شکست مذاکرات آتش‌بس در قطر/ ادامه جنگ در غزه و پاسخ کوبنده ایران

«عبدالباری عطوان» تحلیلگر سرشناس جهان عرب پیش بینی کرد مذاکرات برای پایان دادن به جنگ در نوار غزه ناکام می ماند و همین امر سبب می شود ایران و محور مقاومت عمق سرزمین های اشغالی را هدف قرار دهند. مقاومت تسلیم نمی شود و رهبران مقاومت جنگ را با روش جدیدی مدیریت می کنند و به رژیم اسرائیل خسارت های بسیاری وارد خواهند کرد.

به گزارش تحریریه «عبدالباری عطوان» تحلیلگر سرشناس جهان عرب در بخشی از اظهارات خود در «یوتیوب» گفت: سوال مهمی که در این شرایط مطرح می شود، این است که آیا نشست دوحه که با حضور مقامات اطلاعاتی مصر، اردن، رژیم اسرائیل، آمریکا و قطر تشکیل شده است واقعا قصد دارد به جنگ در غزه پایان بدهد و منطقه را از جنگ و خون ریزی فراگیر و جهان را از جنگ جهانی سوم دور کند؟ آیا درنهایت جریان حماس هم در این نشست مشارکت خواهد کرد؟

عطوان هنگامی که مذاکرات در دوحه در جریان بود، پیش بینی کرد: در صورت شکست این مذاکرات - اگرچه شکست آن قطعی است - ایران و محور مقاومت از جمله حزب الله لبنان و انصارالله یمن در پاسخ به ترور «اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس و «فواد شکر» یکی از فرماندهان ارشد حزب الله، عمق سرزمین های اشغال شده را هدف قرار خواهند داد. این انتقام سریع و دردناک خواهد بود.

وی با بیان اینکه ۲۴ ساعت آینده برای رژیم اسرائیل بسیار خطرناک و سخت خواهد بود، تصریح کرد: اگر ایران موفق شود به واسطه آمریکا، رژیم اسرائیل را به پایان دادن به جنگ و عقب نشینی کامل از نوار غزه مجبور کند، این اقدام یک پیروزی بسیار بزرگ خواهد بود اما اگر رژیم اسرائیل به جنگ پایان ندهد و از نوار غزه عقب نشینی نکند، پاسخ ایران قطعی خواهد بود.

شکست مذاکرات آتش‌بس در قطر/ ادامه جنگ در غزه و پاسخ کوبنده ایران

عطوان پیش بینی کرد که به احتمال زیاد جریان حماس قبول نمی کند تا در نشست دوحه شرکت کند. پیش از این حماس هم در این زمینه بیانیه ای صادر و اعلام کرد که ما قبلا با پیشنهادهای رئیس جمهوری آمریکا موافقت کردیم و این «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم اسرائیل بود که در مسیر مذاکره سنگ اندازی کرد و از آن زمان مردم فلسطین را در نوار غزه به خاک و خون کشیده است.

وی افزود: اسرائیلی ها اسماعیل هنیه را ترور کردند و نشان دادند که نمی خواهند جنگ پایان یابد. زیرا آتش بس به معنی شکست رژیم اسرائیل در جنگ است. نتانیاهو به دنبال نابود سازی حماس و همه جریان های مقاومت بود. او همچنین وعده داده بود هرگز از محور صلاح الدین و فیلادلفیا عقب نشینی نخواهد کرد. علاوه بر این نتانیاهو مدعی بود که همه گروگان های اسرائیلی را به زودی آزاد می کند اما وی تا کنون به هیچ یک از اهداف خود نرسیده و پس از این هم نخواهد رسید.

این تحلیلگر فلسطینی تبار افزود: جریان مقاومت تسلیم نخواهد شد و رهبران آن در نوار غزه نیز این جنگ را با روش های جدیدی مدیریت خواهند کرد و به رژیم اسرائیل خسارت های بسیاری وارد کرده و می کنند. آماری که از سوی ارتش رژیم اسرائیل منتشر شده نشان می دهد بیش از ۱۰۰ هزار اسرائیلی در میدان های نبرد زخمی شده اند. حدود ۲ هزار و ۸۰۰ تن از نیروهای اسرائیلی هم به طور کلی روحیه خود را از دست داده اند قادر به ادامه جنگ نیستند.

وی در پایان گفت: نتانیاهو به دنبال ادامه جنگ است تا آمریکا را به جنگ با ایران وارد کند. آنها با ترور هنیه در تهران به دنبال همین هدف و تحریک ایران و دامن زدن به تنش میان تهران و واشنگتن بوده اند. به تعویق انداختن نشست دوحه یا شکست این مذاکرات اما سبب شتاب بخشی در انجام انتقام مشروع ایران و همپیمانش از رژیم اسرائیل خواهد شد.

پایان/

۲۷ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۸:۰۰
کد خبر: 30332

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 13 =