حماس هرگز از مواضع خود عقب نشینی نمی‌کند

«عبدالباری عطوان» معتقد است موضع حماس درباره توافق آتش ثابت بوده و این جریان خواستار عقب نشینی کامل رژیم اسرائیل از نوار غزه و آتش بس دائمی است. رژیم اسرائیل اکنون در دشوارترین شرایط خود به سر می برد و کناره‌گیری «بنی گانتس» و «گادی آیزنکوت» از کابینه جنگی نشان می دهد این رژیم در حال فروپاشی است.

به گزارش تحریریه، «عبدالباری عطوان» تحلیلگر سرشناس جهان عرب در بخشی از اظهارات خود در «یوتیوب» درباره تحولات فلسطین گفت: هنوز هم بحث آتش بس در غزه و موضع جریان حماس درباره آن یک موضوع اساسی است. درباره توافق آتش بس و مذاکراتی که در قاهره صورت می گیرد حماس یک میلیمتر هم از موضع خود عقب نشینی نخواهد کرد.

وی تاکید کرد: این که گفته می شود حماس خواستار تعدیلاتی در توافق آتش بس شده است، درست نیست. حماس در موضع خود ثابت قدم بوده و خواستار عقب نشینی کامل رژیم اسرائیل از نوار غزه و آتش بس دائمی شده است. این عقب نشینی باید شامل محور صلاح الدین، فلادلفیا، گذرگاه رفح و همه مناطق در غزه باشد. حماس حتی حضور یک سرباز رژیم اسرائیل در محورهای رفح و فلادلفیا و صلاح الدین را نمی پذیرد.

حماس هرگز از مواضع خود عقب نشینی نمی‌کند

عطوان معتقد است که جریان حماس در این خواسته خود از حمایت دیگر جریان های مقاومت و در راس آن جنبش جهاد اسلامی به فرماندهی «زیاد النخاله» هم برخوردار است. پس این جریان هرگز از خواسته های خود کوتاه نخواهد آمد. این جریان خواهان بازسازی و آبادی دوباره غزه است و هرگز اجازه نخواهد داد درباره دوره پس از حماس در غزه صحبتی به میان بیاید زیرا مردم فلسطین جریان حماس و مسیر آن را برگزیده اند.

تحلیلگر برجسته جهان عرب پیش بینی کرد که «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم اسرائیل هم شرط های حماس به ویژه موضوع خروج سربازان اسرائیلی از محورهای فلادلفیا، صلاح الدین و رفح را نمی پذیرد زیرا آنها می خواهند مانع ارسال غذا و سلاح به مردم فلسطین شوند.

عطوان در این رابطه اضافه کرد «آنتونی بلینکن» هم در این زمینه مشکلاتی را ایجاد می کند. او خواهان سامان بخشیدن اوضاع به سود رژیم اسرائیل و نجات دادن این رژیم از گرفتاری ها است. با اینحال رهبران جریان حماس از جمله «یحیی السنوار» بسیار باهوش تر از بلینکن هستند و فریب نخواهند خورد و گروگان های رژیم اسرائیل را آزاد نخواهند کرد.

حماس هرگز از مواضع خود عقب نشینی نمی‌کند

وی تاکید کرد: جریان حماس و دیگر جریان های مقاومت در غزه از حمایت مردم فلسطین و مردم سراسر جهان عرب برخودار هستند. بلنیکن هم قادر نخواهد بود تا همچون «هنری کیسنجر» مردم فلسطین را فریب دهد.

این تحلیلگر فلسطینی تبار در پایان عنوان داشت: رژیم اسرائیل اکنون در دشوارترین روزگار و شرایط خود به سر می برد. «بنی گانتس» و «گادی آیزنکوت» از کابینه جنگی کناره گیری کرده اند. این کنارگیری ها نشان می دهد رژیم اسرائیل در حال فروپاشی است. به همین دلیل است که سربازان رژیم اسرائیل از ادامه جنگ در نوار غزه می ترسند.

پایان/

۳۰ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۲:۰۰
کد خبر: 29841

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 8 + 9 =