سربلندی مردم اردن در آزمون مقاومت

«عبدالباری عطوان» تحلیلگر سرشناس جهان عرب معتقد است به هلاکت رسیدن ۳ تن از نیروهای امنیتی رژیم اسرائیلی در گذرگاه الکرامة اردن نشان داد اردنی ها آزمون مبارزه با رژیم اسرائیل را خوب پس می دهند و در برابر اشغالگری مقاومت می کنند و نسل کشی رژیم اسرائیل را بدون پاسخ نمی گذارند. اقدام اردنی ها در گذرگاه الکرامة آغاز این پاسخ ها است و پس از این نیروهای ارتش اردن هم وارد عمل خواهند شد.

به گزارش تحریریه، «عبدالباری عطوان» تحلیلگر سرشناس جهان عرب در بخشی از اظهارات خود در «یوتیوب» درباره تحولات فلسطین و اردن گفت: اتفاقاتی که در گذرگاه الکرامة از سوی مردم اردن رخ داد اشتباهات تاریخی آن ها را جبران می کند. کشته شدن سه نیروی امنیتی اسرائیلی به دست یک راننده کامیون با نام «ماهر الجازی» در گذرگاه الکرامة اردن پیام های بزرگی برای نظام های عربی داشت که تسلیم شده اند.

ماهر الجازی ادامه دهنده راه مشهور الجازی

وی افزود: محتوای پیام آن بود که این نظام ها باید در برابر کشتار مردم فلسطین و نسل کشی که رژیم اسرائیل در کرانه باختری و غزه به راه انداخته وارد عمل شوند. مردم اردن با عملیاتی که در گذرگاه الکرامة رخ داد، به نظام این کشور هم اعلام کردند که پشتیبان مردم فلسطین هستند و هیچ تفاوتی میان فلسطین و اردن وجود ندارد و نابودی مردم فلسطین در غزه و کرانه باختری و آواره کردن آنها به منزله آواره کردن مردم اردن است.

این تحلیلگر فلسطینی تبار تاکید کرد: اقدام مردم اردن آبرو را به امت عربی برگرداند و نشان داد مردم اردن هرگز شکست نخواهند خورد و در برابر رژیم اسرائیل تسلیم نمی شوند. مردم اردن علیه رژیم اسرائیل در جوش و خروش هستند و اکنون به نظامیان اردن و دیگر کشورها این پیام را رسانده اند که نباید در برابر رژیم اسرائیل سکوت اختیار کرد. آن ها نشان داده اند که مردم اردن و فلسطین متحد هستند و اجازه نمی دهند که اسرائیل سرزمین های اردن را به عنوان مکانی برای پذیرش آوارگان فلسطینی رانده شده از کرانه باختری و غزه تبدیل کند.

عطوان معتقد است جنایت های رژیم اسرائیل در اردن بدون پاسخ باقی نخواهد ماند. مردم اردن هر روز با تظاهرات خود خواستار بسته شدن سفارت رژیم اسرائیل و طرد سفیر این رژیم هستند. حتی بسیاری از محافل اردنی خواستار قاچاق سلاح به نفع مقاومت در فلسطین شده اند.

سربلندی مردم اردن در آزمون مقاومت

تحلیلگر سرشناس جهان عرب خاطرنشان کرد: مردم اردن از این به بعد آزمون خود را بسیار خوب پس می دهند و در برابر اشغالگری ها مقاومت می کنند. جنگ و نسل کشی که رژیم اسرائیل انجام می دهد بدون پاسخ نخواهد ماند و اقدام اردنی ها در گذرگاه الکرامة تنها آغازی بر این پاسخ ها است تا آنکه در مرحله بعد نیروهای ارتش اردن وارد عمل شوند. در شرایط کنونی هم برخی از آنها به صورت مخفیانه علیه اسرائیل در حال نبرد هستند. برخی از چهره های اردنی هم خواستار ارسال اسلحه برای مقاومت در غزه شده اند.

وی در پایان تصریح کرد: نزدیک به یک سال است که مقاومت در غزه در برابر اسرائیل ایستادگی می کند. به نظر می رسد باتوجه به این تحولات ارتش های کشورهای عربی با وجود داشتن انواع جنگ افزارها نباید سکوت اختیار کنند زیرا اسرائیل ها تنها منطق زور را می فهمند. تا به حال گروه های مقاومت در فلسطین، لبنان و یمن و عراق این زبان و منطق را به خوبی به اسرائیلی ها فهمانده اند.

پایان/

۲۱ شهریور ۱۴۰۳ - ۰۸:۰۰
کد خبر: 30540

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 16 =