واکنش محور مقاومت به ۴ دلیل نزدیک است/ پیام حملات به پایگاه‌های آمریکا در عراق و سوریه

«عبدالباری عطوان» تحلیلگر جهان عرب به شواهد روشنی اشاره کرد که تایید کننده واکنش قریب الوقوع محور مقاومت به اقدامات تروریستی رژیم صهیونیستی است.

به گزارش تحریریه، به نقل از رای الیوم، عطوان با اشاره به مذاکرات اخیر دوحه نوشت که انتظار موفقیت این مذاکرات به سرپرستی آمریکا و «ویلیام برنز» رئیس سازمان جاسوسی آمریکا موسوم به «سیا» آن را نداشتیم و این مذاکرات روز جمعه با شکست به پایان رسید، زیرا هدف واقعی آمریکا از برگزاری این مذاکرات، توقف کشتار در غزه نبود، بلکه به تعویق انداختن یا ممانعت از واکنش جمعی محور مقاومت به ترورهای اسرائیلی و ممانعت از جنگ منطقه ای و چه بسا جنگ جهانی بود که رژیم صهیونیستی بازنده بزرگ آن است، البته اگر این رژیم اساسا در قید حیات بماند.

این تحلیلگر ادامه داد: هنگامی که حماس مشارکت در این مذاکرات را با دستور کوبنده «یحیی السنوار» رئیس خود رد می‌کند، دیگر جای هیچ حرف و حدیثی باقی نمی گذارد و این مخالفت نشان از باور راسخ گروه های مقاومت در غزه به این نکته است که اعتمادی به آمریکا و میانجی گران عرب همدست آن وجود ندارد.

به گفته وی، شواهد زیر تایید کننده واکنش قریب الوقوع محور مقاومت به ترورهای رژیم اسرائیل است:

نخست، رونمایی حزب الله و ایران از شهرهای تونلی کامل مجهز به سکوهای شلیک موشک های بالستیک و پهپادها که این منجر به پاسخی کوبنده به حملات پیشدستانه اسرائیل به اهداف نظامی و نه غیرنظامی روی زمین خواهد بود.

دوم، تاکید «سید عبدالملک الحوثی» رهبر انصارالله یمن مبنی بر حتمی بودن واکنش و اینکه تعویق آن با هدف تدارک عالی برای تحقق اهدافش و وارد کردن ضربات سنگین به دشمن صورت گرفته و او مردی است که پای حرفش است و به حرفی که می زند، عمل می کند.

سوم، اظهارنظر «جان کربی» سخنگوی کاخ سفید مبنی بر اینکه واشنگتن اطلاعاتی در اختیار دارد که ایران به عنوان رهبر محور مقاومت از واکنش درباره حمله انتقام جویانه مستقیم به اسرائیل دست نکشیده و اینکه انصارالله یمن و حزب الله در لبنان در آمادگی کامل به سر می برند.

چهارم، رهبر معظم انقلاب اسلامی و فرمانده کل نیروهای مسلح ایران از روز نخست ترور «اسماعیل هنیه» در قلب تهران تاکید فرمودند که واکنش ایران مستقیم خواهد بود نه از طریق بازوهای نظامی محور مقاومت. ایشان دستورات نظامی لازم را صادر فرموده‌اند.

عطوان نوشت: خدا را شکر که السنوار با سایر رهبران فلسطینی و عربی از حیث شجاعت، صلابت در مواضع و آگاهی دقیق از دشمن اسرائیلی و ذهنیت نیرنگ باز این دشمن، متفاوت است و به همین دلیل مذاکرات دوحه را تحریم کرد و به طور حتم دور آتی در قاهره در روزهای آتی را نیز تحریم و بر خروج کامل اسرائیل و آتش بس دائمی و شروع بازسازی تاکید خواهد کرد.

سردبیر رای الیوم اضافه کرد: هنگامی که نتانیاهو و ارتش او با ارتکاب کشتار محله الدرج در شهر غزه که ۱۲۰ شهید از غیرنظامیان و کودکان برجای گذاشت، به استقبال مذاکرات دوحه رفت و «ایتامار بن گویر» وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی به همراه سه هزار شهرک نشین به مسجدالاقصی وارد شد و آمریکا این اقدامات را با ارسال تسلیحات بیست میلیارد دلاری و بمب و جنگنده های مدرن حمایت کرد، این بدان مفهوم است که این آخرین جنگ خاورمیانه و سرازیر شدن مقامات آمریکایی به پایتخت های منطقه برای آماده شدن و نه برقراری آرامش است.

این تحلیلگر افزود: نتانیاهو به دنبال درگیر کردن آمریکا در جنگ علیه ایران است که خطری موجودیتی بزرگ علیه رژیم شکننده و متزلزل صهیونیستی است؛ اما ۴۰ هزار نظامی آمریکا در بیش از ۳۰ پایگاه نظامی این کشور در منطقه، اولین اهداف خواهند بود و در آن بیش از ۱۰ تریلیون دلار خسارت به آمریکا وارد خواهد شد، البته اگر بیشتر نباشد. شاید حمله به پایگاه «عین الاسد» در عراق و «کونیکو» در سوریه و «التنف» در مرز اردن، سوریه و عراق در چند روز قبل با دهها موشک، هشدار و سرآغاز حمله موشکی و پیامی روشن به جو بایدن باشد.

منبع: ایرنا

پایان/

۲۸ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۸:۰۰
کد خبر: 30349

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 1 =