«وعده صادق» مایه سرافکندگی اطلاعاتی و شکست رژیم صهیونیستی

تحلیلگر مسائل سیاسی لبنان معتقد است حمله های موشکی ایران به سرزمین های اشغالی دقیق و حساب شده بود و سطح جدیدی از تهدیدها را موجب شد و منطقه را وارد مرحله متفاوتی کرده است. موفقیت این حمله و ناکامی اسرائیل در رهگیری موشک های ایرانی بیانگر شکست اطلاعاتی این رژیم است.

به گزارش تحریریه، «محمد سعید الرز» تحلیلگر مسائل سیاسی لبنانی در بخشی از اظهارات خود در گفت وگو با تلویزیون «صدی البلد» مصر درباره حمله موشکی ایران به سرزمین های اشغالی گفت: مقاومت لبنان و سپاه پاسداران ایران همانگونه که گفته بودند ترور «اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی جریان حماس و سید «حسن نصرالله» دبیر کل حزب الله لبنان را پاسخ خواهند دادند، به وعده خود عمل کردند و سرزمین های اشغالی را موشک باران کردند. رژیم اسرائیل هم اعتراف کرده است این حمله منظم و قوی بود و آن طور که مشخص است پیامدهای بسیاری به دنبال داشت.

وی افزود: به نظر می رسد نظام ایران به نیرنگ های آمریکا درباره جنگ غزه و لبنان پی برده و در نتیجه تصمیم به پاسخ گرفته است. همانطور که اعلام شد این پاسخ دادن ها از سوی ایران ادامه خواهد یافت که مهمترین پیامد احتمالی آن آغاز یک جنگ منطقه ای است.

سعید الرز تصریح کرد: دولت مصر و «عبدالفتاح السیسی» رئیس جمهوری آن بارها نسبت به آغاز جنگ منطقه ای و پیامدهای آن هشدار داده بود اما آمریکا و رژیم اسرائیل هیچ اهمیتی به این نکات ندادند. در نتیجه احتمال رخ دادن شگفتی های بسیاری در روزهای آینده وجود دارد.

تحلیلگر لبنانی افزود: احتمال دارد رژیم اسرائیل پس از خارج شدن از شوک این حمله موشکی ایران، بخواهد به آن پاسخ دهد. آمریکا هم اعلام کرده است نیروهای آمریکا از نظر لجستیکی از اسرائیل دفاع خواهند کرد. در مقابل سپاه پاسداران ایران هشدار داد که اگر اسرائیل اقدامی را انجام دهد، این موضوع به ویرانی بیشتر آن رژیم منجر خواهد شد. این اظهارات نشان می دهد که دو طرف به سطح جدیدی از تهدیدها رسیده اند و منطقه وارد مرحله جدیدی شده است.

سرافکندگی اطلاعاتی رژیم صهیونیستی

وی خاطرنشان کرد: این بار حمله ایران نسبت به حمله های گذشته متفاوت بود و شلیک ها به اهداف برخورد کردند. حمله گذشته با نوعی هماهنگی صورت گرفته بود ولی اینبار ایران درباره زمان و مکان این حمله موشکی، حساب شده و متفاوت عمل کرد. بسیاری از اطلاعات نشان می دهد با آنکه آمریکا به اسرائیل در این زمینه هشدار داده بود اما اسرائیلی ها با این حمله دچار شوک شده اند. سخنگوی ارتش اسرائیل از شهروندان این رژیم خواسته است کماکان در محیط امن باقی بمانند. حتی ۳۰ دقیقه پیش از حمله ایران، رژیم اسرائیل مدعی بود که در حال رصد تحرکات ایران است. نتانیاهو پیش از این حمله هم تهدید می کرد که اسرائیل می تواند به هر نقطه از خاورمیانه دسترسی داشته باشد. با اینحال شرایط حکایت از آن دارد حمله ایران و ناکامی رژیم اسرائیل در رهگیری موشک های این کشور، شکست اطلاعاتی رژیم اسرائیل را عیان کرده است.

تحلیلگر لبنانی با بیان این نکته که سپاه پاسداران ایران سلاح های بسیاری را در اختیار دارد، افزود: به نظر می رسد اکنون در داخل ایران روندها نسبت به رویکرد «محمد جواد ظریف» و دولت اصلاحات فرق کرده است. تداوم حرکت انقلابی در ایران نیز بیانگر همین موضوع است.

محمد سعید الرز در بخش پایانی اظهارت خود درباره احتمال تشدید حمله زمینی رژیم اسرائیل به لبنان نیز اظهار داشت: اگر ارتش اسرائیل به حمله زمینی به لبنان مبادرت کند، موفقیتی کسب نخواهد کرد. تجربه جنگ های گذشته حزب الله با رژیم اسرائیل نشان می دهد نیروهای این رژیم شهامت ورود به جنگ زمینی را ندارند ضمن آنکه این رژیم هم توان تحمل جنگ زمینی را ندارد. در مقابل مقاومت لبنان حق و توانایی دفاع از خود را دارد.

پایان//

۱۷ مهر ۱۴۰۳ - ۰۸:۰۰
کد خبر: 30731

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 5 =