نماینده مجلس ایران: ضربه‌ ایران می‌تواند با شکست مذاکرات عملیاتی شود

رؤسای سرویس های اطلاعاتی اسرائیل، مصر، قطر و نمایندگان دولت آمریکا گفتگوهای خود را برای دستیابی به آتش‌بس در غزه و آزادی گروگان‌های اسرائیلی امروز شنبه بیست و چهارم آگوست بار دیگر در قاهره از سر گرفتند.

به گزارش تحریریه، رؤسای سرویس های اطلاعاتی اسرائیل، مصر، قطر و نمایندگان دولت آمریکا گفتگوهای خود را برای دستیابی به آتش‌بس در غزه و آزادی گروگان‌های اسرائیلی امروز شنبه بیست و چهارم آگوست بار دیگر در قاهره از سر گرفتند.
از جانب آمریکا، ویلیام برنز، مدیر سازمان اطلاعات آمریکا، سیا، و برت مک‌گرک، مسئول امور خاورمیانه در کاخ سفید، در این گفتگوها شرکت دارند، اما نمایندگان حماس که در قاهره هستند گفته‌اند که در این مذاکرات شرکت نمی‌کنند.

دلیل اصلی عدم‌ توافق اسرائیل و حماس بر سر یک نوار مرزی میان غزه و مصر، مشهور به "دالان فیلادلفیا" است که از ماه مه گذشته در کنترل اسرائیل است.

بنیامین نتانیاهو مصمم است که کنترل این منطقه را برای جلوگیری از ورود اسلحه به غزه حفظ کند و حماس خواستار خروج کامل ارتش اسرائیل از غزه از جمله از این نوار مرزی است.

این در حالیست در پی ترور اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی حماس توسط اسرائیل در تهران، نگرانی‌ آمریکا و اسرائیل از واکنش قطعی ایران به این اقدام اسرائیل، افزایش یافته است.

ابوالفضل ظهره وند، دیپلمات ارشد، سفیر پیشین ایران در افغانستان و ایتالیا و عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، در این زمینه به خبرنگار اسپوتنیک در تهران گفت: مسئله تنبیه اسرائیل تماماً به دلیل دفاع از ملت فلسطین است؛ ما شاهد ترور رهبر فلسطین در خاک ایران بودیم و هدف وعده صادق 2 تنبیه متجاوز است لذا اگر اتفاقی در راستای صلح میان حماس و اسرائیل رخ دهد از آنجایی که این موضوع در راستای حمایت از مردم فلسطین است بعید می‌دانم در زمانی که فلسطینیان در حال شادی هستند، شادی آنها را با بمب خراب کنیم.

وی تاکید کرد: اما تنبیه متجاوز در شرایطی که اسرائیل در حال ادامه دادن حملات خود علیه مردم غزه است قطعی است، همین بخش عملیات روانی که اکنون در حال مشاهده آن علیه اسرائیل هستیم باعث ترس و وحشتی بر اسرائیل شده که بخشی از تنبیه ما محسوب میشود، اما ضربه‌ای که لازمه اجرایی شدن است می‌تواند با شکست مذاکرات عملیاتی شود.

منبع: اسپوتنیک

پایان/

۴ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۸:۰۰
کد خبر: 30405

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 11 =