطوان در بخش پایانی سخنان خود با تاکید بر این موضوغ که اسرائیلی ها تنها زبان زور می فهمند، خاطر نشان کرد: در چنین شرایطی گروه های حماس، جهاد اسلامی و سرایا القدس در سرزمین های فلسطین و گروه حزب الله در لبنان، این رژیم را وارد جنگ فرسایشی کرده اند. مقاومت عراق هم کشتی های این رژیم و پایگاه های نظامی آن را هدف قرار می دهد. این وضعیت در حالی برقرار است که آمریکا و رژیم اسرائیل نمی توانند هیچ اقدامی را علیه یمن انجام دهند.

پایان/

۱۵ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۸:۰۰
کد خبر: 29740

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 1 =