منتظر مراحل بعدی انتقام از رژیم اسرائیل باشید

«الیاس حنا» تحلیلگر مسائل نظامی در لبنان معتقد است موضوع مهم در حمله حزب الله به سرزمین های اشغالی تاکتیک این گروه بود زیرا در مرحله اول انتقام تنها از تاکتیک های مشخص و تجربه شده خود استفاده کرد و با فریب گنبد آهنین، موشک ها و پهپادهای خود را به اهداف مورد نظر رساند. با توجه به بانک اهداف حزب الله باید منتظر مراحل بعدی انتقام بود.

به گزارش تحریریه سرهنگ «الیاس حنا» تحلیلگر مسائل نظامی لبنان در یک گفت و گوی صوتی درباره حمله حزب الله به مراکز نظامی رژیم اسرائیل به شبکه خبری «الجزیره» قطر گفت: پاسخ حزب الله به رژیم اسرائیل از سه جنبه دارای اهمیت بوده است. نخست شدت حمله و تعداد موشک ها و پهپادهایی بود که در این عملیات استفاده شد.

وی افزود: موضوع دوم به نظم جغرافیایی و ماهیت اهداف ارتباط دارد زیرا حزب الله پایگاه های نظامی را هدف قرار داده و به طور مستقیم به غیر نظامیان حمله نکرده است.

این افسر لبنانی اضافه کرد که سومین مساله نیز به موضع گیری ها مربوط می شود. نتانیاهو از حمله پیشدستانه به لبنان صحبت کرده و حزب الله هم از آغاز مرحله نخست انتقام گیری سخن به میان آورده است. حزب الله ۳۵۰ موشک و پهپاد به سوی سرزمین های اشغال شده شلیک کرد و بسیاری از شاخص ها نشان می دهد که ضوابطی درباره این حمله در نظر گرفته شده است.

 باید منتظر مراحل بعدی انتقام حزب الله از رژیم اسرائیل بود.

الیاس حنا با بیان این نکته که مرحله جدیدی از تحولات آغاز شده است، تصریح کرد: همه طرف ها اکنون در حال ارزیابی و محاسبات خود هستند. حزب الله در این حمله یک مقر فرماندهی نظامی اسرائیل را در شمال حیفا هدف قرار داد که در آن ۴ تیپ نظامی وجود دارند و هر یک از این تیپ ها دارای فرمانده ویژه خود هستند. در این مورد خاص شدت حمله ها مهم نیست، بلکه تاکتیک حزب الله مهم است.

وی افزود: حزب الله در این حمله از تصاویری که پهپاد هدهد در اختیار این گروه قرار داده بود، استفاده کرد. دسته بندی و تمایز اهداف از جمله اهداف نظامی، غیر نظامی و زیر ساخت ها برای حزب الله مهم است و با توجه به اوضاع میدان های نبرد این حزب اهداف خود را مشخص کرد. قطعا حزب الله  در محاسبات خود حساسیت هایی را لحاظ می کند، ضمن اینکه دارای ابزارهایی هم برای حمله می باشد.

این تحلیلگر نظامی معتقد است: به طور قطع حزب الله در مرحله اول انتقام تنها از تاکتیک های مشخص و تجربه های پیشین خود استفاده کرد و با فریب گنبد آهنین، موشک ها و پهپادهای خود را به اهداف مورد نظر رسانده است. با توجه به اینکه حزب الله اعلام کرد که این نخستین مرحله انتقام گیری از رژیم اسرائیل به دلیل ترور «فواد الشکر» یکی از فرماندهان ارشد آن است، باید منتظر مرحله دوم، سوم و ... از حمله های حزب الله بود.

وی در پایان تاکید کرد که حزب الله دارای بانک اهداف کاملی در سرزمین های اشغالی است به نحوی که این گروه و دیگر گروه های مقاومت می توانند از طریق آن میدان نبرد را در کنترل خود داشته باشند.

پایان//

۷ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۲:۰۰
کد خبر: 30415

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 4 =