بهترین فرصتِ ایران برای تولید سلاح هسته‌ای فراهم شد

عبدالباری عطوان معتقد است رژیم اسرائیل با اقدام نظامی خود علیه ایران به لغو فتوای رهبری درباره ممنوعیت دستیابی به سلاح هسته ای مشروعیت بخشیده است تا ایران سلاح هسته ای تولید کند.

به گزارش تحریریه، «عبدالباری عطوان» تحلیلگر سرشناس جهان عرب در بخشی از اظهارات خود در «یوتیوب» درباره حمله رژیم اسرائیل به ایران گفت: ما در برابر کمدی اسرائیلی قرار داریم زیرا نتانیاهو هر روز ادعا می کند که من دوست دارم تاسیسات هسته ای و چاه های نفتی ایران را ویران کنم و ایران را به عصر حجر برگردانم. از بس او این ادعا را تکرار کرده ما را کشته است.

او ادعا کرده اسرائیل به ایران حمله کرد و شماری از کارخانه های موشک و پهپادسازی را ویران کرده و در این حمله بیش از ۱۰۰ هواپیمای شبح را مورد استفاده قرار داده است.

نتانیاهو دروغ می گوید. او فکر می کند ایرانی ها، مردم غزه، یمن و لبنان نیز همچون دیگر عرب های سازش کار هستند. نه این طور نیست. در ایران، غزه، یمن و لبنان مردانی شجاع وجود دارند که می دانند چگونه با نتانیاهو رفتار کنند. او ادعا کرده که ۱۰۰ هواپیما به سوی ایران ارسال کرده است.

بهترین فرصتِ ایران برای تولید سلاح هسته‌ای فراهم شد

فرودگاه های ایران به طور طبیعی به کار خود ادامه می دهند و زندگی در ایران روال طبیعی خود را طی می کند. ایرانی ها در پشت بام خانه های خود حاضر شدند و در حال تفریح و خنده بودند. پاسخ رژیم اسرائیل در پایین ترین سطح خود انجام گرفت و این پوچ بودن قدرت رژیم اسرائیل را به اثبات رساند.

این عرب های سازش کار بودند که سبب شدند ما با دروغ بودن ادعای رژیم اسرائیل مبنی بر قدرتمندی این رژیم زندگی کنیم. این عرب ها از عزت نفس برخوردار نیستند و نیروهای ارتش آنها هم بی خاصیت و بیکار هستند.

نتانیاهو پس از ۲۰ سال ادعا کرد که فرصت برای ویران سازی تاسیسات هسته ای ایران را به دست آورده است. این در حالی است که ایران با بیش از ۲۰۰ موشک مافوق صوت عمق سرزمین های اشغال شده را هدف قرار داد و پایگاه های هوایی این رژیم را ویران کرد. موشک های حزب الله هم به حیفا، نهاریا، تل آویو، صفد و طبریا رسیده اند. موشک های بالستیک و پهپادهای یمن هم به قلب تل آویو رسیده اند. فرودگاه ایلات به طور کلی ویران شده است. این وضعیت رژیم اسرائیل است. حتی مخالفان در داخل اسرائیل هم نتانیاهو را به تمسخر گرفته اند و می گویند او تا کنون نتوانسته است کاری انجام دهد.

رژیم اسرائیل از حمله به ایران زیان خواهد دید. رژیم اسرائیل و نتانیاهو با این حمله سطحی و نافرجام به ایران رسوا شده اند. مقامات نظامی این رژیم هنگام حمله به ایران از ترس به پناهگاه های خود فرار کرده بودند.

بهترین فرصتِ ایران برای تولید سلاح هسته‌ای فراهم شد

اگر بنا را بر این بگیریم که رژیم اسرائیل با ۱۰۰ هواپیما به ایران حمله کرده است. بازهم این یک بازی است. رژیم اسرائیل با این بازی می خواهد خود را از تنگنای خطرناک خارج سازد. دیگر در اسرائیل از امنیت، قدرت بازدارندگی و وجهه بین المللی خبری نیست. امنیت داخلی و اقتصاد آن هم نابسامان است. آنها به دنبال رهایی خود از تنگنا هستند. ارسال سامانه تاد هم خنده آور است. این سامانه با هدف افزایش روحیه اسرائیلی ها به منطقه آمده است زیرا آنها روحیه خود را به طور کلی از دست داده اند. همه سامانه های دفاعی آنها شکست خورده اند. اکنون این رژیم هیچ گونه سامانه دفاعی ندارد. موشک ها از ایران، یمن، عراق و لبنان به عمق سرزمین های اشغال شده می رسند و هیچ سامانه ای نمی تواند آنها را رهگیری کند.

اگر فرض بر این گرفته شود که ۱۰۰ جنگنده از اسرائیل به سوی ایران روانه شده پس این جنگنده ها از حریم هوایی اردن، عربستان و سوریه و ... عبور کرده اند. اکنون این سوال مطرح می شود که این جنگنده ها چگونه از حریم هوایی این کشورها عبور کرده اند؟ رادارهای این کشورها فرسوده است و نمی تواند این جنگنده ها را رهگیری کند؟ اگر این ادعا و آمارهای ارائه شده از سوی نتانیاهو و عرب ها درست باشد مشخص می شود که چه کسی با رژیم اسرائیل در حمله به ایران همدست است. کشورهایی که موشک های ایران را در حمله به اسرائیل هدف قرار دادند با این رژیم همدست هستند. این کشورها در روزهای آینده رسوا خواهند شد.

این برای نخستین بار است که رژیم اسرائیل جنگنده هایی را به سوی ایران ارسال کرده است. این رژیم با این اقدام خود به لغو فتوای آیت الله خامنه ای در باره ممنوعیت دستیابی به سلاح هسته ای مشروعیت می بخشد تا ایران سلاح هسته ای تولید کند. اکنون ایران در مرحله دفاع از خود قرار گرفته است و همه قوانین بین المللی و شرعی تولید سلاح برای دفاع از خود را می پذیرند.

حال آیه «وأعدوا لهم ما استطعتم من قوة و من رباط الخیل» درباره وضعیت ایران صدق می کند و بعید نیست که از سوی حضرت آیت الله خامنه ای رهبر انقلاب اسلامی فتوای رسمی صادر شود که ایران پس از حمله اسرائیل با ۱۰۰ جنگنده حق دفاع از خود با همه انواع سلاح ها از جمله سلاح هسته ای را دارد.

این یک واقعیت است. من اگر مشاور مسوولان ایرانی بودم به آنها می گفتم که یک فرصت تاریخی پیش آمده است. «ویلیام برنز» رئیس دستگاه اطلاعات مرکزی آمریکا گفته است ایران می تواند طی یک هفته سلاح هسته ای تولید کند. این موضوع بسیار مهمی است. آمریکا به همین دلیل رژیم اسرائیل را زیر فشار قرار داد تا حمله گسترده نکند زیرا آنها اطلاعاتی را در اختیار دارند که نشان می دهد ایران دارای سلاح هسته ای است یا اینکه می تواند طی دو روز سلاح هسته ای تولید کند.

همچنین ایران تهدید کرده بود به هرگونه ماجراجویی رژیم اسرائیل با یک هزار موشک مافوق صوت، پاسخ کوبنده ای خواهد داد. رژیم اسرائیل تاب تحمل حمله یک هزار موشکی ایران را که طی ۱۴ دقیقه به عمق سرزمین های اشغالی می رسند، ندارد. این موشک ها می تواند تل آویو، حیفا و همه جا را هدف قرار دهند. رژیم اسرائیل اکنون با یک جنگ فرسایشی گسترده ای روبرو است که نمی تواند آن را تحمل کند. اکنون اسرائیلی ها به دنبال پایان دادن به جنگ در لبنان و غزه هستند. آنها در لبنان نتوانستند به اندازه ۱۰ متر هم پیشروی کنند. هر روز شمار بسیاری از نیروهای اسرائیل در جبهه لبنان به هلاکت می رسند و با هلیکوپتر به سرزمین های اشغالی منتقل می شوند، مقامات آمریکا هم برای رهایی اسرائیل به قطر، مصر و دیگر کشورهای منطقه سفر می کنند.

تحولات نشان می دهد بدون آنکه مردم فلسطین و لبنان تسلیم شوند اوضاع تغییر کرده است. اسرائیل در نهایت از جنوب لبنان فرار می کند و هیچ راه حلی برای خلاصی رژیم اسرائیل وجود ندارد؛ این رژیم به پایان عمر خود رسیده است و پیروزی از آن عرب ها و مسلمانان خواهد بود.

پایان//

۶ آبان ۱۴۰۳ - ۱۲:۱۹
کد خبر: 30926

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 3 =