انصارالله یمن و حزب الله لبنان به عمر رژیم صهیونیستی پایان خواهند داد

«عبدالباری عطوان» تحلیلگر سرشناس جهان عرب معتقد است ماجراجویی نتانیاهو علیه حزب الله لبنان به عمر رژیم صهیونیستی و طرح صهیونیسم پایان خواهد داد. ضمن آنکه نامگذاری موشک تولید یمن به اسم «فلسطین۲» بیانگر اراده آهنین یمنی ها برای آزادسازی سراسر سرزمین های اشغالی است.

به گزارش تحریریه، «عبدالباری عطوان» تحلیلگر سرشناس جهان عرب در بخشی از اظهارات خود در «یوتیوب» درباره تحولات فلسطین و لبنان گفت: دو رویداد بزرگ در روزهای اخیر رخ داده که در محافل اسرائیلی، آمریکایی و اروپایی بلوایی ایجاد کرده است.

تحلیلگر فلسطینی گفت: رویداد مهمی در جنوب لبنان رخ داده که در آن ها تحولات خطرناکی در حال رقم خوردن است. رژیم اسرائیل شبکه های ارتباطی جنبش مقاومت حزب الله را هک کرد. در نتیجه این اقدام رژیم اسرائیل بیش از یک هزار تن زخمی شدند زیرا دستگاه ارتباطی همراه نیروهای حزب الله منفجر شد و به همین دلیل ده ها آمبولانس برای کمک و نجات آسیب دیدگان به جنوب لبنان رفتند.

عطوان افزود: با توجه به تحولات، رژیم اسرائیل در حال دامن زدن به جنگ فراگیر در جنوب لبنان است و نتانیاهو برای تشدید درگیری ها بسیار شتاب دارد. هک شبکه ارتباطی حزب الله، مقدمه ای برای جنگ است. تعداد زیادی از مردم لبنان در نتیجه جنگ سایبری رژیم اسرائیل آسیب دیده اند. نتانیاهو تصمیم برای راه اندازی جنگ علیه لبنان را گرفته زیرا وی همه چیز را از دست داده است. رژیم اسرائیل در همه جبهه ها از غزه، یمن و عراق تا لبنان و ... شکست خورده است. از این رو، نتانیاهو به آخرین مرحله از ماجراجویی خود وارد می شود و این آخرین کارت بازی وی است.

تحلیلگر سرشناس جهان عرب اعتقاد دارد: این ماجراجویی نتانیاهو به عمر رژیم اسرائیل و طرح صهیونیست ها پایان خواهد داد. وی که تاکنون نتوانسته است گروگان های اسرائیلی را پس بگیرد، قادر نیست فلسطینی را به مرزهای لبنان روانه و اخراج کند. نتانیاهو خودش نمی تواند کاری را پیش ببرد و به همین دلیل می خواهد آمریکا را به جنگ با حزب الله، الحشد الشعبی عراق و یمن و ایران وارد کند. او با ترور «اسماعیل هنیه» در تهران نتوانست ایران را به جنگ وارد سازد.

وی نتایج ماجراجویی نتانیاهو را شکست رژیم اسرائیل پیش بینی و تاکید کرد: حزب الله تاکنون از موشک های دقیق خود استفاده نکرده است. این گروه دارای تونل و انبارهای بسیاری است و می تواند همه میدان های گازی زیر کنترل این رژیم را منهدم کند.

عطوان با بیان اینکه اقدام اخیر اسرائیل منطقه را در آستانه تغییر و جنگ بزرگی قرار داده است، تصریح کرد: نتانیاهو کشورهای غربی را به جنگ می کشاند و شاید هم جنگ هسته ای رخ دهد. هیچ کسی نمی داند ایران چه سلاح هایی در اختیار دارد. در همین دوره آمریکا از امضای توافق تسلیحاتی میان ایران و روسیه صحبت می کند که در آن کارشناسان هسته ای روسیه به ایران اعزام شده اند. موضوع به اندازه ای مهم بود که نخست وزیر انگلیس هم برای بررسی همکاری هسته ای ایران و روسیه به آمریکا سفر کرد.

عطوان در مورد مساله دوم نیز عنوان داشت یکی از موضوعات موشک «فلسطین ۲» یمنی ها است و جای تشکر دارد که یمنی ها این موشک را فلسطین ۲ نامگذاری کرده اند. این موشک بالستیک سرعتی مافوق صوت دارد و به دلیل تکریم مقاومت فلسطین و پایبندی یمنی ها به آزادسازی سراسر سرزمین های اشغالی و مقابله با طرح صهیونیسم، این چنین نامگذاری شد.

تحلیلگر شناخته شده جهان عرب افزود: این نامگذاری دارای پیامی است که محتوای آن تلاش و تعهد یمن برای آزادسازی سراسر سرزمین های اشغال شده فلسطین از چنگال صهیونیسم است. بر روی این موشک چفیه و نقشه و پرچم فلسطین هم ترسیم شد. این یک حرکت بسیار بزرگ است.

وی خاطرنشان کرد این موشک مافوق صوت به هدف خود رسید، به نزدیک فرودگاه تل آویو برخورد کرد و به دلیل سرعت بالای آن، پدافندهای زمینی و هوایی و سامانه های ضدهوایی رژیم اسرائیل هم نتوانستند مانع آن شوند. همین امر آمریکا را شگفت زده کرده است. این نشان می دهد یمن به قدرت بزرگی تبدیل شده است. اکنون یمن پس از روسیه، چین و کره شمالی چهارمین کشوری است که چنین موشکی را تولید می کند. هنگامی که انصارالله در ماه مارس اعلام کرد موشک مافوق صوت در اختیار دارد «جان کربی» سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا مدعی شد که انصارالله دروغ می گوید. اما اکنون ثابت شد جان کربی و آمریکایی ها دروغ می گویند و یمن قدرت بزرگی است.

عطوان معتقد است: استفاده یمنی ها از این موشک اسرائیلی ها را در شرایط بغرنجی قرار داده است. روزهای آینده شگفتی های بسیاری رخ خواهد داد. تولید این موشک از سوی یمنی ها بیانگر شکست نهادهای نظامی و اطلاعاتی آمریکا است. یمنی ها وجهه نظامی آمریکا را تخریب کرده اند. آنها ناکارامدی سامانه پاتریوت را هم برای جهانیان اثبات کردند.

پایان/

۲۸ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۲:۰۰
کد خبر: 30608

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 1 =