حزب الله برای هر سناریویی آماده است

«فادی بودیه» تحلیلگر لبنانی معتقد است حزب الله خود را برای همه سناریوهای جنگی آماده کرده است و حمله به لبنان برای اسرائیل نتایج مطلوبی نخواهد داشت بلکه موجب می شود تا ارتش این رژیم در برابر دوربین های جهانیان به دست نیروهای مقاومت شکار خواهند شد.

به گزارش تحریریه، «فادی بودیه» مدیر نشریه «مرایا الدولیه» لبنان در «یوتیوب» عنوان داشت سخنرانی اخیر «سید حسن نصرالله» دبیر کل حزب الله در سطح حمله رژیم اسرائیل علیه مقاومت بود. سید حسن نصرالله در این سخنرانی نکات دقیقی را بیان کرد و اموری که مقاومت لبنان می تواند با آن ها حمایت خود از نوار غزه را تکمیل کند، نشان داد. او در این سخنرانی خود برخی محورهای مهم در معادلات کنونی را مشخص کرد. سید حسن نصرالله حمله زمینی اسرائیل را بهترین فرصت برای حزب الله عنوان کرد زیرا در این حمله حزب الله می تواند آن ها را شکار کند.

بودیه گفت: اکنون مقاومت بسیار پیشرفت کرده است و نسبت به جنگ های گذشته می تواند تجهیزات و تانک های بیشتری از رژیم اسرائیل را در جنگ زمینی به آتش بکشد. اگر اسرائیل به جنوب لبنان حمله کند خواهد دید که چگونه نیروهای آن در برابر دوربین های جهانیان به دست نیروهای مقاومت شکار خواهند شد. علاوه بر این تعداد زیادی از آنها در تابوت به سرزمین های اشغال شده باز خواهند گشت.

وی با بیان اینکه حزب الله خود را برای همه سناریوها آماده کرده است افزود: حمله به لبنان برای اسرائیل خوشایند نخواهد بود.

مدیر نشریه مرایا الدولیه گفت: اسرائیل با حمله زمینی به لبنان به دنبال چند هدف از جمله بازگشت آواره های اسراییلی و ایجاد فاصله میان جبهه لبنان و جبهه غزه و دور کردن مقاومت لبنان از سرزمین های اشغال شده به میزان حدود ۲۰ کیلومتر است. اسرائیل پیش از این برای رسیدن به خواسته خود مذاکره کنندگانی را از آمریکا، فرانسه و آلمان به لبنان فرستاد تا مقاومت را زیر فشار قرار دهند و اکنون پس از شکست آن تلاش ها به دنبال گزینه نظامی است. مقاومت لبنان بیانیه ای صادر و اعلام کرده است حمایت خود از مقاومت غزه را به طور کامل ادامه خواهد داد.

وی تاکید کرد: سید حسن نصرالله هم گفته است هیچ کسی نمی تواند میان جبهه لبنان و جبهه غزه فاصله ایجاد کند؛ هیچ طرفی نمی تواند در داخل لبنان کمربند امنیتی خلق کند اما در مقابل مقاومت به شلیک موشک به سرزمین های اشغال شده ادامه خواهد داد. سید حسن نصرالله گفت اسرائیل خواهد دید که ما شعارهای خود را عملی خواهیم کرد.

حزب الله برای هر سناریویی آماده است

این تحلیلگر لبنانی تصریح دارد مقاومت در پاسخ خود به رژیم اسرائیل وارد مرحله و سطح جدیدی از نبرد می شود. مقاومت با دقت مسیر پاسخ گویی و انتقام گیری از رژیم اسرائیل را ترسیم کرده است و سید حسن نصرالله هم به این موضوع اشاره داشت. او اعلام کرد مقاومت یکپارچه است و اقدامات تروریستی و سایبری اراده آن ها را سست نخواهد کرد بلکه این عملیات سبب قدرتمندتر شدن و یکپارچگی بیشتر مقاومت می شود. تا به حال مقاومت با انواع فتنه ها و اختلاف ها و جنگ افروزی های داخلی و خارجی روبرو شده است، اما اکنون همه لبنانی ها به این نتیجه رسیده اند که مقاومت تنها راه نجات لبنان است. موضع رسمی و نگاه مردم و موضع همه جریان های سیاسی لبنان نیز در برابر حمله سایبری اسرائیل یکپارچه بود و همین موضع مانع ایجاد فتنه در لبنان شد.

بودیه خاطرنشان کرد اتحاد لبنانی ها پس از حمله سایبری به این کشور مثال‌زدنی بود و همین امر لبنان را در برابر دشمن خارجی محافظت خواهد کرد. حال مشخص شده که باید از مقاومت فارغ از هرگونه اندیشه و مذهبی حمایت کرد. نباید حزب الله سرزنش شود بلکه رهبرانی که در کاخ های خود نشسته و تسلیم شده اند را باید محکوم کرد.

وی در بخش پایانی اظهارات خود گفت: روابط ایران و حزب الله عمیق و پر محتوا است و کسی غیر از آیت الله خامنه ای و سید حسن نصرالله از عمق این روابط آگاهی ندارد. شکست رژیم اسرائیل در غزه پیروزی همه امت عربی و اسلامی است. رژیم اسرائیل برای از بین بردن قضیه فلسطین و پیش بردن طرح بزرگ خود تلاش می کند و برای رسیدن به این هدف لبنان، سوریه، اردن ، عراق، مصر، عربستان، قطر، کویت و دیگر کشورها را رها نخواهد کرد. اسرائیل با کمک کشورهای اروپایی و آمریکا برنامه های خود را پیش می برد. هدف نتانیاهو در شورای امنیت از طرح برپایی کشور یهودی هم از بین بردن مساله فلسطین بود. هدف او مقدمه چینی برای برپایی دولت کردی، دولت سنی و دولت شیعی و ... است تا با استفاده از این موضوع مساله فلسطین را به حاشیه ببرد.

پایان/

۲ مهر ۱۴۰۳ - ۰۸:۰۰
کد خبر: 30624

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 7 =