حمله به رفح آغاز زوال رژیم صهیونیستی خواهد بود

«عبدالباری عظوان» درباره آمادگی رژیم صهیونیستی برای حمله به رفح گفت: اگر جنگ در رفح آغاز شود به دلیل مقاومت اهالی این منطقه، آغازی بر پایان رژیم اشغالگر فلسطین رقم خواهد خورد و همه جبهه ها علیه این رژیم متحد می شوند.

به گزارش تحریریه «عبدالباری عطوان» تحلیلگر سرشناس جهان عرب در بخشی از اظهارات خود در «یوتیوب» درباره تحولات فلسطین اشغالی گفت: اکنون مهمترین موضوع تحولات رفح است. یک مرحله از کشتار جمعی به پایان رسیده و نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی تهدید کرده است که به رفح حمله خواهد کرد. این حمله با هدف زیر فشار قرار دادن مقاومت و رهبران جریان حماس صورت می گیرد تا آن ها به مذاکره مجبور شوند و امتیازهایی به این رژیم بدهند.

وی تصریح کرد اما جریاس حماس بسیار هوشیار است و در برابر وعده های توخالی فریب نخواهد خورد. به همین دلیل اسرائیلی ها از حمله به منطقه رفح سخن به میان می آورند زیرا می دانند که این منطقه پایگاه استواری برای جریان حماس است.

Israel Will Attack Rafah, but Will Still Lose the War - ANALYSIS ...

عطوان در بخش دیگری از اظهارات خود گفت: تا به حال همه فشارها برای تسلیم جریان حماس با شکست روبرو شده است. حتی قطر و مصر هم در این زمینه تحت فشار قرار دارند تا به جریان حماس فشار بیاورند که توافق آتس بس را بپذیرد. اما رهبران جریان حماس از جمله «یحیی السنوار» حتی یک امتیاز هم نخواهند داد.

طبق اظهارات این تحلیلگر فلسطینی تبار، صهیونیست ها سه تیپ از نیروها را با هدف حمله به الرفح آماده کرده اند و طبیعی است که از انواع جنگ افزارها از جمله تانک ها، نفربرها و .... هم در این جنگ استفاده شود. آنها ادعا کرده اند که طی 6 هفته الرفح را در کنترل خود در می آورند. وی تاکید کرد: اما آنها هرگز نخواهند توانست در این منطقه پیروز شوند. همانطور که در غزه نتوانستند کاری را پیش برند. رژیم صهیونیستی به آسانی نخواهد توانست به منطقه رفح وارد شود. مقاومت و منطقه رفح در آمادگی به سر می برند. اهالی این منطقه با آتش خود از تانک های مرکاوا پذیرایی خواهند کرد و همانطور که این تانک ها در غزه و خان یونس منهدم شدند در الرفح هم منهدم خواهند شد.

حمله به رفح آغاز زوال رژیم صهیونیستی خواهد بود

وی معتقد است که آمادگی برای مقاومت و فداکاری در این شهر شگفت آور است. این همان شهری است که پیش از این «شارون» را دیوانه کرده بود. اهالی این شهر به شارون درسی دادند که هرگز فراموش نکرد. کسانی که طی 4 ماه گذشته نتوانستند خان یونس را در کنترل خود در آورند طی 4 سال هم نخواهند توانست رفح را فتح و کنترل کنند. در واقعیت رفح تاریخ جدید و بی سابقه ای را خواهد نگاشت.

عطوان در بخش پایانی تحلیل خود به حمله حزب الله به سرزمین های اشغال شده فلسطین اشاره کرد و گفت: حزب الله اکنون با موشک کاتیوشا این رژیم را هدف قرار می دهد اما در روزهای آینده به تدریج با موشک های دقیقتری آن ها را در هم خواهد کوبید. ارتش این رژیم عقل خود را از دست داده است و گردان های «القسام» هم آن را هدف خود قرار داده اند. در دیگر سوی جبهه یمنی ها با موشک های خود اجازه نمی دهند کشتی ها از دریای سرخ به سوی سرزمین های اشغالی حرکت کنند، حتی گروه «حشد الشعبی» عراق هم وارد عمل شده و نیروها و پایگاه های آمریکایی را در عراق و سوریه هدف قرار داده اند. اکنون همه جبهه ها علیه این رژیم متحد شده اند و اگر جنگ در رفح آغاز شود این جنگ آغازی بر پایان رژیم اشغالگر فلسطین را رقم خواهد زد.

پایان/

۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۰۸:۰۰
کد خبر: 29424

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 9 =