جوکی با عنوان حمله به ایران!

ایران حق دارد از خود دفاع کند وهمه گزینه ها الآن روی میز می باشد اما به هر حال به نظر نمی رسد که این کار اسرائیلی ها حتی ارزش فکر کردن درباره اش را داشته باشد.

به گزارش تحریریه، اسپوتنیک روسیه نوشت، شب گذشته ظاهرا اسرائیلی ها عملیات کذایی خود بر علیه ایران را انجام دادند که به نظرم برای حمله خود از ترقه استفاده کردند.

طبق گفته اسرائیلی ها چیزی حدود ۱۰۰ تا ۱۲۰ هواپیمای آنها بلند شد تا اهدافی را از بالای عراق در ایران هدف قرار دهند.

طبق گفته رسانه های ایرانی هدف این بمب افکن ها سه نقطه در تهران و خوزستان و ایلام بوده.

حد اقل ما که در تهران بودیم حتی نیاز ندیدیم از خواب بلند شویم چه رسد به اینکه به پناهگاه برویم و آنگونه که شنیده ام حتی مسئولین سیاسی و نظامی ایرانی هم نیاز ندیدند به پناهگاه بروند.

به هر حال همه صبح کار داشتند و نیاز داشتند شب بخوابند تا صبح راحت بروند سر کار.

این در حالی است که اکثریت شهروندان و مقامات اسرائیل شب گذشته را تا صبح در پناهگاه به سر بردند.

خلاصه به نظر می رسد شاهکاری از ناکامی بود.

بیشتر از ایرانی ها خبرنگاران خارجی مقیم تهران عصبانی بودند چرا که به دلیل هیاهویی که اسرائیل راه انداخته بود حدود یک ماه بود در آماده باش کامل بودند و شب تا صبح دفاتر آنها در انتظار حمله کذایی اسرائیل بود اما به یکباره دیدند کوه موش زایید.

آنچه ما در تهران دیدیم و آنچه دوستان در خوزستان و ایلام اظهار می دارند این است که نه در تهران و نه در خوزستان و نه در ایلام هیچ خبری نیست و مردم زندگی روزمره خود را انجام می دهند وحتی در خوزستان و ایلام هم هیچ کس احساس نکرد نیاز است از خواب بیدار شود برود پناهگاه.

البته بد نیست به این نکته توجه داشت که اسرائیلی ها عوامل زیادی درون ایران دارند که به بهانه همکاری با رسانه های دشمن می روند جاهان مختلف فیلم و تصویر جمع می کنند و معمولا اسرائیلی ها عوامل وابسته به رسانه هایی که حقوق بگیر آنها هستند را از قبل آماده می کنند تا در جاهایی که آنها می خواهند کاری کنند بروند فیلم و عکس تهیه کنند.

حتی این فیلم و عکس ها را هم ندیدیم.

امری که به خودی خود نشان می دهد عملیات کذایی اسرائیل یک شکست مفتضحانه برای تل آویو بوده.

این کجا و عملیات وعد صادق ۲ ایران کجا که تصاویر نشان می داد موشک ها بر اسرائیل می بارید.

البته توقع بیشتر هم نبود چون عمق استراتژیک ایران به گونه ای است که امکان هدف قرار دادن اهداف مهم در ایران بسیار دشوار می باشد و نیاز است که هواپیماها وارد حریم هوایی ایران شوند و خوب آنها به خوبی می دانند ایران غزه و یا لبنان نیست که بدون سامانه پدافندی باشد و قبلا هم ایرانی ها نشان داده اند که می توانند هواپیماهای بسیار پیشرفته مانند گلوبال هوک را شکار کنند.

طبق اظهار نظر برخی کارشناسان نظامی بین المللی هر کس بتواند گلوبال هاک را شکار کند می تواند اف ۳۵ و اف ۲۲ را هم شکار کند چون تکنولوژی پنهانکاری اینها همه مشابه هم هست و چه بسا حتی گلوبال هاک تکنولوژی بسیار پیشرفته تر که خاص خود آمریکا است را در اختیار دارد.

به هر حال طبق گزارشهای غیر رسمی ظاهرا اسرائیلی ها حریم هوایی عراق را نقض کرده اند و از بالای عراق که آسمان اش تحت کنترل آمریکا است چند موشک ترقه گونه به سمت ایران پرتاب کرده اند و برگشته اند.

البته معلوم نیست که اینها از حریم هوایی سوریه وارد عراق شده اند یا از حریم هوایی اردن و حتی برخی هم باور دارند که اسرائیلی ها از حریم هوایی مرز مشترک سوریه و اردن پرواز کرده اند و وارد عراق شده اند.

به هر حال هر چه بوده آنچه مسلم است این می باشد که کوه موش زایید و هیاهوی اسرائیل بر علیه ایران طبق توخالی بیش نبود و دلیل اصلی همه این ماجرا هم توانمندی و اقتدار ایران بود و هست که موجب آن می شود تا طرف مقابل بارها و بارها فکر کند که اگر به ایران جسارتی کند چه بلایی ممکن است سرش بیاید.

با اینحال می توان گفت ایران حق دارد از خود دفاع کند وهمه گزینه ها الآن روی میز می باشد اما به هر حال به نظر نمی رسد که این کار اسرائیلی ها حتی ارزش فکر کردن درباره اش را داشته باشد.

پایان/

۵ آبان ۱۴۰۳ - ۲۰:۰۰
کد خبر: 30920

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 8 =