یمنی‌ها تل آویو را به آتش می‌کشند

«عبدالباری عطوان» معتقد است یمنی ها با حمله موشکی موفق به تل آویو نشان دادند که اسرائیل در دفاع از خود و شهرک نشینانش ناتوان است و هرگونه اقدام رژیم اسرائیل علیه یمن، ویرانی این رژیم را به دنبال خواهد داشت و تل آویو به آتش کشیده می شود.

به گزارش تحریریه، «عبدالباری عطوان» تحلیلگر سرشناس جهان عرب درباره حمله موشکی روز گذشته انصارالله یمن به سرزمین های اشغالی گفت: موفقیت موشکی یمنی ها در حمله به رژیم اسرائیل و گرفتن انتقام حمله این رژیم به بندر الحدیده بی نظیر بوده است. این اقدام یمنی ها در زمان بسیار مناسب و مبارکی یعنی در ایام میلاد نبی اکرم (ص) صورت گرفته که بسیار با ارزش است. رهبران یمن روز مناسبی را برای حمله به رژیم اسرائیل انتخاب کردند و این روز را جشن گرفتند.

وی عنوان داشت که یمنی ها از موشک بالدار مافوق صوتی علیه این رژیم استفاده کردند که همه دستگاه های پدافندی و راداری آن را پشت سر گذاشت. پایگاه های رهگیری موشک در اسرائیل نتوانستند کاری را انجام دهند و این موشک به قلب تل آویو و در فاصله ۶ کیلومتری فرودگاه «بن گوریون» اصابت کرد. این یک شگفتی بی سابقه است. یمنی ها این موشک را «طوفان» نامیده اند تا با طوفان الاقصی هماهنگی داشته باشد. یمنی ها در این آزمون سربلند شدند.

 یمنی‌ها تل آویو را به آتش می‌کشند

کارشناس فلسطینی تبار با بیان این نکته که «عبدالملک الحوثی» رهبر جریان انصارالله یمن پیش از این حمله اعلام کرده بود که یمنی ها شگفتی خلق می کنند و اکنون به وعده های خود عمل کردند، تصریح دارد این موشک بالستیک بالدار با رسیدن به تل آویو نشان داد که یمن دارای نوابغ بسیاری است که توانسته اند این نوع از موشک ها را به نحوی توسعه دهند تا همه سامانه های دفاعی و پدافندی را پشت سر بگذارد. سامانه گنبد آهنین و فلاخن داود و ناوگان های آمریکایی و هواپیماهایش و ... نتوانستند مانع از رسیدن این موشک به سرزمین های اشغال شده شوند. اسرائیلی ها در نتیجه حمله موشکی یمنی ها به پناهگاه ها فرار کردند. این موشک فاصله یمن تا تل آویو را طی ۱۱ دقیقه پیمود.

به گفته عطوان، این ضربه یمنی ها برای رژیم اسرائیل کشنده بود و اوضاع آن ها را متشنج کرده است. رژیم اسرائیل اکنون مورد ریشخند قرار گرفته است زیرا یمنی ها با این اقدام خود نشان دادند که اسرائیل در دفاع از خود و شهرک نشینانش هم ناتوان است. در تل آویو بلوایی به پا شده است و ساکنان تل آویو در پناهگاه ها به سر می برند. این رژیم در بحران بزرگی گرفتار و دچار شکست روحی – روانی عمیقی شده است. آنها در برابر جبهه های غزه، جنوب لبنان، کرانه باختری و یمن و ... ناتوان شده اند. نتانیاهو ادعا کرده است یمن بهای سنگینی خواهد پرداخت، اما اسرائیل نمی تواند هیچ اقدامی علیه یمن انجام دهد.

 یمنی‌ها تل آویو را به آتش می‌کشند

عطوان تاکید کرد: هرگونه دخالت و اقدام نتانیاهو علیه یمن ویرانی رژیم اسرائیل را به دنبال خواهد داشت. او هنوز یمن و مردم این کشور را نشناخته است. او از شجاعت مردم یمن هیچ اطلاعی ندارد و نمی داند که مردم یمن زیر بار ظلم و ستم نخواهند رفت. این حمله یمنی ها تنها آغاز انتقام گیری از رژیم اسرائیل به دلیل حمله موشکی به بندر الحدیده بوده است؛ آنها در برابر هر اقدام اسرائیل پاسخ بسیار کوبنده تری می دهند و تل آویو را به آتش می کشند و شگفتی های بسیار بیشتری خلق خواهند کرد. این همان یمنی است که امپراتوری های بزرگ را شکست داده است. در طول تاریخ هرکسی به یمن حمله کرد تاوان بسیار سنگینی پرداخته و در همین راستا اسرائیل هم تاوان سنگینی می پردازد.

 یمنی‌ها تل آویو را به آتش می‌کشند

سردبیر رای الیوم در بخش پایانی اظهارات خود افزود: رژیم اسرائیل در حال فرسایش است و قدرت دفاع از خود را ندارد. حتی این رژیم دیگر توان حمله هم ندارد زیرا ارتش این رژیم هم به طور کلی در شرایط آشفته ای به سر می برد. اگر آنها تهدیدهای خود را عملی سازند و به جنوب لبنان حمله کنند به پایان عمر خود خواهند رسید.

وی تاکید کرد: روزهای آینده سرنوشت ساز است. درحالی که اسرائیل نظام های عربی را می ترساند قدرت مقابله و عقب نشاندن یمن، فلسطینی ها و حزب الله را ندارد. آن زمانی که رژیم اسرائیل، خودش سرنوشت جنگ ها را مشخص می کرد به پایان رسیده است ولی اکنون باید تاوان حمله های خود به کشورهای عربی و مردم فلسطین را بپردازد.

پایان//

۲۶ شهریور ۱۴۰۳ - ۰۸:۰۰
کد خبر: 30592

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 13 =