شکست اسرائیل در لبنان قطعی است

«عبدالباری عطوان» معتقد است که حملات اخیر رژیم اسرائیل به لبنان سبب شکست مقاومت لبنان و افزایش روحیه ارتش فروپاشیده این رژیم نخواهد شد بلکه جبهه های مختلف مقاومت در لبنان و یمن و ... از مقاومت در غزه حمایت بیشتری خواهند داشت و شگفتی های بزرگی خلق می کنند.

به گزارش تحریریه، «عبدالباری عطوان» تحلیلگر سرشناس جهان عرب در بخشی از اظهارات خود در «یوتیوب» درباره تحولات لبنان و فلسطین گفت: اکنون مهمترین موضوع حمله رژیم اسرائیل به لبنان و هدف قرار دادن حزب الله و هواداران این جریان است. این یک ضربه بزرگ بود و سید «حسن نصرالله» دبیر کل حزب الله هم آن را ضربه ای بزرگ و دردناک خواند. با وجود بزرگی این تجاوز، مقاومت باز هم شکست نخواهد خورد.

عطوان در مورد اهداف رژیم صهیونیستی از این حملات تصریح کرد: هدف از این اقدامات، کسب نوعی از پیروزی برای بالا بردن روحیه ارتش شکست خورده و فروپاشیده رژیم اسرائیل و جلب افکار عمومی در اسرائیل بوده است. هدف آنها این بود که با انفجار پیجرها یکباره حدود ۵ هزار نفر را از بین ببرند. با اینحال روحیه نیروهای ارتش رژیم اسرائیل بالا نرفته است. عملیات نیروهای حماس در غزه و شلیک موشک بالستیک بالدار یمنی همه چیز را برای رژیم اسرائیل به نقطه اول برگردانده است و با همه این اقدامات روحیه نیروهای ارتش این رژیم در پایین ترین حد خود قرار دارد. شلیک پهپاد از سوی نیروهای الحشد الشعبی عراق نیز همه چیز را تغییر داده است.

وی افزود: جنوب لبنان دیگر وارد کارزار شده و حزب الله لبنان با ۱۷۰ موشک عمق سرزمین های اشغال شده فلسطین را هدف قرار داده است. این نشان می دهد جنگ ادامه خواهد داشت و همه شهرک نشینان در شمال فلسطین که حدود ۲۰۰ هزار تن هستند، مجبور به فرار شده اند، با این وضعیت نمی توان روحیه سربازان ارتش اسرائیل را بالا برد. در همین راستا حدود یک میلیون یهودی اشکنازی از سرزمین های اشغالی به کشورهای اروپایی، آمریکا و کانادا مهاجرت کرده اند.

تحلیلگر فلسطینی تبار افزود: حمله های رژیم اسرائیل، حزب الله و مقاومت را از بین نمی برد. بلکه بر عکس مقاومت تداوم خواهد یافت و قدرتمندتر خواهد شد. غزه یک سال است که مقاومت اسطوره ای از خود نشان می دهد. یمنی ها هم با موشک های مافوق صوت خود جهانیان را شگفت زده کرده اند و این در تاریخ ثبت خواهد شد. موشک های ساخت یمن به تل آویو می رسند و یمن دومین کشوری است که پس از روسیه موفق به ساخت چنین موشکی شد. حال دیگر یمن قدرت بزرگی است.

عطوان افزود: جهان نباید در برابر چنین اقدامات و ترورهای سایبری از سوی اسرائیل سکوت اختیار کند. رژیم اسرائیل به طور بی سابقه ای دست به ترورهای سایبری می زند. در این حالت جهان با وجود چنین ترورهایی ناامن خواهد شد و تروریست ها هم با رژیم اسرائیل در این زمینه همکاری می کنند. هر لحظه احتمال انفجار هواپیمای مسوولان بلندپایه کشورها وجود دارد. هر لحظه احتمال دارد تلفن همراه پزشکان و پرستاران در بیمارستان ها منفجر شود. ادامه چنین ترورهایی جهان و نسل آینده را ناامن می کند.

وی تاکید کرد: در چنین شرایطی مقاومت حق دفاع از خود و سرزمین هایش را دارد و انتقام این حمله ها را خواهد گرفت. نتانیاهو جنگ طلب است و می خواهد آمریکا را به جنگ با حماس، حزب الله و ایران و همه دنیا وارد سازد. آنها که نتوانسته اند جنگ را در غزه یکسره کنند، قطعا در لبنان نیز هیچ موفقیتی کسب نخواهند کرد. پس از چند روز حمله و ترور، تنها در یک روز حزب الله ۱۷۰ موشک به شمال سرزمین های اشغالی شلیک کرد. پس در این شرایط هم رژیم اسرائیل دیگر نمی تواند شهرک نشینان را به شمال برگرداند. پیروزی های اسرائیل حبابی بیش نیستند و در عمل دیگر اسرائیل برای شهرک نشینان امن نخواهد بود.

عطوان در بخش پایانی اظهارات خود گفت: جبهه جنوب و شمال هرگز از هم جدا نخواهند شد. سید حسن نصرالله گفته است حزب الله از مقاومت در غزه حمایت خواهد کرد. «عبدالملک حوثی» رهبر جریان انصارالله یمن هم می گوید از برادران خود در غزه حمایت خواهیم کرد و در دفاع از غزه شگفتی ها بزرگی خلق می کنیم. مقاومت متوقف نخواهد شد مگر اینکه جنگ در غزه متوقف شود و حقوق مشروع فلسطینی ها به آنان برگردانده شود. «یوآو گالانت» وزیر جنگ اسرائیل ادعا می کند که پیروزی های بزرگی کسب کرده ولی او هیچ دستاوردی نداشته است و فقط غیر نظامیان را با خاک و خون یکسان کرد اما در همین حال هم شهرک نشینان با تهدیدات بیشتری روبرو می شوند. او باید در محاسبات خود بازنگری کند.

پایان/

۱ مهر ۱۴۰۳ - ۰۸:۰۰
کد خبر: 30630

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 9 + 4 =