میزان حمایت از خودروسازی قاعده و اندازه‌ای دارد!

«مجتبی یوسفی» عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی معتقد است: مردم نباید با جان و مال خود هزینه سوء مدیریت و ناکارآمدی مدیران خودروسازی را بپردازند. در اینکه باید از خودروسازی داخلی حمایت شود تردیدی وجود ندارد اما حمایت اندازه و قاعده خاصی دارد که به نظر می رسد نسبت به این اصل مهم بی توجه بوده ایم.

«مجتبی یوسفی» عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با «تحریریه» در خصوص رفع سوء مدیریت و ناکارآمدی صنعت خودروسازی که به سایر بخش های اقتصادی نیز تعمیم یافته و آنها را از خود متاثر کرده است، اظهار داشت: در این موضوع شکی نیست که زیان ده بودن و ناترازی های صنعت خودرو، سایر بخش های اقتصادی را از خود متاثر کرده و بر اقتصاد کشور تاثیرات منفی گذاشته است، بنابراین حل این روند موضوع مهمی است که دولت چهاردهم و مجلس باید برای به سرانجام رسیدن این موضوع به نفع مردم کاری صورت دهند.

میزان حمایت از خودروسازی قاعده و اندازه‌ای دارد!

وی در این باره بیان داشت: مساله حائز اهمیت این است در عین اینکه باید معیشت کارگران، معلمان و حقوق بگیران با درآمد ثابت مورد توجه مجلس و دولت قرار بگیرد اما این مسائل نباید مانع از آن شود که از صنعت خودروسازی و حواشی آن غفلت شود، چرا که ارتقای صنعت خودروسازی بسیار مهم است و اثرات آن روی سایر بخش های اقتصادی نمودار می شود.

وی در این باره تصریح کرد: توان افزایی و رشد صنعت خودروسازی موضوع مهمی است و برای این مهم هزینه های بسیاری بر کشور و مردم تحمیل می شود لذا هر چند ارتقای صنعت خودروسازی بسیار مهم است اما مردم نباید با جان و مال خود هزینه سوء مدیریت و ناکارآمدی مدیران این بخش را بپردازند.

یوسفی در این باره افزود: در اینکه خودروسازی داخلی باید حمایت شود شک و شبهه ای وجود ندارد اما حمایت اندازه و قاعده خاصی دارد که به نظر می رسد نسبت به این اصل مهم بی توجه بوده ایم.

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی یادآور شد: رشد صنعت خودروسازی کشور قربانی توجیهی به نام حمایت مستمر از این صنعت شده است در حالی که اصلی ترین راهکار افزایش کیفیت و ارتقای صنعت خودروسازی، ایجاد رقابت است.

یوسفی افزود: رعایت این اصل منجر به ارتقای کیفیت و رقابتی شدن قیمت خودروی ساخت داخل می شود. درعین اینکه قانون حمایت از صنعت خودرو و نخبگان این صنعت مصوب شده اما باید به هزینه هایی جانی و مالی که مردم از خودروسازی فعلی متحمل شده اند، توجه شود چرا که هزینه ها و صدمات بیشماری به کشور وارد کرده است.

پیشرفت‌های خودروسازی در شرایط محدودیت‌های تحمیلی قابل دفاع است

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی معتقد است: مساله حائز اهمیت این است که چالش های ما در صنعت خودروسازی یکی، دو تا نیست و تنها به خودروهای سواری و شخصی محدود نمی شود، بلکه شامل خودروهای تجاری و برون شهری نیز می شود.

مجتبی یوسفی در این باره افزود: امروز در تامین اتوبوس و کامیون دچار مشکلات عدیده ای هستیم. ناوگان حمل ونقل برون شهری و درون شهری بسیار فرسوده است و قدرت خرید کاهش یافته است چرا که قیمت اتوبوس برون شهری بیش از ۲۰ میلیارد تومان شده و قیمت یک کامیون معمولی حدود ۵ تا ۶ میلیارد تومان است.

وی در خصوص اهمیت توجه ویژه به مساله واردات خودرو خاطر نشان کرد: مجلس یازدهم برای واردات خودرو تلاش بسیار زیادی کرد و اکثر نمایندگان علاقه مند بودند مشکلات مرتبط با واردات خودرو حل شود تا ضمن ایجاد رقابت در صنعت خودروسازی، رفاه و امنیت جانی مردم تامین شود.

این نماینده مجلس در پایان تاکید کرد: واردات خودرو به صورت دقیق و بدون وقفه باید انجام شود چرا که گلایه مردم در این موضوع به حق است. دولت چهاردهم و مجلس باید برای مردم کار کنند و واردات خودرو که در سال های اخیر چالش زا شده را به روال عادی برگردانند.

پایان/

۲۳ تیر ۱۴۰۳ - ۰۸:۰۰
کد خبر: 30059

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 9 + 8 =