ونزوئلا بانک مرکزی ایران را تحقیر کرد

بانک مرکزی ونزوئلا در اقدامی کارشناسی، ونزوئلا بانک مرکزی ایران را تحقیر کرد.

به گزارش تحریریه، درحالیکه ونزوئلایی شدن را مدیران پرادعا و بی کفایت ایرانی به ابزاری برای حمله به رقبا و توجیه بی لیاقتی خود به خصوص در بانک مرکزی تبدیل کرده بودند، بانک مرکزی ونزوئلا که کشورش در تحریم کامل آمریکا قرار دارد توانسته است تورم را مهار کرده و آنرا به کمتر از 4 درصد برساند، کاری که روسای بانک های مرکزی ایران که همه از یک طیف مشخص هستند در 44 سال گذشته حتی یک ماه نتوانسته اند انجام دهند.

نظام بانکی ایران با میدان داری بانک مرکزی و بانک های خصوصی اقتصاد کشور را به اغتشاش کشیده و به بهانه تحریم از اعتماد مردم به پول ملی سواستفاده می کنند و باعث شده اند ایران تنها کشوری باشد که 4 دهه پیاپی تورم بالا داشته باشد که خروجی آن بلاوجه شدن بخش واقعی اقتصاد کشور با تلاش کارآفرینان، و اصل شدن سفته بازی و نابودی اخلاق و سرمایه اجتماعی بوده است. 

ونزوئلا با ایجاد کوچترین فرصت در گشایش تحریمی و رسیدن تولید نفت به کمتر از 400 هزار بشکه در روز توانست نرخ تورم را به کمتر از 4 درصد برساند که تا پایان سال به 2 درصد یعنی 75 درصد کمتر از تورم 8 درصدی آمریکا خواهد رسید. عددی که با مدیریت بانک مرکزی ایران به یک محال در اقتصاد کشور تبدیل شده است. 

درحالیکه تولید نفت ایران بیش از 3 میلیون بشکه در روز است؛ و حوادث سنگین سیاسی مانند کودتای کاپریلس را نیز از سر نگذرانده که دولت وی را آمریکا و تمام کشورهای اتحادیه اروپا غیر از ایتالیا به رسمیت شناختند و کشور در آستانه کودتای نظامی و پیوستن ارتش به کودتاچیان قرار گرفت.

شکسته شدن شاخ تحریم های روسیه در کمتر از 100روز و رسیدن تورم ونزوئلا به کمتر از 4 درصد باعث حساس شدن مردم ایران به ماجرا شده و آنها را برای وجود مدیریت نابکار در وضعیت بحرانی اقتصادی کشور به یقین رسانیده است. دیگر کسی مهم بودن تحریم را با وجود این شواهد مشخ باور نمی کند و باید ریشه بحران اقتصادی سنگین کشور را در وجود مدیران خاص جستجو کرد. 

آیا علی صالح آبادی مدیر از راه رسیده بانک مرکزی ایران قصد ندارد به نلسون مرنتس(Nelson Merentes) رئیس بانک مرکزی ونزوئلا زنگ بزند و مشورت بگیرد؟

پایان/

۲۸ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۱۵
کد خبر: 19888

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 13 =

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 278
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 21
    • email@gmail.com IR ۱۵:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۸
      اين موضوع ثابت شده كه 90درصد مديران و مسئولان نظام حاكم كشورمون دزد هستند و بدون هيچگونه تعارفي همه اين 90درصد با پشتوانه مقامات و آيات عظام نظام به امور دزديهاشون ميرسند.
      • مصطفی IR ۱۲:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۳۰
        0 0
        این خبر مشکل داره. تورم ونزوئلا خیلی خیلی بیشتر بوده و الان مردمش کالا به کالا معامله میکنن. وارزش پولش رتبه اول بی ارزش ترینه. خوشحال نشین ما هم به اون کشور خواهیم رسید. با این همت که داریم. ۴. ارزش پول کشور بیشتر به تجارت و دادوستدد اون کشور بستگی داره.
      • صمد IR ۲۰:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۳۰
        0 0
        صد درصد فرمایشتون درسته ولی من معتقدم بیش از ۹۵درصد مسئولین کشور با پشتیبانی آیات عظام مشغول چپاول هستند اینا می دزدند اونا تقسیم می کنند مثل فضیل عیاض ولی فضیل توبه کرد و آدم شد
      • Hk IR ۰۸:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۳۱
        0 1
        احسنت حرف حق👏
      • IR ۲۳:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۳۱
        0 0
        چطور به این نتیجه رسیدی؟تحریم ها تا بلدی وکم تجریگی و گرایش به گروه نه گشور و خود تحقیری ونفوذ را قبول دارم . آن یکا با تحریم ظالمانه اقتصادایران و ونزوئلا را قربانی کرد.
    • IR ۱۷:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۸
      پول ایران شده عین همون پول بررره پول بررره ببر جیگر
      • IR ۰۰:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۳۰
        1 0
        بسه دیگه ازبس تقصیر رو گردن اینو و اون انداختیم به این روز افتادیم در عرض یکسال با مدیریت غلط دویست درصد تورم داشتیم چه ربطی به اون داره
      • IR ۰۵:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۳۰
        46 51
        خدا از شما بی مغزای بیسواد نگذره که تو توهم زندگی میکنید وبه جز رجز خوانی وافترا وفحاشی هیچ بلد نیستید.
      • ایرانی IR ۰۶:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۳۰
        0 0
        خدایی رو که رو نیست سنگ پای قزوینه سید محرومان انقلابی تورمو برسونه به همون زمان روحانی دزد ما نوکرشم هستیم ۴ درصدپیشکش
      • Sajad IR ۰۷:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۳۰
        0 0
        تمام مشکلات مملکت ریشه در قوه قضاییه دارد هیچ مدیری وشخصی از مملکت بابت عملکرد اشتباه ویادزدی از بیت المال به اندازه خسارتش پیگرد قانونی ندارد.انچنان تبصره وماده برای یک دزد گذاشتن از در کوچک وارد زندان میشون از در بزرگ تر خارج میشوند بدون هیچ مشکلی
      • هادی IR ۱۶:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۳۰
        0 0
        الحق راست گفتی
    • US ۱۸:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۸
      بانک ها مکمل تحریم ها هستن البته ۸۰٪ بانک‌ها هستن ۲۰٪ هم گمرک ۱۰۰٪ تحریم از داخل هست وگرنه از خارج کاری ساخته نیست
    • اشنا IR ۱۸:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۸
      این چه تیتری است زده ایداولا"بایددیدشیوه انها درایران قابل اجرا هست یابخشی ازان قابل اجراهست یانه بعدش شرایط وساختارکشورها وتولیدات وخیلی مسایل دوکشورتفاوت داردبجای شعارهای منفی شیوه هاراتحلیل کنیدوپبشنهادهای کاربردی ومفیدبدهیدنه الفاظ سطحی وبی مایه
      • لاری باز IR ۰۱:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۳۰
        0 0
        مشکل از راهکار نیست مشکل اینه بعد از ۴۰سال ای نشسته صف اول به عدالت برخیز!!!!بله هیچ راهکاری جواب نمیده دور همی گرفتین اون خراب میکنه تا ماها بخوایم درست کنیم ۱۰ سال وقت میخواد .دکانی درست کردین به همین راحتی خودشون وزالو زادهاشون میدوزدن میبرن خارج ازایران .بدنبال راهکار نباش همینه که هست.
      • Benhosensjak IR ۰۶:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۳۰
        0 0
        عزیز جان .فکر میکنی توی این ۴۳ سال کسی شیوه و راهکار نداده و همه دزد بودند و حتی ملت یک دلسوز نداشته ؟؟؟وقتی قدرت در یک مافیای گسترده متمرکز بشه و معترض زندانی و شکنجه و راهکار دهنده هم اخراج یا منزوی و فراری .اونوقت میخوای از این ملت رنج کشیده چی بمونه ؟؟؟ همه دنبال منافع دنیوی خودشون هستند.از دهیار روستا گرفته تا رئیس جمهور بی دست و پائی که در ۱۴۰۰ قبل بسر می بره .همین مردم ونزوئلا یکسال پیش اسکناسهاشون رو ریخته بودند کف کوچه و خیابان .دولت اونها باید تغئیر شیوه میداد که داد .دولت ایران هم بر مبنای اقلیم و داشته ها و طبع و خواسته مردم تغئیر شیوه عملکردی بدهد .پس اون همه اقتصاددان مدعی با حقوق نجومی چه غلطی کرده و میکنند؟؟؟دلار و طلا رو آمریکا گران کرد یا دولتهای رفسنجانی تا روحانی ؟؟؟.با هزار دلار میشد به هر کشوری برای یک ماه راحت رفت .الآن باید صد هزار دلار داشته باشی.یک کربلایی بدون دردسر به دل مردم ایران مانده .کربلا یک هفته ۱۲ میلیون ولی آنتالیا شش میلیون پانزده روز ؟؟؟ این تفاوت‌ها تغئیر شیوه کدام دولت است ؟؟ ایران یا ترکیه و عراق ؟؟؟
      • * IR ۱۶:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۳۰
        0 0
        شیوه انها مبارزه با فساد مسئولان هست که طبق فرمایش شما در اینجا عملی نیست
      • ناشناس US ۱۷:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۳۰
        0 0
        همش توجیح عذر بدتر از گناه
      • IR ۱۸:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۳۰
        0 0
        ،فاسد فاسد است هیچ سیستمی با فساد جواب نمیدهد،دفاعذکور کورانه نکن
      • آبی آرنا IR ۱۹:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۳۰
        0 0
        چرا ترسیدی؟! شاید اگر اوضاع اقتصادی مملکت سرو سامان بگیرد لفت و لیس شما به خطر می افتد.
      • IR ۲۰:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۳۰
        0 0
        ببینی قابل اجراهست یان؟؟مگه تو یه سیاره دیگه میخوای پیاده کنی ؟تحریمه دیگه ففط مسئله اسلامی بودن ما داریم بقیه چیزایکیه..چیزی ک فرق داره مسئولای باتخصص اونها و مسئولان بی سواد چهل سال قبل ماست که باچهارتاشعاردادن سمتدار شدن ...انقلاب کردن هیچ ربطی به این نداره ک تواونوبیاری بزاری همه کاره
    • IR ۱۹:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۸
      دمت گرم امااینجاایران است همه باپارتی پست میگیرن نه کارکردش
      • سینا IR ۰۲:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۳۰
        0 0
        توهم معلومه جقوق بگیر همین جماعتی هستی که این بلا رو سر ایران اوردند.. اگه خودفروخته نباشی حتما احمقی.. ما تورم در 500درصدی داریم.. بخاطر بی لیاقتی و بیسوادی مسوولان.. یا کوری.. یا خودتنو زدی به کوری..
    • 110 IR ۲۰:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۸
      خفه
      • IR ۰۸:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۳۰
        56 6
        خودت خفه بی ادب .
    • IR ۲۰:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۸
      عنوان خبرتان با محتوای ان هیچ ربطی نداشت. عنوان این خبر حاکی از تحقیر مقامات ایرانی توسط مقامات ونزوئلایی بود. در حالیکه محتوای خبر حاکی از پیشرفتهای اقتصادی ونزوئلا در مقایسه با ایران بود‌. کاش شما هم در انتخاب عنوان خبر صداقت و سلامت خبرنگاری را رعایت کنید
    • مجید IR ۲۰:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۸
      33 29
      حاکمان کشور ما بالاخص نیروهای اصلاح طلب طرفدار سرمایداری هستند چون خودشان به مال مفت رسیده و از زندگی اشرافی لذت می‌برند و کنترلی بر منابع ندارند و دزدی ازاد هست و مملکت به تراز مثبت نمیرسه
      • IR ۱۴:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۳۰
        0 0
        همشون سر تا پا یه کرباسند
    • IR ۲۱:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۸
      کدوم احمقی این خبر رو نوشته تو هر خطش ده تا اشتباه هست. مهمترینش هم اینکه تورم ماهانه در ونزوئلا به این عدد رسیده(که این عدد هم باز اشتباهه اصلش شش درصده) که به مراتب از ایران بیشتره.سریعا خبر رو پاک کنید
      • مهدی IR ۰۸:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۹
        خفه دشو دیوانه
      • GB ۱۱:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۳۰
        0 0
        احمق شش درصد تورم از ایران بیشتر سریع گمشو بیرون و خودتو پاک کن
      • حسن IR ۱۱:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۳۰
        37 2
        با ادب یعنی تورم ما کمتر از 6 درصده دانا؟
      • IR ۱۸:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۳۰
        0 0
        خورده دولت میگه تورم 46درصده ،شما چطوری و از کجا این 40درصدو آوردی زیره 6،تو یه سر به نهاده دولتی بزن یه کاره خوب برات سراغ دارن
      • arash IR ۲۱:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۳۰
        1 0
        واقعا هم تو دیوانه ای تورم تو ایران 40 درصده اون وقت تو میگی تورم ونزوئلا که گیرم هم شش درصد باشه از تورم ایران بیشتره
    • IR ۲۱:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۸
      20 75
      هنوز مهر بلیطش خشک نشده داره خفت و خواری میده نمک نشناس
      • IR ۰۲:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۳۰
        28 1
        یکی از یکی پاچه پاره تر وخدا باید به داد ما برسه والا هیچکس نیست مارا دریابد دراین مملکت سرنگدن شده
      • Manoto IR ۱۶:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۳۰
        0 0
        یه مشت بی سواد دارن برای یه ملت۸۰ میلیونی تصمیم میگیرن. بخدا تا وقتی این بی سوادا سرکار باشن. ما ملت به فنا میریم. توجیهش هم گرانی و تورم است.گیر ۲۰۰ یا ۳۰۰ نفر افتادیم. که یه مشت دزد قاتل دجال.هستن. بابا بردید خوردید. بس دیگه برید کسایه دیگه ایی بیان
    • ایمان IR ۲۲:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۸
      7 1
      ای ملت چرا دارید خودتون رو گول می‌زنید اونا دزد و اختلاس گر ودلال و فلسطین و لبنان و افغانستان و یمن و تمام بیچاره های جهان رو نداره و نیازی نداره به چین و روسیه باج بدن ولی ما اینهارو داریم حالا قضاوت با خودتان کدوم بهتر دارن مدیریت میکنن
    • یعقوب شمسی IR ۲۲:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۸
      45 1
      آخه اونادزدنیستن اینجابانک مرکزی هزارتاسوراخ داره.برای دزدهاخاوری پسران فلان مقام وفلان نهاد........همه به ریش ملت ومقاماتش میخندن.
    • مردم IR ۲۲:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۸
      48 0
      آنها دزد نیستند وطن پرستند ...در کشور ما به اسم تولید دلار ها را از کشور خارج و بر نمی گردانند ....هی خبر خوش به ما میدهند که فلان چیز خود کفا شدیم ...ما هم براشون دست میزنیم و کیف میکنیم که چه طور تو خارج جوج میزنند
      • IR ۱۳:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۳۰
        33 0
        حالا فهمیید که چرا کشورهای عربی عدالت دارن چون که یه رییس دارن یه شیخ نه کشور ما که یک میلیون ریس و مسعول اشپز که دوتا شد
    • IR ۲۳:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۸
      19 96
      الاغ اونجا ۶۰۰ درصده
      • میرزا IR ۲۱:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۹
        11 1
        گذشت اون زمان. الان نسبت به سال گذشته کاهش جدی داشته.
      • US ۱۲:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۳۰
        16 0
        الاغ عزیز ( چرا اسم الاغ را برای نظر دادن انتخاب کرده اید ؟ ) با بک جستجوی ساده در اینترنت می بینید که نرخ تورمشان زیر ۵ درصد ( ۴.۴ درصد ) شده. درسته قبلا بحران تورمی عجیب و غریبی داشتن که مهارش کردن. نویسنده این مطلب اطلاعات نادرستی نداده اند.
      • عدالت IR ۱۷:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۳۰
        0 0
        لطفاً از واژه الاغ استفاده نکنید،زیرا کشف این کلمه در گفتگو با عده ای نفهم،تکیه کلام بنده دربیش از۴۵ ساله
      • IR ۱۹:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۳۰
        0 0
        الاغ،البته با خطایی که خودت اشاره کردی جواب دادم،عذرخواهی از بقیه مخاطبین،600درصدی که تو میگی برا2ساله پیشه که حتی یه بشکه نفتم نمیفروخت،الن روزی 400هزار بشکه میفروشه،ماهم قبلاً 400هزاذ میفرختیم والان از برکت پیگیری بازگشت برجام شده2400000بشکه البته فقط به چین که به قیمت 80دلار فروخته میشه،راستی تورم ونزوئلا آلن زیره 6درصده
    • IR ۰۰:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۹
      33 2
      من که پاک گیج شدم
      • ایرانی IR ۰۱:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۳۰
        0 0
        نباید گیج بشی، معلومه دولت ونزوئلا انگشت کوچیکه دولتمردان ایران نمیشه ما اینجا نخبه هایی مثل میرسلیم، زاکانی قاضی زاده هاشمی و.. داریم که واقعا سزاوار پهن کردن لنگ جلوشون هستند.
    • محمد رضا احمدی IR ۰۰:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۹
      33 0
      متاسفانه طی این 4 دهه اکثر مدیران کشور از میان نالایق ترین افراد انتخاب شدند و فقط به باند بازی و یار کشی اقدام کردند و تنها چیزی که مهم نبود مردم و مملکت بود ، الان هم به نسبت همانطور هست ، مگر یکی همانند امیر کبیر پیدا شود
    • رضا IR ۰۰:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۹
      12 7
      وقتی تجربه کاری جهانی نداری وفیس وافاده طبق طبق انتطاربیشترازاین نبایدداشت ارزجهانگیری کاری کرده کارستان تاکمردیگرراست نشود
      • نقی IR ۱۴:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۳/۳۰
        0 0
        اقتصاد کشور درگیره نه درگیر ارز 4200 بلکه درگیر رانت و فساد و ممنوعیت واردات و .... . این دولت با اون دولت فرقی نداره اقتصاد کشور دست افراد و گروههای با نفوذه و اونها هم نمیزارن پول دست امثال من باشه. جیباشون هم که پر نمیشه. ما ول معطلیم.
    • جلیل بندقیری IR ۰۰:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۹
      79 2
      فقط ادعا دارندتخصص صفر ما برای خود متاسفیم که چندین افرادی مدیریت بر منابع هایمان را دارند
    • ظفر مهربانی دیل گچساران IR ۰۵:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۹
      100 3
      اینا هیچکدام دنبال ایرانی آباد نمی‌کردند تخصص در ایران وجود خارجی ندارد
    • مهاجر IR ۰۷:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۹
      73 0
      جانا سخن از زبان ما میگویی
    • محسن IR ۰۸:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۹
      19 52
      دست از پوپولیستی برداشتید با این خبر مسخره . فقط میخواهید تبلیغات سایت جلو ما بزارید
    • فاضل IR ۰۸:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۹
      124 7
      آخه پول نفت در ونزوئلا صرف خود مرم اون کشور میشه نه بولیوی و ..
    • IR ۰۸:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۹
      3 0
      بله ایران حاضر نیست مشورت بگیرد فقط متکی به نفت بوده از کشاورزی نوین غافل شده،روشهای نوین تولید انرژی پاک از باد و خورشید و ....!میخواهد به تنهایی و باروش آزمون و خطا پیش برود اما به چه قیمت؟مردم بااین گرانی ها چه کنند؟ 44سال وام و قسط ،قناعت، حالا مالیات ،حتی به پس انداز ،کارت به کارت کردن ،خرید کردن مردم مالیات تعلق میگیره و رصد میشه،جوانان چی؟ازدواج و کارشون چی؟مسکنشون چی؟تنها راه نجات ایران هم اندیشی و استفاده از تجربیات افراد خبره است.
    • IR ۱۶:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۹
      132 6
      گرفتار یک مشت آدم بی سوادیم
      • IR ۰۹:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۳۰
        0 0
        احسنت هم بی سواد هم دزد ونامرد ورانتی کل دنیا اگه مدیری مسولی دزدی کن اشد مجازات بهش میدن ولی در ایران پست ومقام بالاتر می گیره چرا که حاکمیت خود دزد هست
    • IR ۲۰:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۹
      2 0
      افسوس صد افسوس که هیچ کاری از دست ما مردم عادی ساخته نیست مجبوریم بسوزیم بسازیم هیچ کسی هم یار یاور ما نیست حتی خدا هم اعتنایی به وضع حال روز ما نمیکنه چه توقعی از مخلوق اوست
    • علی IR ۲۱:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۹
      26 0
      کسی که بورس را داغون کرد و همه را بیچاره کرد همان گند را به پول میزند
    • IR ۲۳:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۹
      9 1
      به نظرم بایست به رفع برخی تحریم ها و فعال شدن بخش نفت ونزوئلا و صادرات به آمریکا و جذب سرمایه خارجی رو نباید نادیده گرفت.
      • IR ۱۶:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۳۰
        0 0
        نگو یاد بورس می افتم اشکم درمیاد لعنت به دزدان بورس پولمون رفت به فنا
    • رسول جباری IR ۲۳:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۹
      28 1
      اونا پولاشونو خرج ملتشون میکنن مثل چرخه اب به اقتصادشون برمیگرده ولی دولت ایران خرج کشور های بی مصرف منطقه میکنه
    • میثم بخت ازما IR ۰۰:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۳۰
      2 14
      یه کشور محتاج دوباره بانک ایران تحقیر میکنه اگر فشاری که آمریکا به ایران آورد خودشون بودن سه بار توش دولت عوض میشد بخت آدم برگرده چراغ موشی برق داره
    • IR ۰۰:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۳۰
      1 0
      متأسفانه مسعولان ما ایرانی نیستن از بالا تا پایین دزد و غارتگرن ۴۰دزد بغداد دارن کشور رو اداره میکنن
    • امیر IR ۰۰:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۳/۳۰
      19 3
      ونزولا خودش و خودش است خرجی ندارد ولی ایران چی ماشالله گاوه شیری است
    • میثم بخت ازما IR ۰۰:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۳۰
      0 0
      با سلام آقا ونزوئلا یه لوله نفت خراب نشده بید چهار سال نصف جمعیت آمریکا نگاهشان میکردی همشون انگار تعمیر کار بودن از ماهی گیر گرفته نا مرغ و آدمو زن و همه کسی نفهمید میگفت اینا همشون گاراژ تعمیرگاه دارن بعد هم کشورها با پول صندوق بین المللی درستش کردن ای دیگه تحقیر ایران میکنه بد جنس ۱۶
    • IR ۰۰:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۳۰
      1 0
      برید بمیرید خجالت نمیکشید یکی از شش پول برتر جهان را نابود کردید حالا ونزوئلا بانک ملی که در اصل ملت ایران را تحقیر کرد بیشرفهای بی وجدان تمامش کنید این بازی های دزدی و خاله بازی قومی بین خودتان را سیر نشدی چقدر این جیبهای بی صاحب شدتان عمیق قدر چاه نفت عمیقه خدا ریشه تان بزند از بالا تا پایین کسانی که دارند خیانت میکنند به این آب و خاک شرمتان باد
    • داود IR ۰۰:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۳۰
      11 1
      به قول اصفهانی ها که که ها با مدیری تشون بهشونم بر خورده دزدان اختلاس گر
    • مهدی IR ۰۰:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۳۰
      2 18
      چرت و پرت نگو بابا. بی سواد. تورم ونزوئلا ۲۷۰۰ درصده نه ۴ درصد
    • IR ۰۰:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۳۰
      24 2
      دلیلش واضح است آنها مال همان کشورند وبه فکر ملتشان ولی مسئولین ما ایرانی نیستند و به فکر غارت مملکت و ملتند تا به فکر ملت....
    • IR ۰۱:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۳۰
      1 0
      آخرت، عاقبت و نتیجه خروج نخبه گان از کشور،،،،، واقعیت همین است،،،،، باید اندکی از دنیای خیال و توهم خارج شویم ودرواقعیت مشاهده گر باشیم،،، که به چه روزی افتادیم،،، یک نمونه آن نمایتده مجلس اعتراف کرد، نابودی جمعیت ایران و...
    • اصالت IR ۰۱:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۳۰
      16 4
      کاش یک کم شعور این را داشتیم که به کسی که در قید حیات نیست فحش و بد و بیراه نگیم روحانی خراب کرد واقعا رییسی درست کرد نه برادر خانه از پای بست ویران است
    • ساده دل IR ۰۱:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۳۰
      20 0
      چون آنها وطن پرست هستن،
    • علی IR ۰۱:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۳۰
      5 16
      شهر خبر کسی که همچین خبری مینویسی سر جدت برو یکم اقتصاد بخون ما بیماری هلندی داریم ارز دولتی داریم که برای حذف کردنش باید تورم شدید تحمل کنیم صادرات غیر نفتی و... ایران خیلی بیشتر و بهتر از ونزوئلا هست و لی یادگاری های دوره پهلوی بعلاوه تحریم های غیر قابل مقایسه اصلی ترین دلیل وضع موجود هستن
      • بزرگمهر IR ۱۹:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۳۰
        0 0
        اگر پهلوی نبود که ایران با افغانستان برابر بود. اگر پهلوی نبود که صدام ایران را گرفته بود و تو الان بهش میگفتی خان دایی. دوراندیشی شاه فقید بود که نیروهای سه گانه ارتش و بویژه نیروی هوایی را به بهترین تجهیزات زمان خود مسلح کرد و برای هر تانک عراقی یک جت جنگنده سفارش داد. حتی این لقمه های آخر ته سفره ملت هم از برکت سلطنت آن شاهنشاه وطن‌پرست بجا مانده.
      • یکی IR ۲۰:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۳۰
        0 0
        چرا پرتوپلا میگی خدا شفات بده تو اگه اقتصاد حالیت بود بدبختی مردمو به تحریم نمیبستی ابله ما در دوران احمدی نژاد صد برابر تحریم بیشتری داشتیم ولی مردم در رفاه بودن
    • IR ۰۱:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۳۰
      1 0
      مدیران ما آنقدر پر فیس و افاده هستند که با وجود بیسوادی مطلق حاضر نیستن از کسی مشورت بگیرن.الان هم صفحه شما و این مطلب بسته میشه تا افراد بیشتری آنرا نخوانند.اصلا خوان پرنعمتی برای دزدان ایران بوجود آمده که مقدمه آن وجود تورم ب ای هر چه بیشتر بهره بردن آنهاست.حالا ببینید اگر باز هم ونزوئلا را مثال تورم نزدند تا خود بیلیاقتشان را توجیه کنند؟
    • ناشناس IR ۰۱:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۳۰
      0 0
      میسولین کشورما ایران فاسد هستن وفاسد همیشه دنبال منافع خودش است نه فکر مردم کشور خودش
    • سید علی مشهد IR ۰۱:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۳۰
      1 0
      اولا کا نمیتونن چون سوادش رو ندارن در ثانی اگر ایرانی و علی‌الخصوص فارس زبانان در رفاه باشن برای حکومت ها خطر ناک میشن یکی از شاهان قاجار تو کتاب خاطراتش نوشته بر انسان گرسنه راحت تر میشه حکومت کرد
    • ایرانی IR ۰۱:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۳۰
      20 0
      ونزوئلا توسط وطن دوستان ونه اجنبی ها اداره میشود
    • عدالت IR ۰۲:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۳۰
      0 17
      حکومت ایران حکومت امام زمان است غلط کرده توهین کنه
    • IR ۰۲:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۳۰
      0 0
      اقتصاد ایران عمرا درست نمیشه چون مملکت افتاده به دست یک عده دزد و مافیا خودمون نباید قول بزنیم من حاظرم قسم بخورم از شوراهای روستای کوچیک گرفته تا رعیس جمهور هیچکدوم بفکر مردم و کشور نیستن
    • مهران IR ۰۲:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۳۰
      0 0
      چرا از حضور و یا حداقل از تجربه کارشناسان کشور دوست و برادری چون ونزوئلا در امور اقتصادی استفاده نمی کنند؟ امری که در دنیا معمول است. یادمان باشد که مورگان شوشتر آمریکایی اوضاع مالی ایران را در اواخر قاجار روبراه کرد
    • سینا IR ۰۲:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۳۰
      16 1
      ما دزد و خائن داریم.. وقتی مسوولان ما بچه هاشون انگلیس و امریکا هیتند.. فکر میکنیذمملکت درست میشه؟ تا وقتی این ماموران انگلیسی برما حکومت میکنند همینه..چرا روسای جمهور.. معاونین.. وزرا.. روسای بانک. مرگزی و اقازاده ها.. هیچکدومشون ازشون سوال هم نمیشه.. چه برسه به دادگاهی کردن... امیدواریم روزی برسه که ببینیم و از اینها بازخواست بشه که چه بر سر ایران و ایرانی اوردند..
    • سینا IR ۰۲:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۳/۳۰
      6 2
      یه سوال.. وقتی نظرات خوانندگان را چاپ نمیکنید برای چی نظرخواهی میکنید؟؟؟
    • IR ۰۲:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۳۰
      0 0
      شمابه دل نگیردیگه همه عالم میدونندکه حاکمان ایران بی عرضه ترین حاکمان هستند
    • رضا IR ۰۳:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۳۰
      13 1
      متاسفانه چون سواد اقتصادی و دیپلماسی مالی را با دنیا نداریم لایق همین تحقیر شدن ها هستیم
    • ابی IR ۰۳:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۳۰
      10 0
      ایران اینقدر ثروت داره که اگه، مسیولانمون اندازه هفتاد نسل بدزدن! مردم رو هم تا هفت جد سیر کنن! بازم اقتصادش بدون مشکل پیش بره، اما ببینید این مسئولان عزیز چه افراد لایقی هستند که با همچین ثروتی! تونستن مردم رو به این روز بندازن! به ولله این مسیولین اوجوبن
    • IR ۰۴:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۳/۳۰
      0 0
      مسولین کشور ایران دزد واختلاسگرند وای ونزوئلا از مدیران دلسوخته کشور خودشان هستند در کشوری که قانونش انفال است چگونه پیشرفت کند وهمش تقدیر وتشکر از مدیران نالایق ودزد واختلاسگر در صدا وسیما در رسانه به خاطر دزدیشان میشود وپرچم دار عدالت وتوسعه کشور در صورتی که به دنبا ل غارت مردمند این چیزی است که خودشان با اختلاسها میگویند وباز هم جناحی به جناحی دیگر تحویل میدهند تا همیشون سیر شوند وملت در مضیقه قرار گیرند هدفشان همین است
    • IR ۰۴:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۳۰
      10 0
      اگر واقعی باشه ابن خبر خاک بر سر مدیران بی کفایت بانکی کشور خودمون
    • IR ۰۴:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۳/۳۰
      9 0
      یاد ان روز بیفتید که وقتی وزیر ما شعار مرگ بر امریکا داد وزیر ونزوئلا جلوش گرفت
    • IR ۰۴:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۳۰
      0 0
      خیلی حرفه که در کشوری کارگری و یا کارمندی گیلاس را کیلویی صدهزارتومن بخرد واقعا خاک تو سر این دولت مردان بی لیاقت . در دولت قبلی اگه بود تمام رسانه‌ها ( مجازی و غیرمجازی ) دولت را به رگبار متلک و انتقاد و.... قرار میدادند ولی حالا چی !!؟ پس چرا کسی در این رسانه ها حرفی نمی‌زند !!!؟ خیلی بد اوضاعی شده برای مستضعفین
    • 🖤🖤🖤🖤🖤🖤 HK ۰۵:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۳۰
      11 3
      اینجا وزیرها چکار کننن چی بخورن؟ ،آقازادهاشون چی جمع کنن برا تابعیت ؟ برا کشورها چی میمونه،لبنان،سوریه،یمن،...تحقیر نیست واقعیت
    • arash IR ۰۵:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۳۰
      0 0
      مشکل کشور ما اینه که کشورمان افتاده به دست یک مشت مدیر ناکارآمد و یک دولت پر خرج که مجبوره برا کسری بودجه خودش پول چاپ کنه بدون پشتوانه مالی وگرنه تورم نباید برسه به چهل درصد تو کشور یک مسئله دیگه هم مربوط به تحریم هاست که نمیزاره اقتصاد ایران به ثبات برسه وگرنه حالا دلار باید پنج هزار تومن باشه نه سی هزار تومن
    • شکیبا IR ۰۵:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۳۰
      13 0
      اگر مدیران کابینه رئیسی بی سواد و ناتوان در انجام امور وزارتخانه خود هستند،رئیس بانک مرکزی هم یکی از آنها می باشد.
    • علی IR ۰۵:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۳۰
      0 0
      این را هم بگویید کار امریکاه است حتما مردم باور میکنند وقتی مردم برای اب و حقوق کم ووووبیرون میایند میگویید کار دشمن است ما هم باور میکنیم این را هم حتما شما درست میگویید
    • IR ۰۵:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۳۰
      0 0
      نه نمیخواد زنگ بزنه اینجوری واسشون بهتر فکر کردید به فکره ملتن شما کجایید این وضعیت مطلوبه واسشون.
    • حسن بابایی IR ۰۶:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۳۰
      0 0
      سلام همیشه غرور نقش موفقیت را ندارد، واقعأ اگر دانشمندان ایرانی توان اصلاح اقتصاد و تأمین پول ملی کشور را ندارند، چه اشکالی دارد از اقتصاد دانان جهانی را که دوست خود می‌دانند کمک حاصل بکنند،،؟ غرور از مغرور بودن است که موجب نابودی هم می‌شود، وقتی مغرور باشی حتمأ دیپلماسی داخلی هم نخواهید داشت وحتمأ سفره اختلاص گسترده تر خواهد شد،، و چپاول گران ودزدان بیشتر سرمایه ملی را غارت می‌برند، علت نبود مدیریت و کاردان وکارشناسی در هست،،
    • زارع زادگان IR ۰۶:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۳۰
      3 0
      تنها راه ارزش دار کردن پول ملی کوچک کردن دولت است.بفهمین.درک کنید
    • IR ۰۶:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۳۰
      0 0
      آخه رییس جمهور که شش کلاس سواد داره معلومه وزراش هم مثل خودش هستن .اصلا اینها همشون درس حوزوی دارن نه کشورداری
    • IR ۰۶:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۳۰
      14 0
      این تحریم ها فقط برای دولتمردان و حاکمیت بهانه هست چون میخوان هم ملت ایران را نابود کنن و هم میخوان خودشان را قویت کنن .پس واقعا تورم قابل کنترل هست .بله حکومت فقط نیتش ویرانی کشور ایران و نسل کشی ایرانیان بوده و هست .چون همشون نسل عربها هستن و دلسوزی نمیکنن
      • ناشناس IR ۱۵:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۳۰
        0 0
        دمت گرم که حق گفتی
    • IR ۰۶:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۳۰
      7 0
      انهامدیریت دارندثانیه به ثلنیه حرف نمی زنند
    • سیدرضا حسینی IR ۰۶:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۳۰
      0 0
      امیوارم با الگو بر داری ازکشور ونزوزئلا که اقتصادی به مراتب بدتر از ماداشت این بهانه تحریم از دست آقایانی که بی سوادند ویا مغرض گرفته شود.
    • IR ۰۶:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۳۰
      0 9
      ونزوئلا فقط نفت نداره. توریست جنسی هم داره.
    • طهماسبی DE ۰۶:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۳۰
      0 0
      شاید مدیران بانک مرکزی ونزوئلا به کاری که انجام می دهند باور دارند ولی رؤسای بانک‌ها و موسسات مالی و اقتصادی ایران بیش از چهل سال است که به چیزی جز منافع شخصی خود باورمند نیستند؟؟؟؟؟!!! قضاوت نیست سوالی بی جواب مانده است.
    • علی IR ۰۶:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۳۰
      0 0
      همه دنیاتعقیرکردبغیراز مدیران و مسولین نالایق وطرفدارن بی شعورشان که به مرده وزنده رامقصرمیدانند اماافسوس
    • IR ۰۶:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۳۰
      1 1
      بهترین کار تحویل ایدان به اوناست
    • ایرانی IR ۰۶:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۳۰
      6 0
      تنهاراه برون رفت از بحران رفتن این بحران سازهاست
    • IR ۰۷:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۳۰
      0 0
      دولتمردان ما خودشون عقل کل هستن.همه چیز را میفهمن،البته خودشون اینطور فکر میکنن.
    • رضا IR ۰۷:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۳۰
      10 0
      مدیران دوزد و بی سواد کشور را به سراشیبی سقوط قرار دادن
    • عبدالله IR ۰۷:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۳۰
      2 10
      چرا یک طرفه قضاوت میکنید ایران را با هیچ کشوری مقایسه نکنید قدری به ۴۳ سال گذشته جمهوری اسلامی ایران نگاه کنید و بعد به پیشرفت‌های آن در ابعاد مختلف بیاندیشید و سپس قضاوت کنید
    • ایرانی IR ۰۷:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۳۰
      0 0
      سران ونزوئلا انقلاب کردند یرای نابودی فساد، ولی سران فاسد نظام ایران برای چپاول ثروت ایران، مردم را به لوله توپ و تفنگ دادن تا بتوانند راحتر چپاول کنند.
    • ح ک IR ۰۷:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۳۰
      0 1
      چرت میگین.نسبت به تورم 400درصدی پارسال 4درصد.اونم اگه درست باشه.
    • IR ۰۷:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۳۰
      0 3
      اینی که گفتی چرته
    • محمد IR ۰۷:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۳۰
      2 8
      به نظر میاد که محتوای و سمت و سوی این خبر بسیار بحرانی تر از وضعیت اقتصادی ایران باشد. چراکه تاکنون دشمنان درجه یک ایران هم چنین اخبار خصمانه ای نشر نداده اند!!!
    • حسین IR ۰۷:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۳۰
      0 0
      شما هم با این تیتر زدنتان مردم راتحقیر می‌کنی می‌توانستید نیازی مناسب بزنید نه این نیازی که تحقیر کشوره و تحقیر فهم مردمه
    • محمدشقاقی IR ۰۸:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۳۰
      0 0
      صالح آبادی فقط بفکرمنافع،مقاصداصولگرایی خود هستند،شایدبرایش ننگ باشه که سئوال کنه،ولی چرامرجع بالاترازبانگ مرکزی اینکار رانمیکنند
    • IR ۰۸:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۳/۳۰
      2 9
      کی به شما اجازه میده هرطوری دلتون خواست خبر بزنید!!!!!!!!!!
    • داود IR ۰۸:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۳۰
      1 0
      حتما باید زنگ بزند
    • IR ۰۸:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۳۰
      0 0
      دمت گرم؛مردم خودشون سالهاست میدونن تحریم ربطی به تورم نداره😬وباعثان آن خودمسئولینند😡مگه نظرات وبددهانی هارانسبت به دزدان مملکت ندیده اند؛چه خبرتونه؟چقدرمیخوریدنامسلمان ها؟لعنت برمدیران رانت خواروبی ناموس
    • محمدولایی بازنشسته IR ۰۸:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۳۰
      0 0
      نمایندگان مجلس ودولتیها:::: را بانکها وام ارزانی بهشون میدن ::::بعد هر کاری دلشان بخواد سرملت میارن ::::وهرکه زور داشت برنده::: وهرکه بیصدابود باید به شود ::
    • یاری IR ۰۸:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۳۰
      1 0
      هر کی این خبر و گذاشته ادم بیشعوری بود تا حالا در دنیا کشوری مثل ایران اینهمه تحریم رو یکجا و بصورت طولانی ندیده!! کشور ما هم آن اوایل ک اندازه ونزئلا تحریم و جنگ 8ساله داشتیم تحریم بودیم اما تورومش کم بودولی چون تحریم پشت سر هم و ادامه دار بود باعث این مصیب ها شده!! ایران 44ساله تحریمه.نادان تو از اقتصاد چی میفهمی ک سرفصل خبرت هم با محتوای خبرت نیمسازه کذاب دروغگو خائن!! توی این کشور برای خوش رقصیدن با غرب علیه ناموسشان ک ایرانه دست بقلم میشن لعنت خدا بر دشمنان ایران عزیزم
    • IR ۰۸:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۳۰
      0 0
      تحلیل خنده داری بود
    • حسن استیری IR ۰۸:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۳۰
      0 0
      همه هم که پر ادعا و بقول خودشون کار بلد و همش می گن من آنم که رستم بود پهلوان آقایان مدیران پولی و مالی دولت با این همه مدرکو سابقه بقول معروف این همه می چرید کو دنبه تان؟ کو نتیجه؟؟؟؟؟؟
    • IR ۰۸:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۳۰
      1 0
      من توصیه میکنم که رئیس بانک مرکزی به آقای همتی، سیف یا همون قماش قبلی زنگ بزنه و مشورت بگیره خیلی بهتره چون کار را یکسره می‌کنند و تکلیف ملت و دولت مشخص میشه
    • جواد IR ۰۸:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۳۰
      0 0
      جالبه یک راننده اتوبوس بشه رئیس جمهور کشورش با عمل کرد راننده اتوبوسی خود و بدون ترمزکشورش را به ورطه نابودی برده و تورم کشورش از درصد گزرانده و به میلیون درصد رسونده در مورد مهار تورم صحبت می‌کنه
    • سید مصطفی میرکریم زاده IR ۰۸:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۳۰
      0 6
      نویسنده دروغگو کجا ما روزی ۳میلیون بشکه نفت میفروشیم امارهای اون کشور ه حتاما دروغه
    • US ۰۹:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۳۰
      7 0
      این چیزی که حس میشود وانجام پذیرفته این است که نمیخواهند امورات بخوبی انجام شودوگرنه ما هیچ کدام از مشکلات ونزویلا را نداشتیم ودرآمد بسیار بالایی هم داشنیم
    • جلال IR ۰۹:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۳۰
      0 0
      آنقدردزدوبی شرف وبی غیرت هستند که توجیه کنند! تحریم هم شده سفره ای گشاد وپر سود برا رئیس جمهور رئیس مجلس ، واقتصادی های ایران!
    • Ali IR ۰۹:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۳۰
      0 0
      واقعا عجب حرفی زده برند یادت بگیرند اونا با تحریم تورم رو کاهش دادند و لی ما به بهانه تحریم افزایش دادیم فقط یک علت میتونه داشته باشه اونم دزدی و اختلاس،های کلان اقتصادی توجیهی نیست
    • کهوند IR ۰۹:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۳/۳۰
      0 0
      کدامیک از مدیرانی که چهل سال گذشته در این کشور بر مسند کار بودند در اداره امور محوله به ایشان موفق بوده ! که اینک صالحی که مدیریت بزرگترین بنگاه اقتصادی کشور را بعهده گرفته موفق باشد اصلاً کدام مدیری پس از پایان ماموریتش مورد ارزیابی قرار گرفته و اگر گرفته شده کدامشان بعد از عدم موفقیت مورد بازخواست قرار گرفته باید عرض کنم کسانی در راس قرار گرفته اند که قصد آنها نابودی ایران است چه رسد به اقتصاد و صنعت و کشاورزی و ...... است
    • FR ۰۹:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۳/۳۰
      0 0
      درود بر هاشمی و روحانی الان که ای مسوولین بی کفایت مردم و مملکت را بیچاره کردند خاک بر سرشان
    • IR ۰۹:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۳۰
      0 0
      سود اینها از تحریم است پدر ملت در اوردند
    • IR ۰۹:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۳۰
      6 0
      علت زنگ نزدن ، چون ریس بانک مرکزی ونزوئلا ودزد نیست
    • IR ۰۹:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۳۰
      2 0
      یه روزی زنگ میزنه
    • IR ۱۰:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۳۰
      0 3
      نرخ تورم در سال ۱۴۰۰ در ونزویلا ۳۰۰۰٪ بوده ظاهرا.
    • IR ۱۰:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۳۰
      0 0
      تا دزدی های بسیار کلان وفوق مرگبار وجود داردکه اسمشو اختلاص گذاشتن هیچوقت ایران سرو سامان نخواهد گرفت ،مثال وقتی من خودم دزدی میکنم ونقطه ضعف دارم مجبورم هزاران نفر دزد دیگر را بیخیال باشم چون همکاسه ایم
    • احسان IR ۱۰:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۳۰
      4 0
      بالاخره یروز یکی پیدا میشه ک......... اونایی ک باس بفهمند،فهمیدن چی گفتم یرررررروز خوب میاد
    • IR ۱۰:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۳۰
      6 0
      وقتی برای هر مسولیتی دنبال نیروی ریاکار مثل خودشون هستن، در هر زمینه ای جز خیانت درو نمیکنند!
    • محمد IR ۱۰:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۳۰
      6 0
      مسعولان بی سواد نتیجش همینه تورم فساد اقتصادی و مالی و بی مسعولیتی مسعولین
    • اصغر حمیدپور IR ۱۰:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۳۰
      0 0
      بازی تحریم دلار ووو شکست خورد حالا ونزوئلا خیلی کوچک هستید جوجه ؟ باخت تمام غربی ها خیلی بزرگ است ؟؟؟؟؟؟؟
    • IR ۱۰:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۳۰
      0 0
      شما مخاطب خودتون را چی فرض کردید اگر کشوری در اقتصاد ش موفق باشد ایران را تحقیر کرده است لطفاً بنویسید اصلاح طلبان شایسته حکومت داری نیستند.
    • حسینی IR ۱۰:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۳۰
      0 0
      اونجا دزد و اختلاسگر نداره
    • IR ۱۰:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۳۰
      0 0
      به این دلیل ونزوئلا موفق بود که مسئولان و مردمش محتکر و اختلاسگر نبودند تو شرایط سخت در مقابل تحریم ها پیروز شدند تو کشور ما دولتمردان به بهانه تحریم بر روی دوش مردم موج سواری و رانت خواری می کنند چرا اقتصاد را بهبود بخشند
    • IR ۱۰:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۳۰
      0 0
      میدونی مشگل کجاست اونا وزیران کار درست دارند ولی اختلاس گر میزاریم همه دزدند این مشگل این دولته
    • IR ۱۰:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۳۰
      5 0
      اگر درست باشدمسئولین مابایددق کنن بمیرند
    • ترابی علیرضا IR ۱۰:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۳۰
      3 0
      همین اراجیف بس که تحریم توسط اقتصاد ایران شکسته شده ،بقیه ماجرا مربوط به بیرحمی وبیمدیریتی داخلی است.
    • قیصر IR ۱۰:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۳۰
      0 0
      خاک بر سر چنین مدیران یک دستی در کار هس ک دارد مملکت ایران رو ب فنا می‌دهد چون از رده بالا بیسواد هستند تا پائین وقتی رئیس جمهور ما شش کلاس سواد دارد بیمه باور کنید نهضت هم نخواندد اصلا یکیشون بیاد اقصاد رو معنا کند اصلا یک وزیر یک مدیر قیافه اش رو ببینی بخدا خجالت میکشی آنوقت میخوای اقتصاد یا موارد دگر بلد باشند رو کلمات ک برایشان نوشتند بلد نیستند بخواند نمیشه ازشان کله مند شد باید برند انگلیس چند کلمه ودرس سیاست یادشان بدهند والا
    • احمد IR ۱۰:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۳۰
      6 0
      تنهاکشوری که مسولینش باید دزد باشن مملکت ماس
    • حسین IR ۱۰:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۳۰
      6 0
      لیاقت اینا همینه باید بی آبرو بشن
    • IR ۱۰:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۳۰
      7 0
      مدیربی لیاقت دست نشانده بانک مرکزی تابع اوامرسیاسی است که بهش تحمیل میشه نه تحلیل اقتصادی
    • بهرام IR ۱۰:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۳۰
      3 0
      خاک بر سر همتی وصالح آبادی
    • احمد IR ۱۰:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۳۰
      0 0
      واقعا که چطور اینان می بینن که کشور ونزوئلا بااین همه تحریم بانک مرکزیش تونسته انجام بد باید ننگ بقرستیم به تیم های اقتصادی روسای جمهور در این ۴۳ سال که واقعا نتونستن تورن نتها مهار بلکه بیشتر دامن بزنن به بالا رفتن نرخ تورم ننگتان باد خائنین این مملکت واقعا لعنت خدا واصحاب خدا بر شنا باد که خون این مردم را مثل خونشام ننوشین ننگ بر شنا روسای جمهور ایران از زمان خاتمی به بد واقعا خاین به این نظام و مرومش هستین باشد که اینده نزدیک تقاص ملت رو از شماها خواهد گرفت
    • دبیر DE ۱۱:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۳۰
      0 0
      ما که در جریان نیستیم لابد اقتصاد بدون ربا و اسلامی باعث این بالایا شده است.تورم باعث عدم زرمایه گذاری افزایش حقوق کارگران بشه.مثلا ک کارخانه قالبی که سال۹۷حدود ۱۵ میلیون میخررد الان شده۱۵۰میلیون چطور حقوق بیمه مالیات و... بدهد تاسرپا باشد و موجودی انبار حفظ کنه.بنطرم رییس بانک از ونزویلا بیارن.چون اعتقاد قوی دارند.و دزدی نمیکنند
    • پروین IR ۱۱:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۳۰
      5 0
      دولتهای نا لایق
    • حسین IR ۱۱:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۳۰
      4 0
      کشور دوست و برادر ونزوئلا هم یه بیگ لایک نشون داد !!! ومن الله توفیق....
      • ایران IR ۱۳:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۳۰
        0 4
        همش دروغه
    • IR ۱۱:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۳۰
      0 0
      ربطی به بانک مرکزی نداره. تمام مشکلات ما از دخالت دولت در اقتصاد هست. قیمت روغن و مواد غذایی رو دولت گران کرد.
    • IR ۱۱:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۳۰
      0 0
      فقط مگر خدا به داد اقتصاد ایران وتورم برسد تا چند نفر اعدام نشوند مدیران اختلاس گردراین کشور هم چنان اقتصاد را به گند می کشندو.....
    • محمد IR ۱۱:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۳۰
      5 0
      شاید انها همه رامد خودراخودشان خرج میکنند
    • جعفر IR ۱۱:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۳۰
      6 0
      تو مملکتی هستیم همه دزد هر روز یکی به یکی میزنه و بعد معلوم میشه یکی از اون یکی بدتر و این مملکت با این راهی که در پیش گرفته
    • حزب الله IR ۱۱:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۳۰
      5 0
      بیسواد های از خود راضی که مسیولین ایرانی فراوان داریم آنقدر ادعا دارند که ...پاره کرده اند یک مشت لمپن که انگار ..پاره شده و این از خود راضی های بیسواد اشغال را آفریده
    • IR ۱۱:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۳۰
      7 0
      تورم ما بیشتر خود ساخته .سیاسی وی نوع ابزار برای فقیر کردن قشر متوسط ومشغول کردن مردم است.
    • ناشناس IR ۱۱:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۳/۳۰
      0 0
      اونا مسعولین کشورشون دزد نیستند و پول رو تو کشور خودشون خرج می‌کنند. در حالی که ما همه دزد. اگه چیزی هم موند. به فلسطین و حزب‌الله و یمن و غیره. میدن
    • بنده خدا IR ۱۲:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۳۰
      7 0
      خانه از پایبست ویرانه مقصر اصلی کسی دیگست که عامل استعماره
    • حسن قلی IR ۱۲:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۳۰
      8 2
      به نظر کشور یک‌رضاشاه دیگر میخواهد
    • احمد IR ۱۲:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۳۰
      3 0
      ۷ماهه میگن این هفته وام مسکن روستائ رومیدیم .....ایناروستاهاروادم حساب نمیکنن چی میفهمن اقتصادروتولیدرو...وهمه باهم یک گروهن
    • US ۱۲:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۳۰
      2 5
      سیاه نمائی شرعا حرام است. ما برای تورم ِ کم ، ارزانی ،فراوانی ، اشتغال ، پاسپورت معتبر ،خودروی ایمن و ارزان و ... انقلاب نکردیم چون همه را داشتیم ما برای اسلام ناب محمدی انقلاب کردیم .
      • IR ۲۳:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۳۰
        0 0
        اسلام ناب بااین چیزها هم می شود
    • نوذول IR ۱۲:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۳۰
      0 0
      کاری که این مسولین با ملت ایران کردن هیچ دشمنی نمیتونست ملتو به این روز بندازه اعتیاد فساد دزدی واقعا داره بیداد میکنه
    • امیر IR ۱۲:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۳/۳۰
      5 1
      سلام تا زمانی جماعت باشن ازاین بتر میشه کشور
      • محسن IR ۱۲:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۳۰
        0 0
        سلام وقتتون به خیر عزیزان،زودتحت تاثیرقرارنگیرید. تورم درونزوئلا۲۵۰۰درصداست. ابنان باحذف صفرازپول خود بصورت صوری تورم خودراازبین می برند. نویسنده این مطلب کذب فرموده است. به این سایت برای تائیدمطلبم نگاه کنید: https://per.euronews.com/2021/08/05/venezuela-central-bank-will-remove-six-zeros-from-its-currency-next-october
      • طهماسبی DE ۲۳:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۳۰
        0 0
        یعنی این نابی که میگی باید مارا اینقدر زجربده؟!!!!!
    • .سجاد IR ۱۲:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۳۰
      0 0
      مسئولین مملکت مادزد هستن. پول ما حتی از افغانستان و سوریه بی ارزش تر هست. اونوقت هنوزم یه عده.......
    • IR ۱۲:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۳۰
      5 0
      نه اینها خودشونو عقل کل ميدونند به همه مشورت هم میدند
    • محمد قزل IR ۱۲:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۳۰
      1 8
      هربلایی سر کشور ما اومد در این ۸سال دولت روحانی واصلاح طلبان آمد
    • ح.م IR ۱۲:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۳۰
      0 0
      نه برادر اگه مشورت کنند که نمی‌کنند اگه اقتصاد رو درست کنند که نمیتونند. یعنی میتونن ها یک‌شبه اقتصاد رو تنظیم کنن ولی نمی‌خوان چون ظهور آقا به تاخیر میفته.
    • IR ۱۲:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۳۰
      5 0
      چو هر کس برای کاری ساختن روحانی جماعت فقط رشتش تبلیغ دینه ولا غیر ..میشه این هم به دین لطمه میخوره ..هم به روحانی ..کاملاً نتیجه را ملت دارن می بینن
    • امیر IR ۱۳:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۳۰
      5 0
      اگر ایران واقعا اسلامی بود و اعتقاد داشتن به اینجا نمی‌رسید ایران فقط اسم اسلام را یدک می‌کشد و از عدالت و انصاف و رحم بویی نبرده هیچ کسی فکر دیگران نیست و هر روزمان بدتر از دیروز مان شده به زودی با این گند کاریها نسلمان منقرض خواهد شد مگر فکری به حال وضعیت مسکن بشود
    • IR ۱۳:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۳۰
      5 0
      این فرصت ایران بوده که ایران بخاطر روسیه انرا از دست داد و ونزوئلا انرا از ایران قاپید وما در حسرت بمانیم امروز در تمام دنیا موضوع پیشرفت اقتصاد بین هم رقابت دارند و ملاحظه هیچ کس را نمی‌کنند بجز ایران بخاطر روسیه مردم ایران را به خاک سیاه نشاندند
    • مجید IR ۱۳:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۳۰
      4 0
      عجب چیشده تا دیروز همیه خبرگزاری ها از وضعیت ونزویلایی شدن کشور خودشان را به اب اتش میزدند الان برای ونزویلایی شدن باید از تجربه سران نظام ونزویلا استفاده کنیم تا یه کم از این فاجعه بکاهیم فکرکنید فاسدترین نظام اداری کشورها ونزویلا اول است ما وضعیت مان خیلی بدتراست جیگاه ایران کجاست تا مردم یک صدا نشوند این جماعت به فکرسواستفاد از مردم هستن شما یکی مرسلیم در نظر بگیرید برای منابع شخصی خودش جلوی مجلس ایستاد
    • IR ۱۳:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۳۰
      11 1
      ونزوئلا جنگی به خود تحمیل نکرده ونزوئلا یک ارتش دارد ،ونزو از ما هم برد آفرین به او
    • کاربرجدید IR ۱۳:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۳۰
      1 3
      از نگارنده این متن تشکر میکنم که تو این 8 سال که رئیس بانک مرکزی همتی بود چنین پیشنهادی مبنی بر مشورت گرفتن از بانک مرکزی ونزوئلا ارائه نکرد تازه یادش اومده این راهکار رو مطرح کنه
      • محمدجواد IR ۲۱:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۳۰
        0 0
        چون مجبورم نظرم ثبت بشه. پس میگم تو یکی لطفا سااااااااکت شو
    • رمضان IR ۱۳:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۳۰
      2 0
      حالا اینو چکارش کنیم
    • IR ۱۴:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۳۰
      0 0
      وقتی ادم هرکاری ومتخصص هر کاری سرجای خودش نباشه نتیجه یک کشور ورشکسته اقتصاد خراب مدیران نالایق وبیسوادوسرتاسر دروغ خواهد بود
    • فریبرز IR ۱۴:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۳/۳۰
      0 0
      مشکل ایران اینه که دزد زیاد داره وبس اون مدیر و مسئول تا به جایگاهی میرسه فکر میکنه تازه به حق نگرفتش رسیده و تا میتونه چپاول میکنه تا وقتی برکنار شد دیگه احتیاجی نداشته باشه از بالا تا پائین همین بساطه
    • IR ۱۴:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۳۰
      0 0
      بااینکه ما به خیلی کشورها کمک می کنیم اما اگر جلوی دزدی ها و دست درازی ها و رانت خواری‌ها گرفته بشه، تحریمها بی اثر خواهند شد
    • 0620160152 IR ۱۴:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۳۰
      0 0
      سلام ونزوئلا دلال ندارن کسور ما اصلا دولت نیاز نداره همه کاره دلال هستن هر روز قیمتها را بالا میبرن ولی یه ریال هم مالیات نمی دهند اخلالگر یا دلال اقتصادی مساوی با جاسوس جون‌ الان‌در حال جنگ‌هستیم اگه اجرا بشه درست میشه ولی ۱۰۰ سال دیگه درست نمیشه
    • ایرانی IR ۱۴:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۳۰
      0 0
      پس چندین سال است که سر مردم را به بهانه تحریم شیره می‌مالند!!!! خدا ازشون نگذره که هر روز بدتر از دیروز را برای ما رقم میزنند
    • طاهر 🇮🇷 IR ۱۴:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۳۰
      0 0
      ۸۰ ملیون دزد کنار هم با رضایت زندگی میکنیم چیزی مهم نیست هواپیما ۷۲نفره هم می‌سازیم واسه صادرات از اون کاغذیها
    • Tarali IR ۱۴:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۳۰
      0 0
      مشکل اینجا ست که ما به کسی اعتماد نداریم حالا شما دم از مشورت میزنی 🤭
    • عباس IR ۱۴:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۳۰
      0 0
      باید خون گریست،
    • برباد رفته IR ۱۴:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۳۰
      0 0
      تا زمانی که عده‌ای سرشون رو زیر برف کردن وخودشون به خواب زدن و از اصول گراها و اصلاح طلب دفاع می‌کنند اوضاع روز به روز بدتر خواهد شد
    • حسن IR ۱۵:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۳/۳۰
      0 0
      چه عجب .من چند سال قبل بهمین فکر کردم که مشکل تحریم اینقدر نیست این سیاست اشتباه آقایان هست یک نمونه سفیر های ما هیچ غلطی نکردن تا صادرات بکیر تا آقایان مدیر داخلی کشور فقط به فکر دزدی هستن
    • حابیل IR ۱۵:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۳۰
      0 0
      داداش برای ونزوئلا دیگه چیزی باقی نمونده که تورم داشته باشه ارزش پول ونزوئلا از کاغذ باطله هم کمتره.
    • IR ۱۵:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۳۰
      0 0
      نه ونزولا و نه ایران شما بک سری مدیران بیسواد مشکل تورم را همیشه به. گردن. دشمن. ولغو تحریم یکجانبه از طرف. امریکا را موفقیت خود میدانید مردم زمان دوران هجر نیستیم
    • وطن پرست IR ۱۵:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۳۰
      0 0
      مدیران بانکی وزرا درایران فقط حرف مفت زن هستند.همه این مدیران که ادعای مدیریتی هستندلیاقت نام مدیرندارند.ایران پرازمدیر، مدیر پررو وبی خاصیت.
    • غم IR ۱۵:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۳۰
      0 0
      برات متاسفم که نمیدونی صالح ابادی 20 سال رییس بورس بوده بش میگی از راه رسیده خخ
    • محمد IR ۱۶:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۳۰
      0 0
      نه لازم نمیدانند چون اقتصاد دانان مدیر ما خودشون رو کامل اقتصادی میدونند و کمر تحریمها رو شکسته اند فشار بر مردم را از بین برده اند غمی ندارند
    • تقی IR ۱۶:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۳۰
      0 0
      این ریال ایرانه که هر روز با کله میاد پایین و بی اررزش میشه
    • سجاد IR ۱۶:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۳۰
      0 0
      ایران با دلار جنس از جمله نفت گاز معادن پتروشیمی اسلحه و.... میفروشه ومیاد حقوق کارمندان و شهرونداشو با ریال میده خودش یک نوع اقتصاد مقاومتیه چرا بیاد این مشکلو حل کنه ؟ اصلا مردم در حدی نیستن که مسئولین به فکرشون باشند این قضیه تورم تو ۳ ماه کاملا قابل حل شدنه
    • IR ۱۶:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۳۰
      0 0
      چکا کنیم،تمام مدیران ایرانی یا ازحوزه هستن یا دانشگاه امام صادق،که خودش شعبه ای ازحوزه علمیه است
    • شهروندان تحقیرشده جهانی IR ۱۶:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۳۰
      0 0
      خوب معلومه ؟ازیک بچه دبستانی هم سوال کنی جوابش رامیده .برای اینکه رانت خواری دزدی اختلاص وچپاول پول واموال ملت بدبخت که همه ازسرچشمه وخود بانک مرکزی خراب است ؟زیرا اینهاتنها چیزی که فکر نمیکنن این ملت بخت برگشته است؟وعلاکنترل تورم چیزی نیست که دست خودشان است.
    • مجید خسروی IR ۱۷:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۳۰
      0 0
      سلام ای کاش اگر این پیام درست باشد تیمی از این کشور بیاید و6کلاسه های ما را آموزش بدهد کمرمان شکست از تورم 400درصدی معلوم شد که مدیران بی لیاقت دادندو...
    • GB ۱۷:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۳۰
      0 0
      فرق ما با ونزویلا در این استکه ما مشکلات رو امتحان الهی میدانیم ولی اونها راه رفع مشکل رو . ما میگیم باید تحمل کرد،‌‌(نگرش دینی) اونها وتمام دنیا میگن باید مشکل رو از میان برداشت .
    • محمد IR ۱۷:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۳/۳۰
      0 0
      اینها همه به فکر منافع خود هستند به فکر ملت نیستند
    • کبور IR ۱۷:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۳۰
      0 0
      مسولان بی کفایت ایران فقط به فکر خوشگذرانی هستند
    • IR ۱۷:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۳۰
      0 0
      ایران فاسدترین کشور از نظر مدیریتی هستش .چون اگه یه نگاه به همسایه هامون بکنیم می‌بینیم که اونا با یک چهارم ثروت ما دارن خدایی میکنن مردم ما دارن تو سطل زباله دنبال نون می‌گردن.
    • سیامک IR ۱۷:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۳۰
      0 0
      از تیتر زدن تا محتوا نشان می دهد که نویسنده اولا دروغگو است دوما خود تحقیری دارد نه بانک مرکزی ونزوئلا بانک ایران را تحقیر کرده و نه رئیس بانک مرکزی ونزوئلا! ونزوئلا مانند ایران تحریم همه جانبه از تحریم بانکی تا تحریم سنگ پا نیست از همه مهمتر دز این ۴۳ سال انقلاب همه روسا از یک طیف نبودند عمده کسانی ریاست بانک مرکزی را در ۴۳ سال داشتند طیف اصلاح طلب و تحصیل کرده امریکا و اروپا بودند
    • IR ۱۷:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۳۰
      0 0
      کشور مان رابه لطف نظام همه دنیا تحقیر مکنند تنها ونزوئلا نیست1
    • محمد IR ۱۸:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۳۰
      0 0
      مسئولین همیشه ونزوئلا را دست آویز خود قرار می‌دادند، حالا دیگه ونزوئلا هم از ما سبقت گرفت و بی کفایتی آقایان رو شد!
    • علی IR ۱۸:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۳۰
      0 0
      ایران با لجبازی نمیزاره تورم کم بشه. چرا دلار رو رسمی نمیکنه تا اثراتشو متوحه بشه و اینهمه دلار خاک نخوره خونه های مردم
    • IR ۱۸:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۳/۳۰
      0 0
      همه دزدن اینجا
    • ایرانی IR ۱۸:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۳۰
      0 0
      بابودن یک مشت بی خاصیت ودزدچگونه میتوانیم به ونزئلابرسیم خدالعنت من هرچه مسئول بی کفایت و دزدهست
    • حسین IR ۱۹:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۳۰
      0 0
      امثال تواحمقن که اینجوری فکر می کنند شماها اصلاح طلب ۸ سال باعث بدبدختی مردم شدید
    • علی IR ۱۹:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۳۰
      0 0
      خفه شو مثل دو سال پیش که خفه بودی
    • مجید IR ۱۹:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۳۰
      0 0
      خدایی اینارو ننویسید!! جز اینکه با روح و روان ادم بازی میکنید هیچ فایده دیگه ای نداره.
    • سعید IR ۱۹:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۳۰
      0 0
      الان داره نشون میده بچه هایی که با سهمیه وبیسواد وارد دانشگاه شدن ونخبه هایی که بیرون دانشگاه موندن وفرار از کشور رو ترجیح دادن ومتاسفانه توی بدترین نقطه جمهوری اسلامی دست گذاشته که همانا همین سهمیه برای دانشگاه بوده والان داریم از همون نقطه ضربه میخوریم
    • شهروز IR ۱۹:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۳۰
      0 0
      در بی کفایتی مدیران شکی نیست ولی نویسنده مقاله هم نابغه ای است که هنوز نمی داند تولید بشکه نفت در اختیار بانک مرکزی ونزوئلا نیست و یا هنوز نمی داند در ایران رییس بانک مرکزی توسط رییس جمهور انتخاب می شود و بنابراین نقشی اساسی در تورم ندارد و تنها فرمان ها و سیاست های دولت را اجرا می کند.
    • IR ۱۹:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۳۰
      0 0
      واقعا بسیار نگران کننده و تعجب آور شده کار مسئولین بی کفایت اقتصاد کشور ....خدایا تو خودت مردم ایران رو از دست این مسئولین بی کفایت و بی لیاقت و خودخواه نجات بده ...
    • علی IR ۱۹:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۳۰
      0 0
      سلام دروغه... تورم ونزوئلا، 400درصد است....
    • علی IR ۲۰:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۳۰
      0 0
      ونزوئلا از نظر اقتصادی و ارزش پول، اول کشور با بالاترین تورم(400٪) و کم ارزشترین ارزش پول است، تا حدی که کالا با کالا معامله میکنند.
    • Sia IR ۲۰:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۳۰
      0 0
      خوبه که پاسخ نیکلاس مادورو رئیس جمهور ونزوئلا را بشنوید از او در گفتگویی سوال می شود: نقش سردار سلیمانی و نیروی قدس در بیست سال اخیر در تحکیم روابط ایران و ونزوئلا چه بوده است؟ مادورو در جواب می گوید: من در ماه مارس و آوریل ۲۰۱۹ از نزدیک با سردار سلیمانی آشنا شدم. او زمانی به ونزوئلا آمد که ما از حملات سایبری علیه تأسیسات برق رنج می‌بردیم؛ حملاتی که از داخل خاک ایالات متحده آمریکا انجام می‌شد. من واقعاً نمی‌دانستم که او چقدر عالی است، اما صحبتی که با او داشتم بسیار دل‌نشین بود؛ گفت‌وگویی بود که در آن همه موضوعات را مرور کردیم و بلافاصله او پیشنهاد کمک توسط کارشناسان ایرانی را داد. دو یا سه روز بعد از این پیشنهاد، کارشناسان ایرانی برای تعمیر خدمات و تأسیسات برق به ونزوئلا آمدند.
    • ناشناس 067 IR ۲۰:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۳۰
      0 0
      واقعا باید زنگ که هیچی تشریف ببرن دست بوس اونجا کلاس بزاره راه کار بهشون بدن
    • محمد IR ۲۰:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۳۰
      0 0
      خاک بر سر مدیران ما تف به روتان
    • سروش IR ۲۰:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۳۰
      0 0
      اونها بانک هایی ندارند که با بهانه مختلف؛ منجله عقود متنوع و انواع اقسام فروش اقساطی و ... ، بر آتش تورم بیفزایند
    • محمود FR ۲۰:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۳۰
      0 0
      خواستن توانستن است
    • ع ع IR ۲۱:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۳۰
      0 0
      ,میدانید چرا بعضی کشورها تورم شون پایینه . برای اینکه مدیران بانک مرکزی در این کشورها و مدیران رده میانی بانکها و موسسات اقتصادی سواد و مدیریت اقتصاد دارند و پارتی بازی نیست ولی در ایران سواد صفر و همه چیز با باند بازی و کار چاق کنی انجام میشه حتی در بانک مرکزی و یا ریاست جمهوری. رییس جمهور پنج کلاس سواد و مدیران و وزیران خیلی جاها بیسواد یا نهایتاً لیسانس دانشگاه امام صادق و دانشگاه آزاد هستن .حالا توقع داری مملکت و اقتصاد و سیاست و یا فرهنگ و اخلاق درست بشه.
    • ا مین IR ۲۱:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۳/۳۰
      0 0
      از اینکه،سیستم بانکی،سایر ،نمی تواند تصمیم گیری و درست و البته متداوم که هیچ شکی نیست،غیر از این شرایط با وجود تحریم غیره..مطلوب بود ،رهبر بزرگ ما هم فرمودند،ولی اصلا اتحاد نظر و دانش کافی اگه بود که ونزولا کشور مشابه ما،بگذریم،
    • بیات IR ۲۲:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۳۰
      0 0
      این آقایان هنوز بعداز چهل سال نفهمیدن که ایران حتی داروی پروانه ای کودکان را تحریم است . یه چیزی بلغور میکنند.تا خودی نشون بدهند مثل سلیبرتی ها
    • IR ۲۲:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۳۰
      0 0
      فرزند کمتر.زندگی بهتر
    • IR ۲۲:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۳۰
      0 0
      بیشتر یا تمام مسئولان کشور دزد هستند و این را همه مردم میدانند و پس از اعتراض سرکوب میشوند... این کجاش دین اسلام و عدالت است؟؟؟؟؟؟
    • رحیم IR ۲۲:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۳۰
      0 0
      همش بی لیاقتی اصلاح طلبان طهوع آور است
    • IR ۲۳:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۳۰
      0 0
      بنظر من مدیران ایرانی خائن بمردمشان نیستن .آنها بخوبی میدانن که فعالیت شون در منصب صدارت در تاریخ خواهد ماند ،مشکل همه این آقایان، اقتصاد مقاومتی است ،و چون اقتصاد مقاومتی در علم اقتصاد معنائی ندارد ، تورم بالا ،وضع خراب اقتصادی کشور ،آه و ناله اقشار فقیر از گرانی ،اینها مولفه های اقتصاد مقاومتیست که تمام مسئولین بانجام آن همت می‌کنند. مساله دیگر در نظام اجتماعی حاکم بر جامعه مردم همان کلمه "ناس" هستن که در نظام دینی پیامبر "مسلطون علی اموالهم و انفسهم "هست اما در نظام کاربردی حکومت مردم هیزم انتخابات هستن و بس . مسئول صدارت تمام تلاشش تامین این دو موضوع و موضوع سوم تامین مالی خود و خانواده اگر پا بدهد تا دو سه نسل از نوادگان برای زندگی لاکچری آینده، خواهد بود .
    • IR ۲۳:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۳/۳۰
      0 0
      برید بمیرید مدیران نالایق ،بانک،مدیران نالایقی که میخ بهتر از شما کار میکند،برید سرتون بذارین وبمیرین با این همه منابع ،ثروت ،،،تورم شده ثانیه ای ،،،خدا مرگ مدیران نالایق وبی سواد بده که فقط ادعا دارن مگر مرض هم دارین اگر کار بلد نیستین سمتی را تحویل بگیرین
    • TR ۲۳:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۳۰
      0 0
      آقاجان اینا خودشونا عقل کل میدونند به رئیس بانک مرکزی ونزوئلا زنگ بزنند🤣🤣🤣🤣
    • اصغر کرباایی SK ۰۰:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۳۱
      0 0
      ای بابا این گزارشها را برای ملت اگر می‌نویسید که ملت میدانند مدیران نالایق و دستوری بر مسند کارها نشسته اند.و اگر برای مسولیت میخواهید بنویسید که تو این چند دهه همیشه گفته و نوشته شده است.حالا چه از مدیر بانک مرکزی چه مشاوران اقتصادی روسای جمهور و چه مجلس همه میدانند که واقعا نالایق هستند که اوضاع اقتصاد ایران به اینجا کشیده شده است دزدی و اختلاس هم که جای خود دارند.شما اگر توانستید یک هفته را پس از انقلاب نام ببرید که نرخ تورم معکوس شده و واحد پول ملی ایران یک هزارم درصد رشد داشته است واقعا معجزه کرده اید
    • علی IR ۰۰:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۳۱
      0 0
      باسلام ودرود به ریاست محترم جمهور جناب اقای ریسی ریس جمهورمنتخب مردم .جناب آقای رئیس ما مردم ازشما انتظار داریم درکارخودروسازان نظارت کنید بهمن خودرو .خودروی فیدیلیتی را با یک سری امکانات تبلیغ کرده و مردم براساس صداقتشان پول این خودرو رابحسابشان واریز میکنند علارغم آنکه یک سری امکاناتی که پول آن را از مردم گرفته اند را قصد حذف آن را دارد جناب اقای ریسی .ریس جمهور جهادی وصداقت محور ملت ایران آیا درست است که پیرو فرمایشات مقام رهبری وتاکید شما عزیز درمورد حفظحقوق مصرف کننده امکاناتی که پول ان را از مردم گرفته اند حذف کنند واین مردم مظلوم تنها به گناه صداقتشان هیچ حرفی نتوانند بزنند از شما عاجزانه درخواست دارمدراین مورد.خودرهای فیدیلیتی.ودیگنتی نظارت بفرمایید امام زمان عج پشت وپناهتان
    • علیرضا IR ۰۱:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۳۱
      0 0
      وضعیت ایران ذخایر معدنی ونفت خیلی بهتر از ونزوئلا است مشکل ما یکی دزدی های کلان ودوم کمک به گروهایی که درمناطق مختلف به نیابت ایران میجنگند این دو عامل مانع ایجاد روابط بانکی شفاف واقتصاد سالم میشوند.تا اینها برطرف نشود هیچ مدل اقتصادی قابل پیاده سازی نیست.
    • ناشناس IR ۰۱:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۳۱
      0 0
      یک بیسواد یک خبر دروغی نوشته بعضی بیسوادها و بدخواهان نیز دارند خود تحقیری می کنند هنوز هم که هنوزه بنزین از ایران به ونزوئلا صادر می‌شود پالایشگاه‌های این کشور توسط کارشناسان مهندسان کشور ما باز سازی می‌شود چگونه تورم ونزوئلا به ۶ درصد رسیده کمی به عقل خود مراجعه بکنید بعد خود تحقیری بکنید تا کی این چرندیات را ادامه خواهید داد تا دیروز تصاویری پخش می‌کردید که پول ونزوئلا را با فورچون به فروشگاه‌ها حمل می‌کردند برای خرید حالا که بدخواهان می میبینند رئیس جمهور ونزوئلا به ایران سفر کرده ویکسری قراردادها بین دو کشور به امضا رسیده دردشان گرفته دارند باز تخریب‌ها را شروع کرده وراجی می کنند درست است که گرانی داریم ولی باز هم ایران کشور عزیز ما خیلی بهتر از خیلی کشورها می باشد خجالت بکشید این همه خود تحقیری را رواج ندهید کمی غیرت داشته باشید به کشور خودتان کارهایی که رئیسی شروع کرده ۲ سال بعد جواب خواهد داد اقتصاد را به روی ریل بر می گرداند اصلاح طلبان اقتصاد کشور را شخم زده اند به صحبت‌های چند روز قبل همتی کوش کنید ببینید چه می گوید خودش اعتراف کرده که چه خیانتی کرده روحانی
    • محمد IR ۰۲:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۳/۳۱
      0 0
      دلار چند نرخی اقتصاد کشور را نابود کرد ،،جای تعجب داره باز مردم از ارز ۴۲۰۰ دفاع میکردند ،بابا هر چی کشیدیم از ارز چند نرخی کشیدیم ،ارز دولتی که غارتگران از ان دفاع میکنند ،مسئولین دزد همیشه واسه دزدی خودشون یک ارز برا دزدی تعیین میکنند ،و مردم هم باور میکنند که به خاطر معیشت انهاست ،،خدا ازت نگذره جهانگیری ،البته از اول انقلاب تا حالا ارز چند نرخی بوده ،ولی این دفعه اختلاف قیمت وشدت اثر مخرب ان بر اقتصاد بیشتر بود ،یکبار برای همیشه ارز را تک نرخی کنید ،ارز دولتی ،نیمایی ،صرافی ملی ،ارز کوفت ،ارز زهرمار ،جمع کنید بابا این دکان دزدها را
    • IR ۱۲:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۳۱
      0 0
      وقتی دولت هر ماه هفتاد هزار میلیارد تومان اسکناس بدون پشتوانه چاپ می‌کنه تا حقوق کارمندان ادارات دولتی رو بده ( که زمان قرنطینه کرونا ثابت شد بیشتر از شصت درصد شون اضافه اند و بود و نبودشان فرقی نمی‌کنه) ، انتظار داری تورم کم بشه ؟ بانک ها هم با چاپ اسکناس بدون پشتوانه سود میدن وگرنه تو شرایط رکود ، این سودهای کلان از کجا میاد ؟
    • IR ۱۳:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۳۱
      0 0
      زر زیادی نزن. تمام اطلاعاتت غلطه
    • IR ۱۰:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۲
      0 0
      مدال ۴۰۰ در صدی تورم وسقوط پول ملی را برای احمدی نژاد آماده کنید ونزوئلا که دشمن نیست واقعا مسعولین ایران را خجالت زده کرد برای اینم بهونه دیگه نمیشه خیانت ودزدی آز راس مملکت شروع شده
    • IR ۱۰:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۲
      0 0
      مدال ۴۰۰ در صدی تورم وسقوط پول ملی را برای احمدی نژاد آماده کنید ونزوئلا که دشمن نیست واقعا مسعولین ایران را خجالت زده کرد برای اینم بهونه دیگه نمیشه خیانت ودزدی آز راس مملکت شروع شده