تحلیل عطوان از توطئه جدید صهیونیست‌ها

«عبدالباری عطوان» تحلیلگر سرشناس جهان عرب معتقد است اظهارات وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی درباره احداث کنیسه در مسجد الاقصی نشان می دهد توطئه بزرگ دیگری در جریان است.

به گزارش تحریریه، «عبدالباری عطوان» تحلیلگر سرشناش جهان عرب در بخشی از اظهارات خود در «یوتیوب» به دو موضوع مهم خاورمیانه در چند روز اخیر پرداخت و گفت: موضوع نخست جنجال آفرینی های «ایتمار بن گویر» وزیر امنیت ملی رژیم اسرائیل علیه مسلمانان و تحقیر اعراب است. او گفته است که اسرائیل در مسجد الاقصی کنیسه احداث خواهد کرد. اکنون این سوال مطرح می شود که آیا او موفق به انجام این کار خواهد شد و آیا پاسخی به او داده می شود؟ موضوع دوم هم حمله روز اربعین حزب الله لبنان به مقر موساد و جاسوس های آن است. همه توطئه های منطقه از این مراکز سرچشمه می گیرد. پرسش دیگر آن است که آیا این حمله حزب الله به همه اقدامات تروریستی اسرائیل پایان می بخشد یا اینکه این رژیم دامنه ترورها را افزایش خواهد داد؟

تحلیلگر فلسطینی تبار افزود: اسرائیلی ها مسجد الاقصی را هیکل سلیمان (معبد سلیمان) به شمار می آورند. آنها ویران سازی کامل مسجد الاقصی را گامی مهم می دانند تا در کنار آن هیکل یا همان معبد سلیمان را بنا کنند. درصورتی که اسرائیل این اقدام را انجام دهد همه ارتباط مسلمانان و اعراب با مسجد الاقصی به عنوان قبله نخست و سومین حرم بزرگ آن ها قطع خواهد شد. این موضوع خواسته یهودیان در قبال مسجد الاقصی را توجیه می کند.

تحلیل عطوان از توطئه جدید صهیونیست‌ها

وی با بیان اینکه اسرائیل در حال زمینه چینی برای کنترل امور در مسجد الاقصی است، تصریح کرد: بن گویر ۱۳ ماه اوت با سه هزار شهرک نشین به مسجد الاقصی حمله کرد و سپس قانونی را به تصویب رساند که براساس آن یهودیان و حتی توریست ها می توانند وارد مسجد الاقصی شوند. این اقدامات به عنوان گامی برای زمینه سازی احداث کنیسه در مسجد الاقصی محسوب می شود.

عطوان تاکید دارد درمقابل، اعراب و مسلمانان هم این مساله مهم را رها کرده اند و می گویند این موضوع به ما ارتباطی ندارد و خود فلسطینی ها باید در این زمینه اقدام کنند. این در حالی است که مسجد الاقصی قبله نخست مسلمانان و سومین حرم مهم آن ها به شمار می رود. هیچ تظاهراتی در کشورهای اسلامی برای جلوگیری از این اقدام اسرائیلی ها صورت نگرفته است. با آنکه توطئه بزرگی در جریان است اما اعراب سکوت مرگباری را در پیش گرفته اند.

عبدالباری عطوان افزود: موضوع دیگر حمله حزب الله لبنان به مقر موساد در روز اربعین حسینی است. این حمله به ترورها پایان خواهد داد. سید حسن نصرالله دبیر کل حزب الله لبنان گفت که عملیات اربعین نخستین مرحله پاسخ به رژیم اسرائیل به دلیل ترور فواد الشکر، یکی از فرماندهان ارشد حزب الله بوده است. در مقابل این سخنان «هالوی» رئیس ستاد ارتش رژیم اسرائیل هم اظهارات مهمی داشت. او گفت اسرائیل به ترور فرماندهان حزب الله و جنگ در جنوب لبنان ادامه خواهد داد و اجازه نخواهیم داد اوضاع کنونی در الجلیل ادامه داشته باشد.

به گفته عطوان، اسرائیلی ها پس از حمله حزب الله دارای مشکل اساسی شده اند. این رژیم اکنون در بحران واقعی گرفتار شده است زیرا حزب الله به مقر مهم موساد حمله کرده است که همه توطئه ها در منطقه از آنجا سرچشمه می گیرد. این حمله کوبنده به قلب تل آویو کشنده بود و باید قدر آن را دانست.

این تحلیلگر برجسته عرب تاکید کرد: اسرائیل در حال فروپاشی است و حال دیگر موشک ها و پهپادها به قلب تل آویو می رسند و آنها نمی توانند هیچ اقدامی انجام دهند؛ قدرت بازدارندگی آنها به طور کلی فرسوده شده و این یک مشکل جدی برای آنها ایجاد کرده است. از طرف دیگر اعتبار دستگاه اطلاعاتی این رژیم هم از بین رفته و اکنون اسرائیلی ها در رعب و وحشت به سر می برند. آنها فرودگاه ها را تعطیل کرده اند و به دنبال پناهگاه ها هستند.

وی با بیان اینکه با حمله حزب الله، جنگ ترورها به پایان رسیده است، اضافه کرد: اگر اسرائیلی ها به ترورها ادامه دهند پاسخ کوبنده ای را دریافت خواهند کرد. ضمن آنکه ایران هم انتقام ترور شهید «اسماعیل هنیه» را از رژیم اسرائیل خواهد گرفت. انصارالله یمن هم می گوید که از این رژیم انتقام می گیرد. حزب الله هم مرحله نخست انتقام را گرفته است و وارد مراحل بعدی خواهد شد. در صورتی که آنها به ترور ادامه دهند تاوان بسیار سنگینی پرداخت می کنند، خون بسیاری از صهیونیست ها ریخته خواهد شد و جنگ به دراز کشیده می شود.

عطوان در پایان تاکید کرد: این یک جنگ راهبردی است که به آزادسازی سرزمین های اشغال شده از چنگال صهیونیست ها منتهی خواهد شد و در پایان اسرائیل شکست های تمام عیاری را متحمل خواهد شد.

پایان/

۱۰ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۲:۰۰
کد خبر: 30445

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 11 =