طرح آشوب در سوریه برای ورود اسرائیل به لبنان

به نظر می رسد با ناکامی های چند روز اخیر اسرائیل در درگیری های مرزی با نیروهای حزب الله، امریکائی ها که نقش اصلی را در اتاق جنگ دارند می خواهند همان طرح شلوغ کردن سوریه از طریق مزدورانشان را به اجرا در آورند.

همان طور که قبلاً هم گفته ایم تنها امید امریکائی ها و اسرائیلی ها برای ورود به لبنان و پیروزی در جنگ، ایجاد آشوب در سوریه توسط مزدورانشان مانند ارتش آزاد، داعش و مابقی سلفی های مخالف اسد است تا سوریه را به آشوب بکشانند و وارد لبنان شوند و سلاح و نفر به مزدوران سمیر جعجع برسانند و در داخل لبنان از طریق این نیروها یک جنگ داخلی با حزب الله، امل، جماعت اسلامی و نیروهای میشل عون را رقم بزنند تا کار برای ورود زمینی اسرائیلی ها به لبنان هموار شود. با توجه به زبده بودن نیروهای حزب الله، اسرائیلی ها توان جنگ رویا رو با حزب الله را ندارند و به نظر نمی رسد بتوانند از نقاط مرزی جنوب لبنان و شمال اراضی اشغالی وارد لبنان شوند مگر اینکه حزب الله به عنوان فریب و تاکتیک راه را برایشان باز بگذارد تا در دام بیافتند.

طی ۴ روز گذشته هم که دستور حمله زمینی از سوی فرماندهان لشکرهای زمینی و تیپ ۱۸۸ زرهی به سربازان اسرائیلی ابلاغ شده است اما اسرائیلی ها در ورود به لبنان ناکام بوده و تلفات بسیاری هم متحمل شده اند. همین شب گذشته اسرائیلی ها مجدد قصد ورود به لبنان را داشتند و تا ۲۵۰ متر وارد خاک لبنان شده بودند که با مقابله شدید نیروهای حزب الله تلفات بسیاری دادند و نکته مهم این است که نیروهای حزب الله تا شهرک اشغالی کریات شمونه اسرائیلی ها را تعقیب و ضربات مهلکی به آنان وارد کردند. حتی اخباری مبنی بر اینکه حزب الله موفق شده است شب گذشته تعدادی اسیر نیز از دشمن بگیرد نیز به گوش می رسد که البته تا کنون حزب الله رسماً چنین ادعایی نکرده است.

بنا بر این ورود برای اسرائیل از نقاط مرزی و جنگ رویارو بسیار مشکل است. به نظر می رسد با ناکامی های چند روز اخیر در درگیری های مرزی با نیروهای حزب الله، امریکائی ها که نقش اصلی را در اتاق جنگ دارند می خواهند همان طرح شلوغ کردن سوریه از طریق مزدورانشان را به اجرا در آورند. در این راستا فرمانده نیروهای متحد ارتش آزاد سوریه که توسط اردوغان اخوانی مزدور استعمار حمایت می‌شود گفته است: به نظر مردم ما، اکنون به نبرد جدیدی برای آزادی نزدیک شده‌ایم که قلب‌های شما را شاد خواهد کرد.

مشخص است که امریکائی ها قصد دارند با فعال کردن گروه های مسلح نیابتیشان در سوریه سوریه را به آشوب بکشانند تا:

-بخشی از مقاومت را در سوریه درگیر کنند.

-سوریه از حالت کریدور امن خارج شود.

-با ایجاد آشوب در سوریه نفر و مزدور به مزدوران سمیر جعجع در لبنان تزریق کنند.

-کشاندن آشوب از سوریه به لبنان و درگیر کردن حزب الله و مقاومت با مزدوران غرب در داخل لبنان.

-در این صورت حمله زمینی از نقاط مرزی جنوب لبنان و شمال اراضی اشغالی و حمله اسرائیل از سوی جولان و جبل الشیخ به لبنان.

-در شرایط آشوب هلیبرد چتربازان اسرائیلی به داخل لبنان چرا که یکی از توانایی های لشکر ۹۸ که اکنون در شمال به لشکر ۳۶ برای حمله به لبنان پیوسته است وجود چتربازان برای همین امور است و احتمالاً اعزام لشکر ۹۸ به نقطه صفر مرزی همین باید باشد.

روزهای سخت و حساسی برای هر دو طرف پیش بینی می شود و اکنون مقاومت باید در کل منطقه و از همه سو کاملاً مراقب باشد و با عقلانیت سعی در مدیریت جبهه ها داشته باشد. شاید بهتر باشد محور مقاومت برای اینکه ابتکار عمل را از دشمن بگیرد تا دشمن نتواند برنامه های خود را عملی کند با پیش دستی های مختلف و حملات مختلفی ابتکار عمل را به دست بگیرد تا به کنش تبدیل شود نه واکنش. اگر مقاومت به کنش تبدیل شود باعث خواهد شد تا دشمن هر روز در فکر واکنش به حملات و خنثی کردن برنامه های مقاومت باشد و آن آزادی عمل برای اجرای طرح های شوم خود را نداشته باشد.

همچنین در این شرایط ایران و مقاومت شدیداً باید مراقب اردوغان اخوانی مزدور غرب و تلویزیون الجزیره باشند چرا که اگر غربی ها از طریق مزدورانشان در سوریه بخواهند آشوب بر پا کنند بی شک نقش اردوغان بسیار مهم خواهد بود و ممکن است تلویزیون الجزیره همچون جنگ سوریه مجبور شود مجدد نقش استعماری خود علیه مقاومت را احیا کند.

پایان/

۱۴ مهر ۱۴۰۳ - ۲۰:۰۰
کد خبر: 30752

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 9 =