۳ شهریور ۱۴۰۳ - ۲۰:۰۰
ایران نسق دشمنانش را کشیده!

ایران نسق دشمنانش را کشیده آنها با جنگ رسانه ای جواب می دهند، اینکه اسرائیل فلان قدر توان دارد و می تواند به ایران حمله کند و آمریکا فلان دارد و... را به شوخی بگیرید، اگر اسرائیل در حد و قواره مقابله با ایران بود مطمئن باشید نیاز به مجوز کسی برای حمله به ایران را نداشت.

نیاز نیست که یک کارشناس متخصص باشید تا متوجه شوید ایران طی چند دهه اخیر کاری کرده که نسق همه دشمنان خود در منطقه را کشیده و آنها از غضب ایران به خود می لرزند.

اینکه اسرائیل فلان قدر توان دارد و می تواند به ایران حمله کند و آمریکا فلان دارد و... را به شوخی بگیرید.

اگر اسرائیل در حد و قواره مقابله با ایران بود مطمئن باشید نیاز به مجوز کسی برای حمله به ایران را نداشت.

همین که آمریکا و انگلیس و دیگر کشورهای اروپایی مجبور هستند که لشکرهای دریایی خود را برای حمایت از اسرائیل اعزام کنند کافی است تا متوجه شد حد و اندازه و قواره اسرائیل در مقابل ایران چیست و اقتدار ایران به کجا رسیده.

امروزه ایران دیگر اسرائیل را طرف خود نمی داند بلکه آمریکا را طرف خود می داند.

علیرغم همه مشکلات و تحریم هایی که ایران طی چند دهه اخیر با آن مواجه بوده اما ایرانی ها موفق شدند با تولید تسلیحات دفاعی خود نه فقط موازنه قدرت در منطقه ایجاد کنند بلکه حتی امروزه به بازیگری که می تواند معادلات بازی را به نفع یک طرف در جنگی بزرگ تغییر دهد تبدیل شده اند.

در واقع همه جنگ رسانه ای که غربی ها بر علیه همکاری های نظامی ایران و روسیه راه انداخته اند به این دلیل است که آنها به خوبی می دانند ایران توانمندی آن را دارد که موشک و پهباد و خمپاره های ارزان قیمت را در اختیار روسیه قرار دهد که موازنه را به هم می زند.

منظور این نیست که روسیه توانمندی تسلیحاتی ندارد اما همه کارشناسان نظامی به خوبی می دانند که جنگ میان روسیه و ناتو امروزه به یک جنگ فرسایشی تبدیل شده و آن طرف در این جنگ برنده خواهد بود که دوام بیشتری بیاورد و بیشترین تسلیحاتی که امروزه در جبهه ها نیاز هستند موشک ها و پهباد ها و خمپاره هایی هستند که در حجم بسیار بالا روزانه مصرف می شوند وکارخانه های دو طرف با تمام توان در حال تلاش برای جایگزین کردن این مهمات می باشند و کار حتی در برخی موارد به تولید روزانه رسیده، یعنی هرچه امروز تولید می شود فردا مصرف می شود.

تنها چند کشور هستند که موفق شده اند زرادخانه ای بسیار بزرگ از این نوع ذخایر ایجاد کنند که ایران در راس آنها قرار دارد.

با توجه به اینکه ایرانی ها با سامانه های بسیار پیشرفته غربی مواجه بودند و متوجه بودند تنها راه غربی ها برای مقابله با هر کس این است که حجم بالایی از آتش و مهمات بر سرش بریزند، استراتیجی تسلیحاتی خود را بر این اساس بنا نهاده اند که با تولید انبوه ما به التفاوت نیاز خود را جبران کنند.

زمانی شاید برخی این مساله را به سخره می گرفتند که شما چگونه می خواهید با پهباد دویست سیصد دلاری خودتان با پهباد چندصد ملیون دلاری آمریکا و یا اسرائیل و یا ترکیه و یا... مقابله کنید؟

یا چگونه می خواهید با موشک و پهباد های خودتان با ناو هواپیمابر فلان و ده ها رزم ناو بسیار پیشرفته آمریکایی مقابله کنید ویا ...

یک ناو هواپیمابر می تواند در آن واحد با ۴۰ هدف بجنگد.

حال تصور کنید به یکباره مورد حمله ۴۰۰ هدف قرار گیرد و یا اینکه به جای ۴۰۰ پهباد ایران ۴۰۰۰ پهباد برای نابودی آن ناو هواپیما بر بفرستد.

ایران فقط نیاز دارد که سامانه های دفاعی آن ناوهواپیمابر یک اشتباه کنند و یکی از پهباد ها رد شود و یا اینکه سامانه دیگر امکان دفاع ازخود را نداشته باشد.

فراموش نکنید مدرن ترین ناو هواپیمابر آمریکایی حدود ۵۰ سال سن دارد و سامانه های دفاعی اش این چیز ها را پیش بینی نکرده بودند وایرانی ها طی این دهه ها تحقیقات زیادی درباره نقاط ضعف ناوهای آمریکایی پیدا کرده اند و روی دفاع ازخود در قبال آنها بسیار کار کرده اند.

برخی هم باور دارند که نخیر آنها می توانند در مقابل همه اینها ازخود دفاع کنند.

خوب عملیات وعده صادق ایران بر عکس آن را نشان داد.

ایران حدود ۳۵۰ پهباد و موشک پرتاب کرد، کل سامانه های دفاعی آمریکا و انگلیس و فرانسه و آلمان و حتی برخی کشورهای عرب منطقه به دفاع از اسرائیل به پا خواستند، بعد از گذشت چیزی حدود دو سه ساعت همه سامانه های دفاعی اسرائیل ومتحدین اش خاموش شده بودند و دیگر حتی موشک برای دفاع از خود نداشتند.

پهباد های ایرانی به راحتی از شمال تا جنوب و شرق تا غرب اسرائیل پرواز می کردند و عکس های یادگاری می گرفتند و می توانستند هر نقطه ای را بخواهند هدف قرار دهند.

ایران از قبل دو پایگاه را هدف خود معرفی کرده بود یکی پایگاهی که هواپیماهای اف ۳۵ از آن بلند شدند تا کنسولگری ایران را هدف قرار دهند و دیگری پایگاهی که کار تجسس برای هدف قرار دادن کنسولگری ایران را انجام داده بود.

طبق آمار رسمی خود اسرائیلی ها بیش از ۱۵ موشک بالستیک ایران به این دو پایگاه اصابت کردند که هر کدام این موشک ها چیزی حدود ۱ تا ۲ تن وزن داشتند.

ادعاهای اسرائیلی ها مبنی بر اینکه آسیبی ندیده اند را باور نکنید، همه کارشناسان رسانه ای به خوبی می دانند که اسرائیل سیاست سانسور شدید خبری را پیش گرفته.

در همان زمان ایران این امکان را داشت به جای ۱۵ موشک بالستیک صدها موشک بالستیک به هرجایی از اسرائیل بخواهد پرتاب کند.

طی همین چند روز پیش رسانه های اسرائیل به نقل از یکی از فرماندهان یگان های شمال ارتش اسرائیل درباره کشته شدن بیش از ۲۴۷ نیروی این ارتش در درگیری ها با حزب الله لبنان از ۸ اکتبر صحبت می کنند، فقط درباره یکی از یگان ها است معلوم نیست بقیه چه قدر کشته و زخمی داده اند.

این در حالی است که اسرائیلی ها از طریق جنگ رسانه ای خود از خودشان قهرمان سازی می کنند و ادعا می کنند حدود ۳۰۰ تن از اعضای حزب الله لبنان را شهید کرده اند ولی صحبتی از کشته های خود نمی کنند، رسانه های عربی زبان عبری هم روی کشته های حزب الله مانور می دهند اما لام تا کام راجب کشته های اسرائیل حرفی نمی زنند.

تا به حال هم درباره کشته های خودشان لام تا کام حرفی نزده اند.

جالب تر اینکه برخی رسانه های کشورهای عربی امروزه به رسانه های عبری عربی زبان تبدیل شده اند و با بودجه های کلان کشورهای عربی در حال پیاده کردن سیاست جنگ رسانه ای بر علیه ایران و جبهه مقاومت و حتی فلسطینی ها می باشند و بسیاری پرس و جو می کنند چرا، اینها چرا این همه کینه را به ایران دارند؟

خوب معلوم است، اینها از حسادت خود این کارها را می کنند.

سال ۲۰۰۰ و سال ۲۰۰۶ میلادی وقتی که حزب الله لبنان موفق شد دو پیروزی بزرگ بر علیه اسرائیل به دست بیاورد عکس های سید حسن نصر الله در خانه های مردم کشورهای عربی بالا رفته بود و خوب این رهبران عرب به دلیل شکست های پیاپی که از اسرائیل خورده بودند ناراحت بودند، احساس می کردند که جایگاه شان متزلزل شده.

اینها تصور داشتند که نفوذ ایران بسیار بزرگ شده و دیگر آنها مجبور هستند زیر سایه ایران بروند و برخی تصور داشتند که می توانند بروند زیر سایه اسرائیل و باور داشتند که اسرائیل درحدی است که از آنها حمایت کند.

الان فلسطینی ها آمده اند عملیات بسیار بزرگی را با دست خالی بر علیه اسرائیل در ۷ اکتبر انجام داده اند و اسرائیل بیش از ده ماه است که با ناکارآمدی هر چه بیشتر مواجه شده ونتوانسته هیچ موفقیتی را در قبال مقاومت فلسطین به دست بیاورد.

توجه داشته باشید می گویم "هیچ موفقیتی در قبال مقاومت فلسطین"، اینکه اسرائیل هزاران بی گناه و زن و بچه و کودک را کشته و خانه ها و زیربناها را نابود کرده موفقیت به حساب نمی آید، اینها شکست به حساب می آید چون امروزه همین کار اسرائیل کل جامعه جهانی را بر علیه اسرائیل قرار داده.

مقاومت هم که سر جایش هست و اسرائیل نتوانسته هیچ کاری در قبال مقاومت انجام دهد که هیچ، بلکه کارهای اسرائیل در کشتار مردم موجب آن شده که هزاران فلسطینی دیگر انگیزه پیوستن به مقاومت برای انتقام از اسرائیل را پیدا کنند.

در واقع همین ماجرا، یعنی اینکه هزاران فلسطینی و غیر فلسطینی به دنبال پیوستن به جبهه مقاومت برای مقابله با اسرائیل هستند موجب آن شده که کشورهایی که به سایه اسرائیل امید داشتند امروزه به دست و پا بیافتند که چه کار کنند و همان ها امروزه به سمت جنگ رسانه ای بر علیه ایران و جبهه مقاومت روی آورده اند تا بلکه مقداری از تاثیر این موفقیت جبهه مقاومت بکاهند.

امروزه هم همه شان به دست و پای ایران و جبهه مقاومت افتاده اند که به اسرائیل واکنش نشان ندهد چون می دانند اینبار ممکن است کمر اسرائیل بشکند و نتواند بلند شود تا سایه اش بالا سرشان باشد.

پایان/

۳ شهریور ۱۴۰۳ - ۲۰:۰۰
کد خبر: 30399

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 6 =