ماهیت انتقام ایران از نگاه تحلیلگر سرشناس جهان عرب

«عبدالباری عطوان» تحلیلگر سرشناس جهان عرب معتقد است شرایط نشان می دهد ایران و همپیمانان آن از رژیم اسرائیل انتقام کوبنده ای خواهند گرفت به نحوی که رژیم اسرائیل نمی تواند ضربه آنها را تحمل کند، حمله ایران و همپیمانانش به قلب تل آویو به عمر این رژیم پایان خواهد داد و همه جهان را به سرعت تغییر می دهد.

به گزارش تحریریه «عبدالباری عطوان» تحلیلگر سرشناس جهان عرب در بخشی از اظهارات خود در «یوتیوب» گفت: ایران از رژیم اسرائیل انتقام خواهد کرد. «آنتونی بلینکن» وزیر امور خارجه آمریکا گفته است که پیش بینی می شود ایران، حزب الله و انصارالله یمن طی ۲۴ ساعت آینده به اسرائیل حمله کنند.

عطوان افزود: همه شاخص ها نشان می دهند این بار مرکز و قلب تل آویو هدف قرار خواهد گرفت. ایران به طور صریح اعلام کرده است برای حفظ عزت نفس، کرامت و حاکمیت خود اقدام خواهد کرد زیرا اسرائیلی ها دانشمندان هسته ای این کشور و سردار حاج «قاسم سلیمانی» را ترور کردند و اکنون نیز در قلب تهران «اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس را هدف قرار دادند.

سردبیر رای الیوم تصریح کرد: این موضوع شگفت آور است که میانجیگران عرب، اروپایی ها، آمریکا و دیگر کشورها از ایران می خواهند که خویشتن داری در پیش بگیرد. این درخواست عجیب است زیرا این رژیم اسرائیل بود که به ایران حمله کرد. واسطه ها مزدور غرب هستند و همواره برپایه خواسته کسانی عمل می کنند که از آنها مزد می گیرند. آنها ادعا می کنند نمی خواهند که جنگ در منطقه گسترش یابد، حال آنکه اگر راست می گویند چرا به رژیم اسرائیل اجازه ترور و جنگ افروزی می دهند.

عطوان خاطرنشان کرد: با دستور «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر این رژیم «فواد شکر» فرمانده حزب الله و اسماعیل هنیه ترور شدند اما هیچ کس نخست وزیر اسرائیل را بازخواست نکرد. پس اگر واسطه ها و اربابان آنها راست می گویند به جای درخواست خویشتن داری از ایران و حزب الله به دنبال پایان دادن به جنگ و کشتار در نوار غزه باشند و بر نتانیاهو فشار بیاورند. این رژیم در نوار غزه نسل کشی به راه انداخته و مردم باریکه را دچار گرسنگی و قحطی کرده است.

وی مدعی شد: حتی به نظر من بالگرد آیت الله «سید ابراهیم رئیسی» در ایران هم به دلیل دسیسه آمریکا و رژیم اسرائیل سقوط کرد. با وجود چنین جنایت هایی باید گفت ایران تاکنون خیلی خویشتن داری کرده است و پس از این باید انتقام بگیرد. آمریکایی ها نه تنها از نتانیاهو برای پایان دادن به جنایت درخواستی نکرده اند، بلکه برای سخنرانی وی در کنگره، فرش قرمز پهن کردند و به او گفتند همه مسلمانان و عرب ها را به خاک و خون بکشد.

عطوان معتقد است که ایران و همپیمانان آن باید عکس العمل نشان دهند و از عزت نفس و کرامت خود دفاع کنند، ضمن آنکه نباید به واسطه ها هم اجازه ورود به کشور خود را بدهند و آنها را باید از کشورشان بیرون کنند.

این تحلیلگر فلسطینی تبار افزود: قطعا ایران و همپیمانانش از رژیم اسرائیل انتقام خواهند گرفت. رژیم اسرائیل نمی تواند ضربه آنها را تحمل کند. یک حمله به قلب تل آویو به عمر این رژیم پایان خواهد داد. ده‌ها موشک دقیق می توانند کار این رژیم را یکسره کنند. احتمال دارد در حمله آینده تل آویو، حیفا و قدس غربی و ... هدف گرفته شوند. این جنگ به سرعت همه جهان را تغییر خواهد داد. نخستین کاری که ایران باید انجام دهد آن است که واسطه های عربی را از کشورش اخراج کند زیرا آنها طرفدار محور آمریکایی – اسرائیلی هستند.

وی با بیان این موضوع که ایران و همپیمانان آن انتقام می گیرند و آمریکا و رژیم اسرائیل در تنگنا قرار گرفته اند، تاکید کرد: پاسخ ایران قانونی است و در برابر جنایت های آمریکا و اسرائیل صورت می گیرد. در روزهای آینده شگفتی هایی رخ خواهد داد و ایران، حزب الله و انصارالله، رژیم اسرائیل و نتانیاهو را ادب می کنند زیرا ضربه های آنها کمرشکن خواهد بود.

پایان//

۱۸ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۸:۰۰
کد خبر: 30262

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 2 =