آشفتگی صهیونیست‌ها به دلیل مشخص نبودن زمان انتقام ایران

«مصطفی برغوثی» دبیر کل ابتکار عمل فلسطینی معتقد است مشخص نبودن زمان انتقام ایران از اسرائیل، شرایط این رژیم را بسیار آشفته کرده و در عمل زندگی در سرزمین های اشغالی تعطیل شده است. ضمن آنکه در داخل کابینه رژیم شکاف های بسیاری وجود دارد و مقامات آن به شکست خود در میدان نبرد غزه اعتراف می کنند.

به گزارش تحریریه «مصطفی برغوثی» دبیر کل ابتکار عمل فلسطینی در رام الله در بخشی از اظهارات خود در «یوتیوب» درباره چگونگی انتقام ایران از رژیم اسرائیل گفت: در داخل اسرائیل اظهارات گوناگونی درباره انتقام ایران مطرح می شود و برخی می گویند ایران این هفته انتقام خواهد گرفت. اما کسی نمی داند زمان دقیق اقدام ایران علیه اسرائیل چه موقع است. آن ها فقط این را می دانند که از رژیم اسرائیل انتقام گرفته خواهد شد.

وی افزود: با توجه به این وضعیت، رژیم اسرائیل در شرایطی بسیار خطرناک و نگرانی و ترس فراوان به سر می برد. شرایط اسرائیلی ها به گونه ای است که به طور عملی بخش هایی از زندگی در سرزمین های اشغال شده تعطیل شده و صبر آنها در حال تمام شدن است. از این رو، بسیاری از مقام های اسرائیل خواستار حمله پیشدستانه به ایران شده اند. این امر بیانگر شکنندگی و ضعف موقعیت رژیم اسرائیل است. اسرائیلی ها هرگز نمی دانند برای آنها چه اتفاقی و در چه زمانی رخ خواهد داد.

آشفتگی صهیونیست‌ها به دلیل مشخص نبودن زمان انتقام ایران

مصطفی برغوثی معتقد است: در داخل رژیم اسرائیل شکاف های بسیار و بی سابقه ای به وجود آمده است. «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر با «یوآو گالانت» وزیر جنگ این رژیم اختلاف دارد و آنها به هم حمله و از یکدیگر انتقاد می کنند. این یک موضوع بی سابقه ای است که گالانت در نشست کمیته سیاست خارجی و امنیت ملی که یک جلسه ای سری بود، گفت سخنان نتانیاهو درباره کسب پیروزی مطلق، یاوه گویی و پوچ است. این اظهارات نشان می دهد وزیر جنگ این رژیم به شکست اسرائیل در میدان های نبرد اعتراف کرده است.

دبیر کل ابتکار عمل فلسطینی خاطرنشان کرد: این رژیم در شکست دادن حماس و به کنترل در آوردن نوار غزه شکست خورده و نتوانسته است گروگان های خود را پس بگیرد. وزیر جنگ رژیم اسرائیل همچنین گفته است اسرائیل در رسیدن به توافق با حماس هم شکست خورده و عامل این شکست نتانیاهو است. درمقابل دفتر نتانیاهو، گالانت را به انتشار اخبار ضداسرائیلی و خیانت متهم کرده است. رسیدن اوضاع به این نقطه از تنش نشان می دهد تناقض های داخلی در اسرائیل به اوج رسیده است. ارتش، موساد، شاباک و وزارت امنیت ملی به این نتیجه رسیده اند که رسیدن به اهداف جنگ ناممکن شده است و زیان های اسرائیل در جنگ دیگر قابل تحمل نیست.

وی تصریح کرد که نتانیاهو تنها به دنبال رسیدن به منافع شخصی خود است و حمله به غزه نیز با همین هدف صورت گرفت. او به دنبال دامن زدن به جنگ فراگیر در منطقه است تا پای آمریکا را به جنگ با ایران باز کند. البته در آمریکا هم جنگ سالارانی هستند که به دنبال جنگ هستند اما در مقابل آن ها، گروه دیگری وجود دارد که می دانند جنگ خطراتی را برای آمریکا به دنبال دارد و واشنگتن در صورت ورود به جنگ با قدرت های بزرگی مثل چین و روسیه روبرو می شود. در این صورت اوضاع آمریکا سخت خواهد شد. کشورهای اروپایی هم در بیانیه ای از ایران خواسته اند که از رژیم اسرائیل انتقام نگیرد زیرا آن ها حامی این رژیم هستند. آنها کشتی ها و جنگ افزارهایی را برای حمایت از اسرائیل به منطقه رهسپار کرده اند. این در حالی است که ترور «اسماعیل هنیه» به دست اسرائیل در خاک ایران را محکوم نکرده اند. آنها همچنین کشتار مردم غزه و نسل کشی در این منطقه را محکوم نمی کنند و این بیانگر نفاق و دو رویی آن ها است. غربی ها به اسرائیل به عنوان دست پرورده استعماری خود نگاه می کنند و به همین دلیل شریک اسرائیل در کشتار جمعی مردم فلسطین هستند.

این تحلیلگر فلسطینی تبار گفت: تحولات میدان های نبرد بر روی منطقه و جهان تاثیر گذار خواهد بود. غزه هم با مقاومت، پایداری خود را به همه نشان داد. ترورها هم بر روی مقاومت تاثیر نخواهد داشت زیرا اسرائیل و آمریکا از ذهنیت رزمندگان مقاومت هیچ درکی ندارند. رزمندگان مقاومت وقتی به شهادت می رسند به آرزوی خود دست پیدا می کنند. بزرگترین کرامت برای هر رزمنده مقاومت آن است که به شهادت برسد.

وی در پایان تاکید کرد: پیش از این هم ترورهایی از سوی رژیم اسرائیل صورت گرفت از جمله ترور شیخ یاسین و ... . این ترورها بر روی مقاومت و حماس تاثیر گذار نبود بلکه سبب قدرتمندی بیشتر آنها شده است. فلسطینی ها مخالف مذاکره نیستند و این نتانیاهو است که در مسیر مذاکرات سنگ اندازی می کند زیرا او می داند که آخرین روز جنگ، پایان حیات سیاسی وی را رقم می زند. او می داند که در جنگ شکست خورده است و پس از جنگ تحت تعقیب و محاکمه قرار خواهد گرفت.

پایان/

۲۶ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۸:۰۰
کد خبر: 30323

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 8 =