سخنرانی متفاوت «سیدحسن نصرالله» و وقوع جنگ فراگیر در منطقه

«محمد الیمنی» تحلیلگر مسائل بین الملل با بیان این موضوع که همه شاخص های نبرد نشان می دهند نتانیاهو منطقه و آمریکا را به جنگی فراگیر می کشاند، تصریح کرد که پاسخ حزب الله لبنان اینبار بسیار متفاوت خواهد بود زیرا حتی سید«حسن نصرالله» هم برخلاف سخنرانی های پیشین خود خواستار خویشتن داری نشده است.

به گزارش تحریریه، «محمد الیمنی» تحلیلگر مصری مسائل سیاسی در یک گفت و گوی رادیویی با «صدی البلد» درباره تحولات منطقه و ماجراجویی ها نتانیاهو اظهار داشت: از زمان آغاز عملیات «طوفان الاقصی» احتمال فراز و نشیب های بسیاری می رفت اما اکنون نتانیاهو منطقه خاورمیانه و آمریکا را به سوی جنگی فراگیر سوق می دهد.

وی معتقد است که نتانیاهو و همه نهادهای اطلاعاتی اسرائیل بر ترور فرماندهان حزب الله لبنان و جریان حماس پافشاری می کنند. آنها با چنین اقدامی به دنبال تضعیف سیاسی و نظامی این جریان ها و ایجاد تنش و ناآرامی در محور مقاومت در شرایط کنونی هستند.

این تحلیلگر مصری تصریح کرد: چندی قبل بنیامین نتانیاهو به واشنگتن سفر کرد و در کنگره برای دموکرات ها و جمهوری خواهان سخنرانی داشت. این موضوع نشان می دهد که لابی یهودی خواسته های خود را حتی بر رئیس جمهوری آمریکا و کنگره دیکته می کند. از سوی دیگر لابی صهیونیستی در آمریکا، حامی مالی رژیم صهیونیستی نیز است.

الیمنی خاطرنشان کرد: «جو بایدن» و حتی «دونالد ترامپ» و بسیاری از نمایندگان آمریکا از حمایت های رژیم اسرائیل استفاده می کنند. به همین دلیل امنیت ملی رژیم اسرائیل برای آمریکا و چهره های سیاسی آن اهمیت بالایی دارد و ایالات متحده از اقدامات این رژیم در منطقه خاورمیانه حمایت می کند. همه ترورها و اقداماتی که علیه مقاومت در یمن، عراق و لبنان و ایران صورت می گیرد با پشتوانه همین حمایت ها انجام می شود.

وی معتقد است: ایران، عراق، یمن و لبنان هم پاسخی قاطعی به ترورهای اخیر خواهند داد.

محمد الیمنی افزود: اکنون تحول واقعی آغاز شده و مقاومت در برابر ماجراجویی های اسرائیل واکنش نشان خواهد داد. اسرائیلی ها با ترور «اسماعیل هنیه» در داخل ایران به «مسعود پزشکیان» این پیام را رسانده اند که می توانند رهبران مقاومت را در داخل ایران و همه جای منطقه هدف قرار دهند. این ترور نشان داد که هنوز هم منطقه خاورمیانه با وجود برقراری روابط میان ایران و عربستان و روابط اقتصادی میان چین و کشورهای منطقه به ویژه مصر، عربستان و امارات بی ثبات است.

وی با بیان این نکته که اکنون همه امور در خاورمیانه به هم گره خورده اند، تصریح کرد: رژیم اسرائیل به دنبال نبرد در جبهه لبنان است زیرا این جبهه بسیار قدرتمند است و تهدیدی جدی برای این رژیم به شمار می رود. فعلا همه شاخص ها در میدان های نبرد نشان می دهند که جنگ منطقه ای فراگیری آغاز خواهد شد. در این صورت همه کشورهایی که تا به حال در منطقه از ثبات برخوردارند و در آنها سرمایه گذاری صورت می گیرد، زیان خواهند دید زیرا همه امور با یکدیگر در ارتباط هستند و خطوط قرمز نادیده گرفته خواهد شد.

تحلیلگر مصری با بیان اینکه شرایط اینبار متفاوت از قبل است، یادآور شد: حزب الله لبنان قدرتمند و دارای موشک های بسیاری است. سخنرانی اخیر سید «حسن نصرالله» دبیر کل حزب الله هم با سخنرانی های گذشته وی بسیار متفاوت بود، او در گذشته خواستار خویشتن داری می شد اما اینبار چنین صحبتی را بیان نکرد.

پایان//

۱۶ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۲:۰۰
کد خبر: 30140

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 15 =