کرانه باختری گورستان رژیم صهیونیستی می‌شود

«عبدالباری عطوان» معتقد است کرانه باختری گورستان طرح اسرائیل و خود این رژیم خواهد بود. عملیات شهادت طلبانه اخیر در این مناطق رعب و وحشت را در دل رژیم اسرائیل انداخته است. کناره گیری مقام های نظامی و اطلاعاتی این رژیم هم بیانگر شکست آنها در عرصه نظامی و اطلاعاتی و ورود این رژیم به لبه پرتگاه است.

به گزارش تحریریه «عبدالباری عطوان» تحلیلگر سرشناس جهان عرب در بخشی از اظهارات خود درباره تحولات فلسطین در «یوتیوب» گفت: رژیم اشغالگر به دلیل عملیات «طوفان الاقصی» تاوان سنگینی را پرداخت می کند. این عملیات، روند فروپاشی رژیم اشغالگر را کلید زده و موجب شده است تا همه امور تغییر کند. بر همین اساس اعتصاب ها، اعتراض ها، تظاهرات و کناره گیری ها در سرزمین های اشغال شده آغاز شده است.

عطوان افزود: چندی قبل «ابوعبیده» سخنگوی رسمی گردان های «القسام» واقعیت جدیدی را برملا کرد. او گفت که دستور العمل های جدیدی برای نگهبانان گروگان های اسرائیلی صادر کرده است. این دستور العمل همه رویه های گذشته را تغییر خواهد داد. در صورتی که رژیم اسرائیل به مکان حضور این گروگان ها حمله کند این گروگان ها اعدام خواهند شد.

وی با بیان اینکه گردان های القسام نمی خواهند به نتانیاهو هیچ گونه فرصتی بدهند، تصریح کرد علت آن است که نتانیاهو می گوید تنها با فشار نظامی می توان این گروگان ها را آزاد کرد. نتانیاهو نمی تواند کاری را پیش ببرد و دوران وی به پایان رسیده است. همه اسرائیلی ها هم این موضوع را درک کرده اند که او اسرائیلی ها را به لبه پرتگاه نابودی سوق داده و هیچ پیروزی کسب نکرده است. حال او مسوول قتل گروگان ها است. دستور العمل های گردان های القسام هم پس از آن صادر شد که نیروهای اسرائیل نشان دادند تنها از طریق نظامی به دنبال آزادی گروگان ها هستند. اما همین نگاه موجب شد تا 6 تن از این گروگان ها کشته شوند. نتانیاهو دروغگو است و گردان های القسام تصمیم گرفتند این گروگان ها را تحویل رژیم اسرائیل ندهند.

کرانه باختری گورستان رژیم صهیونیستی می‌شود

عطوان می گوید ابوعبیده به سران رژیم صهیونیستی خاطرنشان کرد که اگر بخواهید این گروگان ها را با قدرت نظامی خود آزاد کنید آنها را در تابوت ها به شما تحویل خواهیم داد. این اظهارات نشان می دهد تنها با توافق آتش بس و مذاکره می توان گروگان ها را تحویل گرفت.

این تحلیلگر فلسطینی تبار در بخش دیگری از سخنان خود آورد: روند فروپاشی در رژیم اسرائیل، تظاهرات، اعتصاب ها و .... هنوز ادامه دارد. این نشان می دهد شهروندان اسرائیلی به این موضوع پی برده اند که رژیم اسرائیل با خطر واقعی روبرو شده و موجودیت آن در خطر افتاده است و نتانیاهو این رژیم را بر پرتگاه سوق داده است.

وی با اشاره به این نکته که اعتصاب ها و اعتراض ها در اسرائیل به دلیل پایداری محور مقاومت شکل گرفته است، تاکید کرد: رهبران جریان حماس نپذیرفته اند کوچکترین امتیازی بدهند. آنها زیر بار مذاکرات فریبکارانه در دوحه و قاهره نرفتند و هیچ امتیازی ندادند و بر عقب نشینی کامل رژیم اسرائیل از نوار غزه، محور صلاح الدین و آزادسازی همه اسرای فلسطینی به ویژه رهبران آنها و بازسازی نوار غزه پافشاری کرده اند. در همین حال مقاومت هر روز خسارت های جدیدی را به رژیم اسرائیل تحمیل می کند.

عطوان معتقد است: پافشاری رهبران محور مقاومت بر موضع خود سبب آغار روند فروپاشی رژیم اسرائیل شد. رهبران مقاومت نسبت به مقصود نتانیاهو به ویژه هدف وی برای از بین بردن جریان حماس آگاه بودند. این آگاهی رهبران حماس و پایبندی آنها بر موضع شان در کنار پیش شرط ها به مانعی در برابر خواسته های رژیم اسرائیل تبدیل شده است. گفتنی است که مقاومت فلسطین، لبنان، یمن و ... پیروزی های بزرگی در نبرد با رژیم اسرائیل به دست آورده اند،

سردبیر رای الیوم در بخش دیگری از اظهارات خود آورده است: انتفاضه بزرگ و هماهنگ در کرانه باختری، جنین و طوباس طرح رژیم صهیونیستی را به آخر خط رسانده است. کرانه باختری گورستان طرح اسرائیل و خود این رژیم خواهد بود. عملیات شهادت طلبانه در این مناطق رعب و وحشت را دل رژیم اسرائیل انداخته است. به طور قطع قاچاق سلاح به سرزمین های فلسطین باز هم ادامه خواهد داشت و ارتش اردن هم چشم خود را به روی انتقال سلاح به سرزمین های فلسطین می بندد که این اقدام ارتش اردن قابل تقدیر است.

کرانه باختری گورستان رژیم صهیونیستی می‌شود

عطوان افزود: چند روز قبل سرلشکر «تامیر یدایی» فرمانده نیروهای زمینی ارتش اسرائیل کناره گیری کرد زیرا درک کرد که نیروها در میدان های نبرد شکست خورده اند. سرلشکر «آهارون هالیوا» رئیس اطلاعات نظامی ارتش اسرائیل هم استعفا داد. او فرمانده دستگاه اطلاعات نظامی است. این کناره گیری ها بیانگر شکست اطلاعاتی و نظامی اسرائیل است. آنها نتوانستند آغاز انتفاضه قهرمانانه در کرانه باختری را پیش بینی کنند. ژنرال «یوسی آریل» رئیس یگان اطلاعاتی ۸۲۰۰ هم در مقر موساد در تل آویو با حمله حزب الله به این مقر به هلاکت رسیده است.

وی در بخش پایانی اظهارات خود آورد: «ایمن الصفدی» وزیر امور خارجه اردن گفته است جهانیان باید قراردادهای فروش تسلیحات به رژیم اسرائیل را متوقف سازند. بنابراین اکنون اردن باید اجازه دهد تا از مرزهای این کشور و از طریق کشورهای حاشیه خلیج فارس، مواد غذایی به مردم فلسطین برسد. درحالیکه نتانیاهو تاکید دارد اسرائیل از محور فلادلفیا عقب نشینی نخواهد کرد دولت مصر هم باید از خود واکنشی نشان دهد. ارتش این کشور باید موضع مقتدرانه ای اتخاذ کند و برای مقابله با این خواسته نخست وزیر اسرائیل وارد عمل شود. اقدام ارتش مصر سبب حفظ کرامت این کشور خواهد شد.

پایان/

۱۶ شهریور ۱۴۰۳ - ۰۸:۰۰
کد خبر: 30489

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 4 =