سخنرانی نتانیاهو برای صندلی‌های سازمان ملل

تحلیلگر عرب معتقد است سخنرانی نتانیاهو در سازمان ملل از این نظر شرم‌آور بود که وانمود می‌کرد اسرائیل متمدن و انسان دوست است. البته خیلی‌ها در سخنرانی وی حضور نیافتند و او برای صندلی های خالی حرف زد. حضور نیافتن رهبران جهان در سخنرانی نتانیاهو، یک همه پرسی برای رژیم شکست خورده‌ای است که در بحران به سر می برد.

به گزارش تحریریه، «عبدالباری عطوان» تحلیلگر سرشناس جهان عرب در بررسی سخنرانی بنیامین نتانیاهو در سازمان ملل گفت: در حقیقت سخنرانی نخست وزیر رژیم اسرائیل در سازمان ملل شرم آور و افتضاح بود. این سخنرانی افتضاح، بیانگر پیروزی جهان عرب در نوار غزه و کرانه باختری، عراق، یمن و سوریه بود. پیروزی دیگری هم در جنوب لبنان رقم خواهد خورد.

وی افزود: این سخنرانی از آن جهت شرم آور است که او اینگونه وانمود کرد که اسرائیل متمدن و انسان دوست است. البته هیچ کسی برای سخنرانی وی حضور نیافت و او برای صندلی های خالی سخنرانی کرد. حضور نیافتن رهبران جهان در سخنرانی نتانیاهو، یک همه پرسی برای این رژیم شکست خورده است که در بحران به سر می برد. این موضوع نشان داد دوران چاپلوسی های نتانیاهو به پایان رسیده است.

عطوان با بیان اینکه در حین همین سخنرانی رژیم اسرائیل در نوار غزه جنایت های بسیاری مرتکب شد و جنگ را به لبنان کشاند راو در مناطق جنوب لبنان صدها تن را به شهادت رسانده است، تاکید کرد: حضور نیافتن رهبران جهان در سخنرانی نتانیاهو نشان داد رژیم اسرائیل منفور و منزوی است و مرگ آن فرا رسیده است.

سخنرانی نتانیاهو برای صندلی‌های سازمان ملل

این تحلیلگر برجسته جهان عرب معتقد است: بیش از ۱۴۲ کشور با طرح سازمان آزادی بخش فلسطین برای برپایی کشور فلسطین موافقت کردند. رهبران همه این کشورها هنگام سخنرانی نتانیاهو سالن مجمع عمومی را ترک کردند. تنها رهبران چند کشور کوچک و آمریکا به عنوان شیطان بزرگ و حامی جنایت های رژیم اسرائیل در سخنرانی نتانیاهو حضور داشتند.

عطوان تصریح کرد: این وضعیت بیانگر مشروعیت مقاومت در رویایی با اشغالگری است. جهان به سرعت در حال تغییر است زیرا جهان عرب و مسلمانان با قدرت در حال پیروز شدن هستند. آنها با رژیم اسرائیل به شیوه ای برخورد کرده اند که این رژیم آن را درک می کند.

وی گفت: نتانیاهو در سازمان ملل از عادی سازی روابط رژیم اسرائیل با عربستان و اردن سخن به میان آورد. در حالی که رهبران این کشورها هم در سخنرانی نتانیاهو حاضر نشدند.

عطوان در زمینه حمله زمینی رژیم اسرائیل به جنوب لبنان هم عنوان داشت دولتی که در غزه پیروز نشد هرگز در جنوب لبنان پیروزی کسب نخواهد کرد. آمریکا هم در اوج عصبانیت است زیرا این کشور می داند که اگر دامنه جنگ افزایش یابد و نیروهای زمینی رژیم اسرائیل به لبنان وارد شوند همه منافع آمریکا در منطقه خاورمیانه آسیب خواهد دید. این یک تحول سرنوشت ساز است.

این تحلیلگر فلسطینی تبار اعتقاد دارد رژیم اسرائیل در شرایط مصیبت باری به سر می برد و حمله زمینی به لبنان نمی تواند این رژیم را نجات دهد. حمله زمینی آغازی برای فرسایش این رژیم و نیروهای آن خواهد بود. راهبرد حزب الله تنها به افزایش دامنه نبرد خلاصه نمی شود بلکه به دنبال گسترش جنگ فرسایشی است. این جنگ به درازا خواهد کشید. احتمال دارد جنگ در جنوب لبنان ۱۰ ماه تا یک سال و حتی ۴ سال ادامه داشته باشد. جنگ فرسایشی به تل آویو، حیفا کشیده خواهد شد، امور تغییر خواهد کرد و مقاومت در نوار غزه به مرحله جدیدی وارد خواهد شد که در آن نیروها و جنگ افزارهای بیشتری از رژیم اسرائیل را گرفتار می کند.

پایان/

۷ مهر ۱۴۰۳ - ۱۲:۰۰
کد خبر: 30687

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 11 =