تحلیل عطوان از حمله موشکی ویرانگر ایران

تحلیلگر سرشناس جهان عرب حمله موشکی ایران به عمق سرزمین های اشغالی را دردناک و کمرشکن دانست و تاکید کرد تا زمانی که اراده مقاومت وجود دارد می توان با آمریکا مقابله کرد و رژیم اسرائیل را ویران ساخت.

به گزارش تحریریه، «عبدالباری عطوان» تحلیلگر سرشناس جهان عرب در بخشی از اظهارات خود در «یوتیوب» درباره حمله موشکی ایران به سرزمین های اشغال شده فلسطین گفت: پاسخ موشکی ایران به رژیم اسرائیل اکنون «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر این رژیم را خاموش کرده است. او مانند طاووس رفتار می کرد زیرا تصور داشت که بر همه کشورهای عربی حکومت می کند. حمله موشکی ایران بسیار دردناک، کمرشکن و ویرانگر بود.

وی معتقد است همین که به خاطر حمله موشکی شب گذشته نتانیاهو و «یوآو گالانت» وزیر جنگ او برای چند ساعت به پناهگاه ها فرار کردند، کافی است تا واقعیت های این رژیم را نشان دهد. حدود سه میلیون شهروند اسرائیلی هم به پناهگاه ها فرار کردند. همه آنها دچار ترس و وحشت شده اند. این نشان می دهد رژیم اسرائیل در سیاه ترین روزگار خود به سر می برد.

تحلیل عطوان حمله موشکی ویرانگر ایران

تحلیلگر فلسطینی افزود: رژیم اسرائیل با ترور سید «حسن نصرالله» دبیر کل حزب الله به پیروزی نرسیده است، بلکه بر عکس، از این به بعد با حمله موشکی ایران، روحیه کشورهای عربی و اسلامی بالا می رود. همزمان با اقدام ایران، حزب الله نیز با موشک های خود تل آویو، نهاریا، صفد و حیفا را در هم کوبید. این نشان می دهد سراسر سرزمین های اشغال شده ملتهب است. این رژیم اسرائیل بود که به قلدرمابی های خود ادامه داد و با ترور سید حسن نصرالله جنایت بزرگی را مرتکب شد و اوضاع را وخیم تر کرد.

عطوان تاکید کرد: اسرائیلی ها به دنبال جنگ افروزی در منطقه هستند، اما ایران هم دارای قدرت گسترده موشکی و پهپاد و ... است. اگر رژیم اسرائیل بخواهد حمله های موشکی ایران را پاسخ دهد قطعا ضربه های سخت تری را دریافت خواهد کرد. ایران خودش یک قاره است. ایران به تنهایی می تواند با رژیم اسرائیل و حامیان آن مقابله کند.

این تحلیلگر با اشاره به اهمیت تداوم مقاومت تصریح کرد: همانطور که طالبان در افغانستان توانست آمریکا را شکست دهد و ایالات متحده را رسوا سازد. در عراق نیز مقاومت مردم این کشور آمریکا را خوار و ذلیل ساخت و خسارت هایی بسیاری را به آمریکا تحمیل کرد و موجب شد تا واشنگتن پس از هزینه ۶ تریلیون دلاری مجبور به فرار و عقب نشینی از این کشور شود. تا زمانی که اراده و مقاومت وجود دارد می توان با آمریکا مقابله کرد و این کشور را شکست داد و رژیم اسرائیل را با موشک ویران ساخت.

تحلیل عطوان حمله موشکی ویرانگر ایران

وی آینده را هم اینگونه پیش بینی کرد که درصورت ادامه سیاست های رژیم اسرائیل، در آینده هم موشک هایی از ایران، سوریه، لبنان، عراق و یمن به سوی این رژیم شلیک خواهد شد. عطوان پرسید در این شرایط شهروندان صهیونیست تا چه زمانی می خواهند به پناهگاه ها فرار کنند؟

عطوان افزود: هرگز نباید از آمریکایی ها ترسید. ویتنامی ها، افغانستانی ها و عراقی ها از آمریکا نترسیدند و این کشور را شکست دادند. این جنگ هم ممکن است به درازا بکشد اما آمریکا و رژیم اسرائیل در آن پیروز نخواهند شد؛ شکست کاخ سفید در عراق و افغانستان بهترین شاهد در این زمینه است.

پایان/

۱۱ مهر ۱۴۰۳ - ۰۸:۰۰
کد خبر: 30723

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 3 =