جنگ جهانی سوم و عبور ناتو از خطوط قرمز مسکو

تحلیلگران اعتقاد دارند ناتو تحت پوشش کمک به اوکراین بارها از خطوط قرمز روسیه عبور کرده و در عمل برای آغاز جنگ جهانی سوم نخستین گام ها را برداشته است.

به گزارش تحریریه، «پیتر کئونیگ» کارشناس امور نظامی و تسلیحات کشتار جمعی در موسسه گلوبال ریسرچ معتقد است حملات ناتو به روسیه هسته ای در حال حاضر در جریان است و جهان از اینکه گرفتار جنگ جهانی سوم شده، بی خبر است.

منطقه کورسک روسیه اکنون مملو از تسلیحات، نیروها، لجستیک و غیره از سوی ناتو شده است که البته بسیاری از آنها نابود شده اند. ضمن آنکه هدف اوکراین بی‌ثبات کردن روسیه با حمله کورسک است.

ژنرال روس «آپتی آلودینوف» اعتقاد دارد که هدف از حمله به منطقه کورسک، ایجاد موقعیت قوی برای مذاکرات آتی با روسیه بود. با این حال، با شکست کیف و اربابان غربی آنها، رژیم کیف حکم نابودی خود را امضا کرده است.

فیلم‌های ویدئویی حضور ده‌ها وسیله نقلیه ناتو، سیستم‌های دفاع هوایی، تانک‌ها و موارد دیگر را نشان می دهند. با این وجود بیش از ۱۱ هزار نفر از نیروهای کی یف تحت هدایت فرماندهان ناتو برای تسخیر شهر کورچاتوف و نیروگاه هسته ای آن دست به کار شدند. ظاهراً رئیس جمهور زلنسکی از تمام نیروهای باقی مانده کی یف به علاوه نیروهای اضافی لهستانی (ناتو) استفاده کرد اما تلفات اوکراین در این عملیات بیش از ۲۰۰۰ نفر برآورد شده است.

ژنرال آلودینوف همچنین پیش بینی کرده است که عملیات ویژه اوکراین تا پایان سال ۲۰۲۴ با پیروزی کامل ارتش روسیه و تسلیم رژیم کی یف و اربابان آن در واشنگتن و لندن پایان خواهد یافت.

جنگ جهانی سوم و عبور ناتو از خطوط قرمز مسکو

اینکه آیا تسلیم غرب واقعاً اتفاق خواهد افتاد یا خیر را باید منتظر بود زیرا این عادت غرب نیست، حتی اگر در شرایط پایانی هم باشد به دلیل از دست دادن اعتبارش، تجاوزات بیشتر را در دستور کار خود قرار می دهد و به همین دلیل در چنین شرایطی حمله مستقیم ناتو به روسیه نیز امکان پذیر است.

اگرچه خاک روسیه مورد تهاجم قرار گرفته است و روس ها در قلمرو خود توسط نیروهای ناتو کشته می شوند اما در این مرحله، رئیس جمهور پوتین هنوز از اعلان وضعیت فوق العاده جنگی خودداری کرده است. حملات مستقیم ناتو ممکن است برنامه ریزی شده باشد و واشنگتن و شرکای ناتوی آن گام به گام خطوط قرمز مسکو را یکی پس از دیگری پشت سر گذاشته اند.

اول، سلاح های ناتو در اوکراین،

سپس، نیروهای ناتو در اوکراین،

بعد از آن، حضور جت های جنگنده F-۱۶ در اوکراین،

سپس، بکارگیری نظامیان ناتو به عنوان مسئول تسلیحات پیچیده غربی،

و حال، نیروهای ناتو در سرزمین های روسیه؛ پهپادها و هواپیماهای ناتو هم به اهداف روسیه در خاک روسیه حمله می‌کنند – و در نهایت نیروهای ناتو تلاش می‌کنند تا کل منطقه تحت حاکمیت روسیه را تصرف کنند، اسیران روس بگیرند یا آنها روس‌ها را بکشند.

چند هفته است که فرودگاه های سراسر روسیه توسط هواپیماهای بدون سرنشین ناتو بمباران می شوند.

در ۹ آگوست ۲۰۲۴، رسانه های دولتی روسیه از انفجار و به دنبال آن آتش سوزی در پایگاه هوایی منطقه لیپتسک روسیه، در حدود ۲۸۰ کیلومتری مرز با شمال شرق اوکراین خبر دادند، گویا نیروهای اوکراین/ناتو به فرودگاه حمله و یک انبار را منهدم کردند. چند تاسیسات دیگر هم با بمب های هوایی هدایت شونده با دستان کارشناسان ناتو نابود شدند.

برخی گمانه زنی کرده اند که کی‌یف/ناتو ممکن است از یک سلاح هسته ای تاکتیکی کوچک هم استفاده کرده باشند. با این حال هیچ مدرکی برای چنین تجاوزی وجود ندارد و روسیه همچنان سکوت کرده است.

در طرف مقابل ارتش روسیه به طور مداوم در دونباس در حال پیشروی است و از جمعیت روسی زبان در برابر حملات آزوف-نازی اوکراین که در ۱۰ سال گذشته حدود ۱۸۰۰۰ نفر عمدتا زن و کودک را کشتند، دفاع می کند.

جنگ جهانی سوم و عبور ناتو از خطوط قرمز مسکو

روسیه در خاک خود ضربات سنگین و دردناکی از سلاح های ناتو دریافت می کند. بیش از ۳۵ کشور صدها میلیارد دلار پول مالیات دهندگان خود را برای تامین تسلیحات اوکراین و انجام حملات مرگبار در خاک روسیه، با سربازان ناتو هزینه می کنند.

حدود ۸۰ سال پس از جنگ جهانی دوم، زمانی که روسیه آلمان نازی را شکست داد، تانک های آلمانی - که در اختیار اوکراین قرار گرفتند - دوباره در منطقه کورسک، جایی که نبرد سرنوشت ساز جنگ جهانی دوم در آن رخ داد، می چرخند. نبردی که در آن روسیه آلمان نازی را شکست داد و غرب را از دست فاشیسم آلمان نجات داد.

اما فاشیسم امروزین، دوران دهه ۱۹۴۰ را زنده می کند. با اینکه اکنون نئوفاشیسم از اوکراین سرچشمه می‌گیرد، هنوز بسیاری از مردم در این توهم هستند که روسیه در یک درگیری نظامی جزئی با اوکراین قرار دارد. آن ها متوجه نیستند که این جنگ نیابتی واشنگتن-ناتو علیه روسیه بسیار خطرناکتر از وضعیت جنگ جهانی دوم در سال ۱۹۴۳ است.

ناتو در تلاش است تا به تدریج در شرق اروپا نیروی نظامی مستقر کند و هدف آن مقابله با روسیه است.

آیا پوتین و مشاورانش در مورد جسارت ناتو دچار یک اشتباه محاسباتی شدند، با این امید که از اوکراین به خاک روسیه حمله نخواهد شد؟ حال وقتی که ناتو و غرب از همه خطوط قرمز مسکو - آن هم بیش از یک بار عبور کرده اند، چه اتفاقی رخ خواهد داد ؟

پایان//

۷ شهریور ۱۴۰۳ - ۰۸:۰۰
کد خبر: 30429

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 4 =