مجلس آماده همکاری گسترده با رئیس‌جمهور برای تشکیل کابینه است

نماینده مردم تهران در مجلس گفت: مجلس شورای اسلامی در تلاش است تا بیشترین همکاری را با کابینه پیشنهادی مسعود پزشکیان داشته باشد.

به گزارش تحریریه، ابوالفضل ظهره وند نماینده مردم تهران در مجلس، با اشاره به لیست اسامی پیشنهادی وزرا توسط رئیس‌جمهور به مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: مجلس شورای اسلامی در تلاش است تا بیشترین همکاری را با کابینه پیشنهادی مسعود پزشکیان داشته باشد.

وی با اشاره به محورهای سخنان رهبر معظم انقلاب در نخستین دیدار با نمایندگان مجلس دوازدهم ابراز کرد: نمایندگان مجلس شورای اسلامی با توجه به شاخصه‌های مطرح شده برای انتخاب وزرا برای دادن رأی اعتماد به هر یک از آن‌ها تصمیم خواهد گرفت.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: در حال حاضر نمایندگان مجلس مشغول بحث و بررسی پیرامون هر یک از وزرای پیشنهادی رئیس‌جمهور در کمیسیون‌های تخصصی هستند و از شنبه هفته آتی نظرات آن‌ها در صحن علنی مجلس به بحث گذاشته خواهد شد و پس از طی کردن تک‌تک فرایندهای لازم و در نهایت صحبت کردن نمایندگان موافق و مخالف با هر یک از وزرا، وزیران مربوطه نیز از خود دفاع خواهند کرد و در ادامه رأی‌گیری انجام خواهد شد.

وی یادآور شد: در حال حاضر نمی‌توان درباره درصد آرای نمایندگان به هر یک از وزرای پیشنهادی سخن گفت، چراکه تعداد کمیسیون‌های مجلس زیاد است و نمایندگان با توجه به تخصص افراد آن‌ها را ارزیابی می‌کنند.

ظهره وند خاطرنشان کرد: پس از بررسی‌های لازم در کمیسیون‌های تخصصی نمایندگان جلساتی را خواهند گذاشت تا نظرات خود را به یکدیگر نزدیک کنند که به‌یقین با توجه به حداکثر کمک و همراهی با مسعود پزشکیان به وزرای پیشنهادی رأی اعتماد خواهند داد.

منبع: ایمنا

پایان/

۲۳ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۸:۰۰
کد خبر: 30306

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 1 =