تحلیل ظهره وند از عمق پاسخ ایران به اسرائیل، واکنش چین و روسیه و لزوم اخراج ظریف

برای بررسی ابعاد شهادت اسماعیل هنیه در تهران و پاسخ ایران به این حادثه با ابوالفضل ظهره وند نماینده مجلس و عضو کمیسیون امنیت ملی به گفتگو نشستیم.

به گزارش تحریریه، برای بررسی ابعاد شهادت اسماعیل هنیه در تهران و پاسخ ایران به این حادثه با ابوالفضل ظهره وند نماینده مجلس و عضو کمیسیون امنیت ملی به گفتگو نشستیم.

پایان/

۱۳ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۰:۰۰
کد خبر: 30226

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 8 + 0 =

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 6
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • 1 US ۰۲:۲۴ - ۱۴۰۳/۰۵/۱۴
      0 1
      دوستان گرامی تحریریه! بزرگترین مشکل غرب رابطه دوستی بین روسیه٫چین وایران میباشد.ضعیفترین حلقه هم ایران است وتمام تلاش جهت گسستن این حلقه از مجموعه زنجیر است به همین دلیل تحلیل اوضاع کنونی را باید در این چهارچوب مورد بررسی قرار داد.ترور اخیر هنیه در ایران وتعلل در جوابگویی سریع به آن بحق وبدرستی نشاندهنده ضعف بازدارندگی ایران وعدم انسجام دستگاه سیاسی -نظامی ایران بود امری که به بسیاری از عوامل از جمله عدم وجود جسارت وشجاعت در استفاده ابزار های اعمال قدرت بود.تعلل در اعمال قدرت نه نشان از شفقت ونه ترحم دارد بلکه ترس از شکست وعدم اطمینان از قدرت خود میباشد. با توجه به این شرایط وبه درازاکشیدن روند افکار متزلزل با پوسته مصلحت اندیشی وصبر ومصالحه جای خود را باز مینمایند ونهایتآ شیر بی یال وکوپالی در صحنه ظاهر میشود که تنها نام شیر دارد.وضعیت سیاسی در ایران دقیقأ برنامه ریزی شده از سوی برخی نیروهای واگرا استفاده میشود(با همکاری نیروهای خودی در خارج از کشور که پای ثابت مشاوره کشورهای بیگانه میباشند وهماهنگ با داخل ورسانه های عمومی که یچ مرجعی خود را مسؤل کنترل آنها نمیداند .چه از لحاظ مالی
    • IR ۰۶:۳۴ - ۱۴۰۳/۰۵/۱۴
      0 0
      در پی اقدام اسرائیل در ترور و شهادت اسماعیل هنیه در تهران و انتظار پاسخگویی به این اقدام تروریستی، امیر دبیری مهر تحلیلگر سیاسی و رسانه ای توصیه هایی را در 8 بند خطاب به شورای عالی امنیت ملی منتشر کرد. به گزارش عصر ایران متن این توصیه ها به نقل از کانال تلگرامی دبیری مهر به شرح زیر است
    • IR ۰۶:۳۵ - ۱۴۰۳/۰۵/۱۴
      0 0
      ۲ تکرار ترورها بعد از عملیات وعده صادق نشان میدهد حمله نظامی مستقیم از ایران به خاک اسراییل، بازدارنده نیست. انها روی عملیات اطلاعاتی و نفوذ و ترور برنامه ریزی کردند نه نظامی. این معبر و نقطه باید کور شود.
    • IR ۰۶:۳۶ - ۱۴۰۳/۰۵/۱۴
      0 0
      ۳ اسراییل ماه‌هاست آماج حملات موشکی مقاومت بوده و از اینرو اصابت چند موشک دیگر برای این رژیم، موازنه وحشت ایجاد نمیکند. اما می تواند خاک و تاسیسات ایران را در معرض سطح جدیدی از تهدیدات واقعی قرار میدهد و دومینوی پاسخ ها به نفع ایران نیست بویژه که امریکا درصورت تداوم درگیری به نفع اسراییل عمل خواهد کرد
    • IR ۰۶:۳۷ - ۱۴۰۳/۰۵/۱۴
      0 0
      ۵ - باید بپذیریم که ایران مدتیست از ضعف و حفره های اطلاعاتی در رنج است؛ اذعان محسن رضایی و علی یونسی و محمود احمدی نژاد شاهدی بر این فرضیه است . این ترور هم بیش از آنکه ناشی از ضعف نظامی باشد، ناشی از ضعف اطلاعاتی و‌ضد جاسوسی است. آسیب شناسی و بازسازی شبکه اطلاعاتی کشور بسیار ضروری است . شناسایی و مجازات شبکه احتمالی نفوذ ضربه کاری به اسراییل است .
    • IR ۰۶:۳۸ - ۱۴۰۳/۰۵/۱۴
      0 0
      ۷-توجه کنید که شهید هنیه رییس یک دولت نبود اما متاسفانه اسراییل یک دولت عضو سازمان ملل متحد است. بنابراین اقدام مشابه احتمالی ایران علیه سران رژیم اسراییل، با سکوت جامعه بین المللی مواجه نخواهد شد بلکه باعث بسیج افکار عمومی بین المللی علیه ایران خواهد شد.