اختلافات داخلی رژیم صهیونیستی از نتایج بارز طوفان‌الاقصی است

«عبدالباری عطوان» تحلیلگر جهان عرب با اشاره به تشدید اختلافات میان صهیونیست‌ها، این دودستگی ها را از نتایج عملیات طوفان الاقصی دانست که«یحیی السنوار» رهبر حماس در غزه و ژنرال هایش آن را مهندسی و اجرا کردند.

به گزارش تحریریه، عطوان در مطلبی در رای الیوم با اشاره به اختلافات روزافزون داخلی در رژیم صهیونیستی نوشت که بدون شک السنوار اختلافات داخل شورای جنگ این رژیم میان «بنیامین نتانیاهو» رئیس آن و دشمن وی «بنی گانتس»( عضو شورای جنگ رژیم صهیونیستی) را لحظه به لحظه و از نگاه کارشناسی دنبال می کند و بسیار شادمان است، زیرا همه دودستگی و اختلافات و فروپاشی داخلی رژیم اسرائیل از نتایج بارز عملیات طوفان الاقصی است که السنوار آن را با کمک ژنرال‌های گردان های القسام و فرمانده آن «محمد الضیف» و معاونش «مروان عیسی»، مهندسی و اجرا کرد.

این تحلیلگر بیان کرد: هیچ‌کس از ماهیت اختلافات و بحران موجودیتی که اشغالگران از آن رنج می برند، مانند السنوار که ۲۳ سال از عمرش را پشت میله های زندان صهیونیست‌ها گذرانیده، آگاه نیست، او ساختار روانی و نظامی و نقاط ضعف و قوت صهیونیست ها را می شناسد و به خوبی به زبان عبری مسلط است، از این رو است که پیش بینی او که به بازجوی خود پس از بازداشت گفته بود، درست از آب درآمد، وی آن زمان گفته بود، «روزی خواهد آمد که من بازجو خواهم بود و تو جای من در بازداشت خواهی بود».

عطوان ادامه داد: اختلاف رژیم اشغالگر و سران سیاسی آن یکی از ثمرات پیروزی های سیاسی و نظامی گردان های مقاومت در میادین جنگ در عرصه های منطقه ای و بین المللی و خسارات و تلفات وارده به صهیونیستهاست. چه کسی فکرش را می کرد که «ایتامار بن گویر» (وزیر امنیت داخلی) به سمت معترضان صهیونیست غیرمسلح سلاح بکشد؛ این نهایت جنون و به هم ریختگی و سرآغاز جنگ داخلی و فروپاشی ساختار رژیم صهیونیستی با سرعتی غافلگیرکننده برای ما و بسیاری دیگر است.

Israeli Minister of Defense Yoav Gallant speaks to reporters ahead of the weekly cabinet meeting, Jerusalem, September 10, 2023.

وی اضافه کرد: اساس اختلاف میان دو نفر است، یعنی نتانیاهو که در رویای پیروزی نظامی در جنگ غزه و غلبه بر گردانهای مقاومت به رهبری حماس و اشغال مجدد غزه است و دومی یعنی گانتس که مخالف این طرح نظامی است، زیرا به عنوان ژنرال و وزیر جنگ سابق از اوضاع باخبر و حامی دیدگاه آمریکاست که خواهان بازگشت سلطه رام الله به غزه با حمایت امنیتی اسرائیلی و آمریکایی و همسویی مزدوران عربی آمریکا در منطقه است.

این تحلیلگر افزود: باید به یاد آمریکا که طرح های ما بعد غزه را به پیش می برد و با کشورهای عربی دلالی می کند، آوریم که در افغانستان شکست خورد و «اشرف غنی» رئیس جمهور سابق افغانستان و دولت و ارتش او را تنها گذاشت و آنچه در غزه از پایداری و ضربات مهلک رخ می دهد، ضربات طالبان به نیروهای افغانی مزدور و حامیان آمریکایی آن در برابرش چیزی نیست و ضربات مقاومت به اشغالگران در غزه مهلک تر و سنگین تر است و در نهایت هم سرنوشت افغانستان برای اشغالگران در غزه تکرار خواهد شد.

عطوان نوشت: مقاومت در حال حاضر سدیروت، عسقلان و تل آویو را همچنان هدف قرار می دهد و کارگاه‌های ساخت موشکهای «الیاسین» و دیگر موشکهای مقاومت با تمام توان در تونلهایی که همه نیروها و سیستم های جاسوسی در رسیدن به آن ناکام ماندند، با تمام توان در حال فعالیت هستند و زمان آن فرا رسیده که السنوار پایش را دراز کند.

منبع: ایرنا

پایان/

۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۸:۰۰
کد خبر: 29623

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 0 =