دموکرات‌ها به دنبال جایگزین بایدن؟!

نشریه معتبر آمریکایی عنوان داشت که حزب دموکرات از عملکرد رئیس جمهور ایالات متحده در اولین رویارویی خود با دونالد ترامپ به وحشت افتاده و به همین دلیل به دنبال جایگزینی برای وی است.

به گزارش تحریریه، نشریه «پولیتیکو» در گزارشی نوشت که دموکرات‌ها پس از نمایش متزلزل رئیس‌جمهور کنونی آمریکا در اولین مناظره‌اش مقابل رقیب جمهوری‌خواه «دونالد ترامپ»، فعالانه به دنبال جایگزینی برای «جو بایدن» در انتخابات ۵ نوامبر (۱۵ آبان) می گردند.

این نشریه آمریکایی اذعان کرد که امیدها در میان دموکرات ها مبنی بر اینکه بایدن ۸۱ ساله می تواند عملکرد قوی داشته باشد اکنون کمرنگ شده و نگرانی ها در مورد سن بالای او تشدید شده است.

پولیتیکو افزود مناظره برای حزب دموکرات کابوس وار و ترسناک بود و نتیجه آن عکس توقعات از آب درآمد.

یکی از مشاوران ارشد مقامات مهم حزب دموکرات به این رسانه اظهار داشت «هیچ کس انتظار این افتضاح را نداشت. بایدن در زمینه انتقال پیام بد بود، از نظر ماهیت بد بود، در ضربات متقابل بد بود، در ارائه بد بود، از نظر غیرکلامی بد بود و هیچ نقطه روشنی در این مناظره برای او وجود نداشت.»

نامزد حزب دموکرات در اولین آزمون عملی برای انتخابات در مقابل ترامپ به اندازه ای ناامید کننده بود که بسیاری از رسانه های آمریکایی نتوانستند عملکرد ضعیف بایدن در مناظره را توجیه یا پنهان کنند.

دموکرات‌ها به دنبال جایگزین بایدن؟!

بر اساس گزارش این رسانه، در حالی که مناظره به میزبانی CNN در آتلانتا در حال برگزاری بود سه مشاور استراتژیست نزدیک به سه نامزد احتمالی ریاست جمهوری از حزب دموکرات با پیام های متنی تحت فشار قرار گرفته بودند.

یکی از این مشاوران به پولیتیکو گفت که اکنون دیگر دموکرات‌ها درخواست می کنند تا نامزد دیگری به‌عنوان جایگزین برای بایدن پا پیش بگذارد. یک مشاور دیگر هم مدعی شد که چند اهداکننده مالی مهم به وی پیامکی را مبنی بر فاجعه بودن بایدن ارسال کرده‌اند. آن ها تاکید داشتند که حزب باید کاری انجام دهد. با اینحال وی تصریح کرد که گزینه های زیادی وجود ندارند مگر اینکه خود بایدن تصمیم بگیرد از رقابت کناره‌گیری کند.

به گزارش پولیتیکو، یکی از حامیان اصلی دموکرات‌ها که قبلاً از بایدن حمایت می‌کرد، در پیامی عنوان داشت که رئیس‌جمهور در مناظره خود با ترامپ «بدترین عملکرد تاریخ» را داشته است.

این حامی مالی اصرار داشت که بایدن باید کنار برود و هیچ تردیدی در مورد آن وجود ندارد. وی فرماندار مریلند «وس مور» یا همتای وی در میشیگان «گرچن ویتمر» را به عنوان جایگزین های احتمالی بایدن پیشنهاد داد.

دموکرات‌ها به دنبال جایگزین بایدن؟!

یکی از مشاوران حامیان اصلی حزب دموکرات به این رسانه گفت که برخی از روسای او، که برای یک جلسه در آتلانتا جمع شده بودند، در حالی که مناظره را تماشا می کردند، تصریح داشتند که تنها امید دموکرات ها به این است که نشست حزبی برگزار شود و جایگزینی برای بایدن معرفی گردد.

هنگامی که پولیتیکو از یکی از دستیاران کارزار انتخاباتی بایدن پرسید که آیا رئیس جمهور به دلیل این واکنش‌ها از نامزدی خود کناره‌گیری می کند، وی پاسخ داد: «البته که نه.»

یکی دیگر از اعضای تیم رئیس جمهور دموکرات هم تاکید کرد که بایدن «تنها فردی است که تا به حال دونالد ترامپ را شکست داده است. او این کار را دوباره انجام خواهد داد.»

نتایج نظرسنجی موسسه CNN Flash Poll که پس از مناظره اخیر دو نامزد منتشر شد، نشان داد که ۶۷ درصد از رای دهندگان ثبت نام شده که این رویداد را تماشا کردند، اعتقاد داشتند که ترامپ در شب مناظره بهتر از بایدن بود.

پایان/

۹ تیر ۱۴۰۳ - ۱۸:۰۰
کد خبر: 29943

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 8 + 7 =