ترامپ: آمریکا باید از اوکراین خارج شود

رئیس جمهور سابق آمریکا معتقد است که ایالات متحده در خطر گرفتار شدن در یک جنگ ابدی دیگر قرار دارد و به همین دلیل باید از پرونده اوکراین خارج شود.

به گزارش تحریریه، دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا در یک گردهمایی تبلیغاتی گفت که ایالات متحده به یک استراتژی آشکار برای خروج از درگیری ها در اوکراین نیاز دارد.

وی تاکید کرد: نه جو بایدن، رهبر فعلی ایالات متحده و نه رقیب دموکرات او، کامالا هریس، چنین طرحی را ندارند. بایدن و کامالا ما را وارد این جنگ در اوکراین کردند و حالا نمی‌توانند ما را بیرون بکشند. آنها نمی توانند ما را این بحران بیرون کنند.

ترامپ اضافه کرد: من فکر می کنم که ما در آن جنگ گیر کرده ایم مگر اینکه من رئیس جمهور باشم. من آن را انجام می دهم. من مذاکره خواهم کرد و خودمان را از این شرایط بیرون می کنم باید برویم بیرون. اما بایدن می گوید تا زمانی که پیروز نشویم، آنجا را ترک نمی کنیم.

وی اظهار داشت: اگر روس ها پیروز شوند چه اتفاقی می افتد؟ این کاری است که آنها انجام می دهند - آنها با جنگ می جنگند. همانطور که روز پیش یکی به من گفت، آنها هیتلر را تنبیه کردند. آنها ناپلئون را شکست دادند. این کاری است که آنها انجام می دهند. می جنگند و این خوشایند نیست.

نامزد جمهوریخواه در یک گردهمایی تبلیغاتی دیگر که روز دوشنبه برگزار شد، ادعا کرد که زلنسکی می خواهد رقیب دموکرات ترامپ در انتخابات پیروز شود، زیرا تا زمانی که دموکرات ها در قدرت هستند، رهبر اوکراین هر بار که به کاخ سفید می آید با ۶۰ میلیارد دلار به کشورش بر می گردد.

طبق گزارش رسانه ها، زلنسکی در حال حاضر در ایالات متحده حضور دارد و انتظار می‌رود که با جو بایدن و معاون رئیس‌جمهور کامالا هریس و اعضای کنگره دیدار کند تا «طرح پیروزی» خود را به آنها ارائه دهد. بنا بر ادعای وی، او برنامه‌ای دارد که به جای گفت وگو، حول محور وادار کردن مسکو به تسلیم استوار است.

مقامات اوکراینی همچنین مدعی شدند که زلنسکی برنامه ریزی کرده بود ترامپ را هم ببیند. با این حال، یکی از مقامات ستاد انتخاباتی ترامپ به AP گفت که هنوز چنین دیداری برنامه ریزی نشده است.

خبرگزاری آسوشیتدپرس شامگاه سه‌شنبه به نقل از منابع ناشناس در واشنگتن گزارش داد که در طول اقامت زلنسکی، ایالات متحده قصد دارد اعطای ۳۷۵ میلیون دلار کمک نظامی دیگر به اوکراین را به صورت رسمی اعلام کند. این بسته شامل موشک‌هایی برای پرتابگرهای HIMARS، بمب‌های خوشه‌ای برای جت‌های جنگنده اوکراینی و سایر مهمات است که از انبارهای ارتش آمریکا خارج می‌شود.

طبق گزارش پنتاگون، ایالات متحده از فوریه ۲۰۲۲ بیش از ۵۶ میلیارد دلار کمک نظامی مستقیم به اوکراین ارائه کرده است.

در آوریل، ایالات متحده بسته کمک نظامی ۶۱ میلیارد دلاری به کی یف را پس از ماه ها مخالفت برخی جمهوری خواهان تصویب کرد. مقامات اوکراینی نگران هستند که ترامپ قادر شود تا جریان پیوسته کمک های نظامی آمریکا را کاهش دهد.

پایان/

۴ مهر ۱۴۰۳ - ۰۹:۰۹
کد خبر: 30659

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 13 =