پیام موشک‌های ایرانی برای اسرائیل و آمریکا

کارشناس مسائل نظامی در لبنان معتقد است ایران با حمله موشکی خود به سرزمین های اشغالی، این پیام آشکار را به رژیم اسرائیل و آمریکا ارسال کرد که جبهه های نبرد در محور مقاومت متحد و دارای راهبردی هماهنگ و یک هدف هستند.

به گزارش تحریریه، سرتیپ «بهاء حلال» کارشناس مسائل نظامی لبنان در یک گفت و گوی صوتی با شبکه خبری «الجزیره» قطر درباره پیام های حمله موشکی ایران به سرزمین های اشغال شده گفت: پیام هایی که جمهوری اسلامی ایران با این حمله موشکی ارسال کرد، بسیار زیاد است. زمان حمله موشکی ایران که در چارچوب پاسخ به ترور سید «حسن نصرالله» دبیر کل حزب الله صورت گرفت هم بسیار مهم و اساسی بود.

وی با بیان اینکه حمله موشکی ایران با انتشار اخباری مبنی بر تصمیم رژیم اسرائیل برای حمله زمینی به لبنان همزمان شده بود، تصریح کرد: این حمله در شرایطی صورت گرفت که رژیم اسرائیل فکر می کرد با ترور رهبران مقاومت به هدف خود رسیده و قادر شده است تا بخش های مختلف جبهه مقاومت را از هم جدا سازد. اما ایران همه را شگفت زده کرد و همانطوری که وعده داده بود به گفته ها و قول های خود وفا کرد.

این کارشناس نظامی اعتقاد دارد: ایران با این اقدام خود پیام های آشکاری را به رژیم اسرائیل و جهانیان ارسال کرد که محتوای یکی از پیام های مهم آن این است که جبهه های نبرد در محور مقاومت دارای راهبردی هماهنگ و هدفی یکسان هستند.

پیام موشک‌های ایرانی برای اسرائیل و آمریکا

وی خاطر نشان کرد اینکه پس از سخنرانی شیخ «نعیم قاسم» معاون دبیر کل حزب الله، مقاومت لبنان هم بار دیگر وارد عمل شد و تل آویو را موشک باران کرد در همین چارچوب هماهنگ صورت گرفت. همچنین حزب الله نیز با موشک های خود مقر موساد را در پایگاه «گیلوت» هدف قرار داد. از طرف دیگر موشک یمنی ها هم در یافا فرود آمد.

این تحلیلگر در پاسخ به سوالی مبنی بر احتمال عکس العمل سخت اسرائیلی ها، در تحلیل اظهارت مقامات این رژیم عنوان داشت: نتانیاهو از زمانی که این جنگ خانمان سوز را در غزه آغاز کرد، تلاش می کند تا به یک جنگ فراگیر در منطقه دامن بزند و آمریکا و ایران را رو در روی هم قرار دهد. این احتمال وجود دارد که اسرائیل پاسخی را هم به ایران بدهد اما ایران همه محاسبات را در نظر گرفته و از قبل اعلام کرده است که سرزمین های اشغال شده را هدف قرار می دهد ولی اینبار دردناک تر.

وی در پایان اظهار داشت که همه جبهه های مقاومت علیه رژیم اسرائیل متحد هستند. اسرائیل هم به دنبال جنگ منطقه ای است اما چون به تنهایی نمی تواند کاری را پیش ببرد تلاش می کند آمریکا را وارد این جنگ کند. با این حال هم رژیم اسرائیل و هم دولت آمریکا پیام های حمله موشکی ایران را درک کرده اند. اگرچه آمریکا اعلام کرده است از اسرائیل دفاع خواهد کرد اما هنوز این سوال مطرح می شود آیا آمریکا حاضر است در حمایت از اسرائیل به ایران حمله کند؟

پایان/

۱۲ مهر ۱۴۰۳ - ۰۸:۰۰
کد خبر: 30730

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 0 =