ترفند انتخاباتی با بوی بنزین

رسانه های غربی عنوان داشتند که «جو بایدن» رئیس جمهوری آمریکا قصد دارد باهدف کاهش قیمت بنزین تا قبل از انتخابات ریاست جمهوری آتی از ذخایر نفت استراتژیک ایالات متحده به بازار تزریق کند.

به گزارش تحریریه، روزنامه «فایننشال تایمز» در گزارشی اعلام کرد که «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا ممکن است دستور آزادسازی نفت خام بیشتری را از محل ذخایر استراتژیک نفت (SPR) صادر کند تا بتواند مانع از افزایش قیمت بنزین و کنترل تورم تا پیش از انتخابات ریاست جمهوری این کشور در ماه نوامبر شود.

SPR یا همان ذخایر استراتژیک نفت در واقع یک انبار اضطراری نفت است که از سوی وزارت انرژی ایالات متحده پس از تحریم نفتی اوپک در سال های ۱۹۷۳ و ۱۹۷۴ ایجاد شد. این ذخیره به عنوان یک راه حل محافظتی در برابر افزایش قیمت نفت در زمان اختلالات در بخش عرضه عمل می کند.

«آموس هوخشتاین» نزدیکترین مشاور بایدن در زمینه انرژی، در گفت وگو با فایننشال تایمز عنوان داشت که قیمت‌های سوخت در پمپ بنزین ها هنوز برای بسیاری از آمریکایی‌ها بسیار بالاست.

وی می گوید خواسته اش این است که قیمت‌ سوخت را با کاهش بیشتری در پمپ های بنزین مشاهده کند.

How Gas Prices Have Changed Since BidenTookOffice

بایدن بیش از همه روسای جمهوری قبل از خودش از ذخایر استراتژیک این کشور استفاده کرده است. او در اواخر سال ۲۰۲۱ و یک بار دیگر در سال ۲۰۲۲ پس از کاهش تولید نفت روسیه به دلیل تحریم های غرب، این ذخایر نفتی آمریکا را روانه بازار کرد.

این روزنامه افزود هر گونه تصمیم در ماه های آینده برای آزاد کردن بشکه های بیشتر از SPR، جمهوری خواهان را که بایدن را به سوء استفاده سیاسی و سوء استفاده از ذخایر متهم می کنند، خشمگین خواهد کرد.

در نامه‌ای که ماه گذشته از طرف تعدادی از جمهوری‌خواهان ارشد به «جنیفر گرانهولم» وزیر انرژی ارسال شد، آن ها از دولت خواستند «اطمینان حاصل کند که SPR برای اهداف سیاسی در سال انتخابات مورد سوء استفاده قرار نمی گیرد».

این چهره های جمهوریخواه تصمیم بایدن برای استفاده از ذخایر استراتژیک در سال ۲۰۲۲ را به عنوان تلاشی آشکار جهت تاثیرگذاری بر انتخابات میان دوره ای مجلس آمریکا توصیف کردند.

به نوشته فایننشال تایمز، دولت بایدن در تلاش برای کنترل تورم اقداماتی از جمله کاهش هزینه های مراقبت های بهداشتی و هزینه های بانکی را وعده داده است. این درحالی است که تورم از زمان رسیدن به بالاترین سطح چند دهه ای خود در سال ۲۰۲۲ حدود ۶۰ درصد کاهش یافته است.

«باب مک نالی» مشاور انرژی سابق «جورج دبلیو بوش» و رئیس بخش مشاوره Rapidan Energy اظهار داشت «هر رئیس‌جمهوری که با یک انتخاب مجدد سخت به ویژه در یک اقتصاد شکننده، مواجه باشد، نسبت به افزایش قیمت بنزین احساس خطر خواهد کرد.»

ترفند انتخاباتی با بوی بنزین

فایننشال تایمز با استناد به گزارش گروه خودرویی AAA آورده است که قیمت بنزین در ایالات متحده در چند روز گذشته به طور متوسط ۳.۴۵ دلار در هر گالن بود که اندکی نسبت به سال گذشته کاهش داشته است. با اینحال بنزین همچنان بیش از ۵۰ درصد بیشتر از زمانی است که ترامپ در سال ۲۰۲۱ کاخ سفید را ترک کرد.

ترامپ از قیمت بنزین به‌عنوان بهانه ای برای حمله به بایدن در مبارزات انتخابات ریاست‌ جمهوری فعلی استفاده می کند. وی به حامیان خود در تجمع آخر هفته گذشته در لاس‌وگاس عده داد برنامه ریزی کرده است تا با افزایش حفاری ها برای تولید نفت و گاز، هزینه های انرژی شهروندان آمریکایی را کاهش دهد.

پایان/

۱ تیر ۱۴۰۳ - ۰۸:۰۰
کد خبر: 29883

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 13 =