رژیم صهیونیستی با ترور «اسماعیل هنیه» درهای جهنم را به روی خود گشود

«عبدالباری عطوان» تحلیلگر سرشناس جهان عرب معتقد است که رژیم اسرائیل با ترور «اسماعیل هنیه» و دیگر رهبران مقاومت درهای جهنم را به روی خود می گشاید زیرا محور مقاومت به طور قطع انتقام سختی بابت این ترورها خواهد گرفت.

به گزارش تحریریه «عبدالباری عطوان» تحلیلگر سرشناس جهان عرب در بخشی از اظهارات خود در «یوتیوب» درباره ترور «اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی جریان حماس گفت: محور مقاومت با ترور اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی جریان حماس در تهران و «فواد شکر» فرمانده برجسته حزب الله لبنان دو تن از رهبران خود را از دست داده است، این خسارت بزرگی برای مقاومت است.

وی تاکید کرد: اما این ترورها به مفهوم آن نیست که نتانیاهو نخست وزیر رژیم اسرائیل پیروزی کسب کرده است و امور به سود این رژیم پیش می رود. فرار از میدان های نبرد و دامن زدن به ترورهای نمایشی پیروزی به همراه ندارد، بلکه این نشانه ضعف و شکست است. سرنوشت واقعی جنگ در میدان های نبرد و در کرانه باختری، غزه و جنوب لبنان مشخص خواهد شد. نبرد واقعی در این میدان ها در جریان است و از این طریق می توان معیار پیروزی را مشخص کرد.

این تحلیلگر فلسطینی تبار افزود: نتانیاهو پس از سپری شدن ۱۰ ماه از جنگ و کشتار مردم فلسطین نتوانسته گروگان های اسرائیلی را آزاد سازد. حتی او نتوانسته است به فرماندهان مقاومت از جمله «یحیی السنوار»، «محمد الضیف» و «مروان عیسی» که جنگ را در نوار غزه مدیریت می کنند، دسترسی پیدا کند. این رهبران طی ۱۰ ماه گذشته در میدان های نبرد دست برتر را داشته اند.

عطوان در بخش دیگری از اظهارات خود آورد: نتانیاهو با ترور اسماعیل هنیه یک پیروزی نمایشی بی ارزش کسب کرد. این ترورها با همکاری «سی آی ای» و «موساد» صورت گرفته است. با این حال نتانیاهو با این ترور، درهای جهنم را به روی رژیم خود گشوده است زیرا انتقام این ترور گرفته خواهد شد. میدان های نبرد در غزه، الجلیل و کرانه باختری معیار پیروزی مقاومت هستند.

وی با تاکید بر این موضوع که انتقام این ترور بسیار سخت خواهد بود، تصریح کرد: البته نباید رسیدن پهپاد «یافا» از یمن به تلاویو و به هلاکت رسیدن اسرائیلی ها و جنگ فرسایشی که حزب الله از جنوب لبنان مدیریت می کند، فراموش کرد. ایران نیز زیر ذره بین قرار گرفته است و ترور هنیه در تهران سبب باز شدن پرونده ترور آیت الله رئیسی خواهد شد.

عطوان پیش بینی کرد که مصر و قطر هم دست از میانجگیری برمی دارند زیرا اسرائیلی ها برای صلح هیچ احترامی قائل نیستند و در مقابل آمریکا با اسرائیل همکاری می کند. همچنین جنگ به درازا خواهد کشید. رهبران شجاع مقاومت هم قبول نمی کنند که ترورها ادامه داشته باشد. آنها به زودی انتقام این ترورها را خواهند گرفت.

رژیم صهیونیستی با ترور «اسماعیل هنیه» درهای جهنم را به روی خود گشود

این تحلیلگر جهان عرب در یک ویدئوی دیگر با اشاره به اجتماعات میلیونی در یمن در همدردی با مردم نوار غزه عنوان داشت که این اقدام نقطه عطفی بزرگ در پاسخ به حملات رژیم اسرائیل است. مردم یمن با این تظاهرات بار دیگر آمادگی خود را برای فداکاری و شهادت نشان دادند. «عبدالملک الحوثی» رهبر جریان انصارالله یمن هم می گوید که مرحله پنجم عملیات آغاز شده و یمن انتقام خواهد گرفت و تل آویو هدف گرفته می شود و هرگز از این موضوع چشم پوشی نخواهند کرد.

وی با اشاره آمادگی و هماهنگی محور مقاومت با یکدیگر افزود: حمله مقاومت عراق به پایگاه نظامیان آمریکا در میدان گازی کونیکو در دیرالزور سوریه هم موضوع بسیار مهمی بود و دارای این پیام مهم است که عراقی‌ها هم در کنار مقاومت هستند و از آن حمایت می کنند. محتوای دیگر این پیام آن است که نیازی به حمله از یمن و فاصله بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ کیلومتری نیست و می توان از مرزهای مشترک عراق با اردن هم این رژیم را هدف گرفت. انواع موشک هایی که یمن در اختیار دارد در عراق نیز موجود است و با آن ها می توان عمق سرزمین های اشغال شده را هدف قرار داد.

وی درپایان خاطرنشان کرد: هماهنگی کامل مقاومت عراق و یمن یک پیام مهم است که در مرحله بعد جنبه عملی به خود خواهد گرفت. مقاومت عراق تاکنون اسرائیل را هدف قرار نداده، اما اکنون پس از حمله به پایگاه آمریکا در دیرالزور می خواهد سر اژدها را هدف بگیرد.

پایان/

۱۳ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۸:۰۰
کد خبر: 30225

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 8 + 10 =