کرانه باختری و تغییر معادلات به نفع محور مقاومت

سر دبیر روزنامه البناء لبنان معتقد است نه تنها جنگ غزه همه معادلات را در جهان تغییر داد، بلکه جرقه جنگ در کرانه باختری نیز همه روندها را به سود محور مقاومت دگرگون کرده است.

به گزارش تحریریه، «ناصر قندیل» سردبیر روزنامه «البناء» لبنان در بخشی از اظهارات خود در «یوتیوب» درباره پیامد جهانی تحولات فلسطین و جنگ غزه گفت: جنگ غزه دانشجویان دانشگاه های آمریکا را بیدار کرد. این جنگ سبب شد آفریقای جنوبی در دادگاه بین المللی علیه رژیم اسرائیل وارد عمل شود. همچنین این جنگ باعث گردید تا برخی کشورها از جمله شیلی و بولیوی سفارت رژیم اسرائیل را ببندند.

وی تاکید دارد: درگیری ها در غزه همه معادلات را در جهان تغییر داده است و حال جنگ در کرانه باختری هم روندها را به شدت متحول خواهد ساخت.

تحلیل «ناصر قندیل» از سخنان سید نصرالله در تمجید از شخصیت سردار سلیمانی -  تسنیم

این کارشناس لبنانی با بیان این نکته که اکنون عرصه برای رژیم اسرائیل در سرتاسر جهان بسیار تنگ شده است، تصریح کرد: این رژیم در غزه شکست خورده و در کرانه باختری هم شکست خواهد خورد. رژیم اسرائیل حتی در لبنان هم شکست خواهد خورد همانطوری که پیش از این و در جنگ های سال های قبل ناکام ماند. اسرائیل نمی تواند علیه جبهه لبنان و غزه کاری را انجام دهد زیرا پایگاه های مقاومت آماده پاسخگویی هستند. این رژیم تنها می تواند غیر نظامیان را به خاک و خون بکشد. به دلیل همین شکست ها است که رژیم اسرائیل بیمارستان ها را هم در غزه ویران می کند.

ناصر قندیل تاکید دارد: علاوه بر این رژیم اسرائیل در برابر ایران و یمن نیز شکست خورده و دریافته است که پس از این دیگر از امنیت راهبردی سابق برخوردار نخواهد بود و محور مقاومت با پیروزی در جنگ غزه و کرانه باختری رژیم اسرائیل را به چالش خواهند کشید. از سوی دیگر اسرائیل دیگر نمی تواند خواسته های خود را بر فلسطینی ها تحمیل کند.

وی افزود: پس از این هم شگفتی های بسیاری در غزه و کرانه باختری رخ خواهد داد و شهرک نشینان مجبور به فرار به دیگر مکان ها می شوند.

Palestinians in West Bank on course for deadliest year on record, UN says

سردبیر روزنامه البنا معتقد است: جنگ وارد مرحله سرنوشت سازی شده به شکلی که همه معادلات را به سود فلسطین تغییر خواهد داد. ناتوانی رژیم اسرائیل در آزادسازی گروگان ها هم بیشتر از همه ضعف رژیم اسرائیل را بر ملاء کرده است. عملیات «طوفان الاقصی» مشکلات بسیاری را برای این رژیم به بار آورده و سبب شده شکوه و جلال ادعایی این رژیم لگدمال شود.

وی در پایان گفت: همه این شکست ها رژیم اسرائیل را دیوانه کرده و به همین دلیل اکنون می خواهد جنگ را به داخل کرانه باختری بکشاند. حال آنکه رزمندگان مقاوم فلسطین با صبر و شکیبایی خود صفحه های تازه ای از قهرمانی را در تاریخ رقم خواهند زد.

پایان/

۱۵ شهریور ۱۴۰۳ - ۰۸:۰۰
کد خبر: 30488

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 0 =