اسرائیل نفس‌های آخر خود را می‌کشد

«عبدالباری عطوان» تحلیلگر سرشناس جهان عرب معتقد است آمریکا تلاش دارد رژیم اسرائیل را از گرفتاری در غزه رها سازد تا به امور در شمال بپردازد اما نکته اینجاست که اسرائیل نفس های آخر خود را می کشد، سرزمین های فلسطین هم دیگر برای صهیونیست ها محیط امنی نخواهند بود و یهودی ها باید به سوی سان فرانسیسکو، کالیفورنیا، نیویورک، برلین و ... مهاجرت کنند.

به گزارش تحریریه «عبدالباری عطوان» تحلیلگر سرشناس جهان عرب در بخشی از اظهارات خود در یوتیوب درباره تحولات فلسطین گفت: فشارهای زیادی به جریان حماس و جهاد اسلامی وارد می شود و بسیاری از مقامات آمریکا در قاهره یا دوحه حضور دارند. آنها به این دو شهر آمده اند تا جریان حماس را وادار سازند به سرعت توافق را امضا کند.

وی افزود: دلیل اینکه آمریکا برای رسیدن به توافق تلاش می کند آن است که این کشور به نتیجه قطعی رسیده که دامنه جنگ گسترش می یابد و رژیم اسرائیل بسیار صدمه خواهد دید. شرایط در شمال فلسطین بسیار داغ شده است. موشک های حزب الله مناطق تحت کنترل اسرائیل در شمال سرزمین های اشغال شده را به آتش کشیدند و رژیم اسرائیل اوضاع بسیار بدی را تجربه می کند.

اسرائیل نفس‌های آخر خود را می‌کشد

این تحلیلگر فلسطینی تبار افزود: به همین دلیل آمریکا تلاش می کند رژیم اسرائیل را از گرفتاری در غزه رها سازد تا به امور خود در شمال بپردازد. آنها از جنوب لبنان، جبهه های یمن و عراق ترس بسیاری دارند و حتی سوریه هم برایشان خوفناک است.

عطوان معتقد است: آمریکا می داند که در اوکراین هم شکست خورده است، از این رو، تلاش می کند رژیم اسرائیل را از اوضاع تاسفبار کنونی رهایی بخشد. شورای جنگی این رژیم دچار بحران شده و خود این رژیم هم در حال فروپاشی است.

وی تاکید کرد: رژیمی که طی ۶ ساعت چند کشور عربی را شکست داد اکنون به دست جریان مقاومت در حال نابود شدن است. غزه ۹ ماه است که در برابر رژیم اسرائیل مقاومت کرده است و ارتش و جنگ افزارهای آن هیچ سودی برایش نداشتند. از این رو، بیشتر مقامات آمریکا به منطقه سفر می کنند تا رژیم اسرائیل را نجات دهند. «جو بایدن» رئیس جمهوری آمریکا چند روز قبل در تماس تلفنی به امیر قطر گفت که به سرعت ما را نجات دهید.

عطوان در مورد دیدگاه حماس نیز اظهار داشت: دلیل اینکه جریان حماس با آنها توافق نمی کند این است که آنها دروغگو هستند و به توافق های خود پایبند نیستند. اگر آنها راست می گفتند قبل از هرچیز به کشتار مردم فلسطین پایان می دادند. جریان حماس حق دارد که هیچ گونه توافقی را امضا نکند. اگر در شمال فلسطین جنگی رخ دهد حزب الله کار رژیم اسرائیل را یکسره خواهد کرد. موشک ها و پهپادهای حزب الله آماده هستند ضمن آنکه ایران و مقاومت عراق و یمن هم از حزب الله حمایت خواهند کرد.

وی با بیان اینکه اسرائیلی ها اکنون در جبهه های مختلفی در حال نبرد هستند و در هیچ کدام از آنها موفقیتی کسب نکرده اند، تصریح کرد: در عرصه جهانی هم نماینده رژیم اسرائیل در سازمان ملل اعتراف کرد جهان علیه اسرائیل شده است. عملیات طوفان الاقصی بزرگترین زیان را برای رژیم اسرائیل به بار آورده است. دیگر اسرائیلی ها نمی توانند جهانیان را فریب دهند.

اسرائیل نفس‌های آخر خود را می‌کشد

عطوان تاکید کرد: فلسطینی ها در میدان های نبرد و دیپلماسی در حال کسب دستاوردهای مهمی هستند. «ارین شفیق» تحلیلگر اسرائیلی در سال ۲۰۱۷ میلادی در روزنامه عبری زبان «ها آرتص» نوشت اسرائیل نفس های آخر خود را می کشد زیرا با دروغ بزرگی که صهیونیسم جهانی تحت عنوان «هولوکاست» درست کرد، تاسیس شده بود. اکنون داستان اسرائیل تمام و دروغ رژیم اسرائیل فاش شده است.

تحلیلگر برجسته جهان عرب با تاکید بر این موضوع که اسرائیل نفس های آخر خود را می کشد، تصریح کرد: یهودی ها باید به سوی سان فرانسیسکو، کالیفورنیا، نیویورک، برلین و ... مهاجرت کنند. سرزمین های فلسطین دیگر برای صهیونیست ها محیط امنی نخواهد بود و نمی توان فلسطینی ها را به عنوان صاحبان واقعی سرزمین های این کشور شکست داد. حال پیش بینی چند سال قبل نویسنده یهودی درست از آب در آمده است و شهرهای برلین، نیویورک و سان فرانسیسکو و لندن به مقصد مهاجرت اسرائیلی ها تبدیل شده اند.

پایان/

۲۴ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۸:۰۰
کد خبر: 29793

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 4 =