حمایت آمریکا از بهانه ضدبشری اسرائیل

تحلیلگر «گلوبال ریسرچ» معتقد است اسرائیل حمله نمی کند چون مورد حمله قرار گرفته است بلکه حمله می کند زیرا بهانه ای را به دست آورده، اما حمایت آمریکا از چنین استدلالی دیوانه کننده است.

به گزارش تحریریه، «کیتلین جانستون» کارشناس مسائل بین الملل در تحلیلی برای گلوبال ریسرچ تصریح کرد که اسرائیل حمله نمی کند چون مورد حمله قرار گرفته است، حمله می کند زیرا بهانه ای در دست دارد.

وی در این گزارش آورده است: حزب‌الله تأیید کرد که در حمله اسرائیل به محل حضور سید حسن نصرالله صدها نفر دیگر هم به خاطر انفجار ساختمان‌های مسکونی در بیروت کشته شده اند.

دیدن افرادی که چنین حملات وحشتناکی را بر این اساس توجیه می کنند که چون یک رهبر سیاسی را دوست ندارند پس باید از میان برداشته شود، دیوانه کننده است. آیا این دفاع شماست؟ این اقدام که قتل عامی در قالب یک ترور سیاسی بود.

کاخ سفید با انتشار بیانیه‌ای این حمله را تحسین کرد و آن را «معیار عدالت» خواند، زیرا حزب‌الله مسئول کشتن صدها آمریکایی در طول چهار دهه گذشته بود.

حمایت آمریکا از بهانه ضدبشری اسرائیل

این نشان می‌دهد که امپراتوری غربی تا چه اندازه زندگی اعراب را بی ارزش می داند و یک حمله تروریستی را که منجر به کشته شدن صدها غیرنظامی لبنانی شد، به عنوان یک «معیار عدالت» در قبال کشتن صدها آمریکایی در طول چهار دهه تلقی می‌ کند.

کیتلین جانستون چند روز قبل در یک پیام در شبکه ایکس به استعاره نوشت، در زندگی کسی را پیدا کنید که شما را به اندازه ای دوست داشته باشد که اسرائیلی ها بمباران بیمارستان ها را دوست دارند.

و اکنون بنا به گزارش ها، اسرائیل در حال آماده شدن برای انجام یک تهاجم زمینی «محدود» به لبنان است.

دفاع از تجاوزات اسرائیل با گفتن «اسرائیل مورد حمله قرار گرفت!» منطقی‌تر می بود اگر اسرائیل محرک آشکار نبود و به حمله با حملات بسیار شدیدتر پاسخ نمی داد و از این حمله برای توجیه اجرای برنامه های از پیش آماده خود استفاده نمی کرد.

اسرائیل مردم را در لبنان و غزه نمی کشد به این دلیل که به آن حمله شده است، اسرائیل همه این افراد را می کشد زیرا بهانه ای به او داده شده است. اسرائیل همیشه خواستار تصاحب زمین های بیشتر و از بین بردن جمعیت های مخالف خود بوده است. اسرائیل از عملیات نظامی سیاسی ۷ اکتبر استفاده می‌کند تا به برنامه‌هایی که به مدت  چند نسل‌ می‌خواست آنرا اجرا کند، عمل نماید. اسرائیل نسل به نسل اهداف خود را می‌فشرد، می‌فشرد و می‌فشرد تا در یک زمان بهانه‌ای را به دست بیاورد.

مدتهاست که آشکار است که لیبرال های غربی در مورد اینکه چه انسانی هستند و چه چیزی را مطرح می کنند دروغ می گویند، اما یک دموکرات ناظر بر جنایات نسل کشی در فصل انتخابات مورد نیاز بود تا به طور کامل این موضوع را عیان کند.

پیتر دائو می گوید: من پیش از این یک مشاور قدیمی دموکرات بودم که در سال ۲۰۲۰ مستقل شدم. من به شدت با ترامپ و جمهوری خواهان مخالفم و همیشه خواهم بود. اما آشکارا با این موضوع موافقم که ریاست جمهوری بایدن بسیار مرگبارتر، خونین تر و خشن تر از ریاست جمهوری ترامپ بوده است.

اظهار نظر فوق از سوی دائو به طور کمّی و بدون شک درست است و این استدلال که دموکرات ها باید تحت عنوان «کاهش آسیب» حمایت شوند، ویرانگر می باشد. تنها راه برای جلوگیری از دیدن این موضوع آن است که فکر کنیم احساسات و راحتی لیبرال های آمریکایی مهمتر از زندگی بقیه مردم جهان است.

این باور بدان معنا نیست که ترامپ خوب است، یا جنگ طلب نیست، یا حتی اگر دوباره انتخاب شود، لزوماً کمتر از بایدن جنگ طلب خواهد بود. اما این بدان معناست که این خط فکری که «به دموکرات رأی دهید تا افراد کمتری آسیب ببینند» مبتنی بر حقایق یا شواهد نیست و فقط در یک جهان بینی برتری طلبانه غربی معنا پیدا می کند که زندگی غیرغربی را دارای ارزشی برابر با زندگی غربی نمی داند.

در واقع هیچ راهی برای دانستن اینکه کدام نامزد ریاست جمهوری در صورت انتخاب شدن صدمه بیشتری به بار خواهد آورد، وجود ندارد، زیرا هر دو نامزد بسیار افتضاح و قاتل هستند و هیچ راهی برای پیش بینی اینکه جنایت هولناک آنها در دوران ریاست جمهوری شان چگونه خواهد بود، وجود ندارد.

تنها کاری که می توانید انجام دهید این است که یک خط فرضی بین «سیاست خارجی» و «سیاست داخلی» بکشید و این دو را از یکدیگر جدا کنید و سپس بگویید: خب این نامزد باعث می شود من در سیاست داخلی احساس بهتری داشته باشم بنابراین بهتر است. نباید این واقعیت را نادیده گرفت که اکثریت قریب به اتفاق بدرفتاری های روسای جمهور آمریکا در خارج از مرزهای ایالات متحده اتفاق می افتد.

کاهش واقعی درد و رنج جهانی مستلزم پایان دادن به سیستم هایی است که شما را مجبور می کند تا بین دو جنگ افروز قاتل انتخاب کنید و مهمتر این است که خود امپراتوری ایالات متحده از بین برود.

هر خواسته ای کمتر از این فقط گول زدن خودتان است.

پایان/

۱۰ مهر ۱۴۰۳ - ۱۲:۰۰
کد خبر: 30718

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 3 =