تکرار شکست رژیم صهیونیستی اینبار در کرانه باختری

«مصطفی برغوثی» دبیر کل ابتکار عمل فلسطینی معتقد است گرچه هدف رژیم صهیونیستی از حمله به کرانه باختری از بین بردن مساله فلسطین و همه اشکال مقاومت است اما این جنایت ها اراده مردم فلسطین را سست نخواهد کرد، بلکه مردم و مقاومت فلسطین در مبارزه و نابودی رژیم اشغالگر مصمم تر خواهند شد.

به گزارش تحریریه «مصطفی برغوثی» دبیر کل ابتکار عمل فلسطینی در گفت و گویی که در یوتیوب منتشر شد، درباره تحولات کرانه باختری و حمله های رژیم اسرائیل به این منطقه اظهار داشت: در شرایطی که دولت های عربی و کشورهای جهان در برابر جنایت های رژیم اسرائیل سکوت اختیار کرده اند، ارتش این رژیم احساس می کند که اکنون بهترین فرصت برای گسترش جنگ و خونریزی از نوار غزه به سوی کرانه باختری است. هدف رژیم اسرائیل از این موضوع از بین بردن مساله فلسطین و هرگونه مقاومتی است.

وی خاطر نشان کرد که در همین رابطه «یسرائیل کاتس» وزیر امور خارجه این رژیم هم اظهارات خطرناکی را بر زبان آورده است. او خواستار مهاجرت فلسطینی ها از کرانه باختری و یهودی سازی این مناطق شد. آنها به دنبال حمله گسترده به سراسر منطقه کرانه باختری در آینده هستند.

 تکرار شکست رژیم صهیونیستی اینبار در کرانه باختری

این تحلیلگر در پاسخ به ادعای وزیر امور خارجه اسرائیل مبنی بر تلاش ایران برای ایجاد جبهه جدیدی در کرانه باختری نیز تصریح کرد: طی ۵ سال گذشته این اسرائیل بود که علیه ایران دست به توطئه هایی می زد. کار به جایی رسید که این رژیم «اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی جریان حماس را در قلب تهران ترور کرد. هدف اسرائیل از طرح چنین مسائلی آن است که ایران را عامل مشکلات معرفی کند. اسرائیل می خواهد واقعیت ها را درباره مقاومت مردم فلسطین در برابر جنایت های این رژیم پنهان کند.

برغوثی ادامه دارد که رژیم اسرائیل سعی دارد تا خود را قربانی معرفی کند. آمریکا هم در این زمینه از اسرائیل پشتیبانی می کند و ادعا کرده است که اسرائیل حق دفاع از خود را دارد. این در حالی است که مردم فلسطین نیز حق دفاع از خود را دارند اما به هر حال قوانین بین المللی هم حق مقاومت را پایمال کرده است.

 تکرار شکست رژیم صهیونیستی اینبار در کرانه باختری

دبیر کل ابتکار عمل فلسطینی گفت: مردم فلسطین باید برای مقابله با اسرائیل وارد عمل شوند. کشورهای عربی که روابط خود را با این رژیم عادی ساخته اند هم باید علیه اسرائیل اقدامی را انجام دهند. اسرائیلی ها و آمریکایی ها در این رویا به سر می برند که می توانند کار فلسطینی ها را در منطقه یکسره کنند، اما آنها از تاریخ درس نگرفته اند و در اشتباه به سر می برند. تجربه نشان می دهد جنایت اسرائیل سبب قدرتمندتر شدن مقاومت خواهد شد. جنایت های کنونی آنها هم اراده مردم فلسطین را سست نخواهد کرد، بلکه آنها در مبارزه با رژیم اشغالگر مصمم تر خواهند شد.

وی در پایان تصریح کرد: شرط بندی بر روی وعده های آمریکا برای حل قضیه فلسطین راه به جایی نمی برد بلکه مردم و همه جریان های مقاومت باید در مبارزه با رژیم اسرائیل متحد شوند تا سرزمین های فلسطینی را آزاد کنند. به طور قطع اسرائیل در کرانه باختری هم مانند غزه شکست خواهد خورد زیرا آن ها هنوز مردم فلسطین و ماهیت این ملت را به درستی نشناخته اند. آنها به این امر مهم پی نبرده اند که با نیروی نظامی و سلاح های خود نمی توانند اراده مردم فلسطین را درهم بشکنند و آن را نابود کنند.

پایان/

۱۳ شهریور ۱۴۰۳ - ۰۸:۰۰
کد خبر: 30474

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 4 =