شکست آمریکا و اسرائیل در همه جبهه‌ها

«عبدالباری عطوان» معتقد است آمریکا و اسرائیل تاکنون به اهداف خود نرسیده اند و شکست مفتضحانه ای را محتمل شده اند، ضمن آنکه اکنون با تغییر راهبرد مقاومت به هیچ یک از اهداف خود نمی رسند.

به گزارش تحریریه، «عبدالباری عطوان» تحلیلگر شناخته شده جهان عرب در ارزیابی اوضاع سرزمین های اشغالی به ویژه غزه با انتشار ویدئویی در یوتیوب اظهار داشت که زندگی در نوار غزه ادامه دارد و این به لطف پیروزی های مقاومت در نوار غزه به دست آمده است. به همین دستاوردهای غزه باید در دانشگاه های نظامی به عنوان واحد درسی تدریس شود.

تحلیلگر فلسطینی تبار با بیان اینکه چندی قبل رزمندگان مقاومت طی یک روز بیش از ۲۵ اسرائیلی را زخمی کردند یا به هلاکت رساندند، تصریح کرد: راهبرد جریان مقاومت تغییر کرده و به همین دلیل رژیم اسرائیل گرفتار یک جنگ فرسایشی شده است. در چنین شرایطی فلسطینی ها همواره کمین هایی را برای شکار نیروهای نظامی و جنگ افزارهای این رژیم ایجاد می کنند.

وی معتقد است سرزمین های فلسطین با مجاهدان در این اراضی، متحد و هماهنگ شده است. علاوه بر این مقاومت نیز شناخت خوبی از همه مکان ها دارد و تونل ها هم سرجای خود هستند زیرا رژیم اسرائیل نتوانسته است به آنها دسترسی داشته باشد و آنها را ویران سازد.

عطوان افزود: از سوی دیگر کارخانه های موشک سازی هم به کار خود ادامه می دهند و جنگ بر روند ساخت و استفاده از این موشک ها تاثیری نداشته است؛ همه این ها دستاوردهای بزرگی هستند. ضمن آنکه در رفح هم هوشمندانه کمین هایی برای شکار نیروهای رژیم اسرائیل تدارک دیده می شود. این اقدام هم به لطف پیروزی ها در طوفان الاقصی حاصل شده است.

شکست آمریکا و اسرائیل در همه جبهه‌ها

وی تاکید کرد همه این پیروزی ها در حالی به دست آمده است که نه تنها هیچ صدایی از محمود عباس شنیده نمی شود بلکه او جریان حماس را سرزنش می کند. او اسرائیلی ها را که بیش از ۵۰ سال است سرزمین فلسطین را غصب کرده اند سرزنش نمی کند و به جای اسرائیل، جریان مقاومت حماس را مقصر می داند. این در حالی است که حتی دادگاه های بین المللی رژیم اسرائیل را به دلیل ارتکاب جنایت جنگی محکوم کرده اند.

این تحلیلگر برجسته جهان عرب گفت: امور در نوار غزه به طور شتابانی به جلو پیش می روند و در مقابل اوضاع اسرائیلی ها تاسف بار شده است. هنوز هم جریان حماس امور را در این منطقه زیر کنترل دارد.

عطوان در بخش پایان ویدئوی خود خاطر نشان کرد روزهای سخت برای آمریکا فراخواهد رسید و امپراتوری آن از هم فروخواهد پاشید. تحریم های آنها علیه ایران، عراق و فلسطین و مقاومت سودی به دنبال نداشته و تاکنون این محدودیت ها شکست مفتضحانه ای خورده است. آمریکا و رژیم اسرائیل هم ناکام مانده اند زیرا آن ها که به دنبال اشغال غزه بودند در حال پرداخت بهای سنگینی هستند. در پایان کار همه اعضای شورای جنگ رژیم صهیونیستی از جمله گالانت، اسموتریچ، بن گویر و ... باید به اتهام تروریسم دستگیر و مجازات شوند؛ همه آنها تروریست هستند.

پایان/

۱۹ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۲:۰۰
کد خبر: 29662

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 2 =