نتانیاهو در سفر به آمریکا مجوز ترور گرفت

تحلیلگر لبنانی معتقد است نتانیاهو در سفر به آمریکا برای انجام ترور و حمله به جبهه مقاومت چراغ سبز دریافت کرد اما اکنون با مشاهده اقدامات اسرائیل در عراق، لبنان، عراق، یمن و ایران این رژیم باید خود را برای عکس العمل مقاومت در همه جبهه ها آماده کند زیرا کل محور مقاومت علیه رژیم اسرائیل و آمریکا متحد شده اند.

به گزارش تحریریه، «فادی بودیه» رئیس نشریه «مرایا الدولیه» لبنان در «یوتیوب» عنوان داشت: رژیم اسرائیل با حمله به ضاحیه اصول درگیری و خطوط قرمز را نادیده گرفت. قطعا حزب الله برپایه اصولی که سید «حسن نصرالله» ترسیم می کند در برابر اقدام رژیم اسرائیل عکس العمل نشان خواهد داد. رژیم اسرائیل باید خود را برای مقابله با واکنشی متناسب از سوی همه جبهه ها آماده کند. سراسر ضاحیه به مقاومت تبدیل شده است. اسرائیلی ها که در این اندیشه اند که ترورها مقاومت را سست خواهد کرد، بسیار نادان هستند. با ترور رهبران، فرهنگ مقاومت غنی تر خواهد شد.

فادی بودیه ،سردبیر نشریه لبنانی المرایا در گفت‌وگو با«رسالت» : - روزنامه  رسالت | روزنامه رسالت

وی عنوان داشت: حمله به ضاحیه، صفحه جدیدی از تنش میان مقاومت و رژیم صهیونیستی را گشوده است. با مشاهده اقدامات اسرائیل در عراق، لبنان، عراق، یمن و ایران باید این رژیم آماده عکس العمل مقاومت از سوی همه جبهه ها باشد. همه جبهه ها علیه رژیم اسرائیل و آمریکا هماهنگ و متحد شده اند. نتانیاهو در سفر به آمریکا برای انجام ترور و حمله به جبهه های مقاومت چراغ سبز دریافت کرده است. حتی آمریکایی ها پیش از حمله به لبنان هیات ها و پیام هایی را به بیروت و «نبیه بری» ارسال کردند تا ضمانت هایی را برای حمله به حزب الله دریافت کنند، اما او هرگز چنین ضمانت هایی را به آنها نداده و گفته است لبنان حق دفاع از خود را دارد.

بودیه معتقد است: رژیم اسرائیل به مجدل الشمس در جولان حمله کرد و این حمله را به حزب الله نسبت داد. حال آنکه از سال ۲۰۱۶ اصولی میان رژیم اسرائیل و مقاومت ترسیم شده است. جولان بخشی از خاک سوریه است و ساکنان آن عرب هستند. حزب الله نیازی به حمله به عرب ها ندارد زیرا حزب الله موقعیت تاسیسات نظامی رژیم اسرائیل در این منطقه را با دقت می داند و در صورت لزوم می تواند آنها را هدف قرار دهد. حزب الله حمله اسرائیل به ضاحیه را با حمله به حیفا پاسخ خواهد داد. فرماندهان حزب الله در صف اول مبارزه خواهند بود و مانند فرماندهان اسرائیل به پناهگاه ها پناه نمی برند.

فادی بودیه درباره ترور «اسماعیل هنیه» هم گفت: اسماعیل هنیه و شماری از رهبران جهان به دلیل حضور در مراسم تحلیف رئیس جمهوری جدید ایران در این کشور حضور داشت. آمریکا و رژیم اسرائیل با هم در این ترور همکاری کردند. در پاسخ به کسانی که ایران را به دلیل این ترور سرزنش می کنند باید گفت این ترور از خارج ایران صورت گرفت. هنگامی که بیشتر کشورهای عربی درهای خود را به روی رهبران حماس بسته بودند ایران از این رهبران استقبال کرد. هنگامی که بیشتر نظام های عربی، مساله فلسطین و مقدسات آن را فروختند ایران در این زمینه بیشترین هزینه ها را برای فلسطین پرداخت کرد. کسانی که ایران را سرزنش می کنند باید خود را سرزنش کنند که نظاره گر غصب سرزمین های فلسطین هستند و با رژیم اسرائیل در حال عادی سازی روابط می باشند. ایران و فرزندان مقاومت اکنون اولیای دم هستند و کسانی که ایران و مقاومت را سرزنش می کنند جایشان زباله دان تاریخ است.

(ویدئو) جزئیات ترور اسماعیل هنیه به روایت عضو ارشد حماس

این تحلیلگر لبنانی افزود: ایران و سوریه از زمان تاسیس مقاومت از آن پشتبانی کرده اند و سلاح و امکانات در اختیار مقاومت قرار داده اند. آنها اکنون به دلیل حمایت از مقاومت تاوان پرداخت می کنند. ایران همواره به مکتب انقلابی مقاومت پایبند بوده است زیرا مقاومت را تنها راه آزادی ملت ها می داند. تصمیم های سازمان ملل و شکایت ها در نهادهای حقوقی و قوانین بین المللی هم هیچ سودی ندارد. قدرت و اقتدار تنها ابزاری است که دشمن را به زانو در می آورد.

فادی بودیه در پایان اظهارات خود گفت: روسیه در جبهه مقابل آمریکا و ناتو قرار دارد و به سود روسیه نیست که حزب الله و انصارالله و مقاومت عراق و سوریه هدف قرار گیرند و از بین بروند. همچنین به سود روسیه نیست که نظام ایران دچار فرسایش شود زیرا ایران قابل اعتمادترین شریک راهبردی برای مسکو است. پوتین هم به تازگی گفت روسیه آماده است هر گروهی را که با طرح آمریکا در منطقه مقابله می کند، تجهیز کند. روسیه مدتی است که کمک تسلیحاتی به گروه های مقاومت را آغاز کرده است. برخی از رهبران گروه الحشد الشعبی عراق همواره با هماهنگی ایران به روسیه سفر می کنند و این نشان می دهد مرحله تازه ای آغاز خواهد شد. رهبران انصارالله یمن هم همواره به روسیه سفر می کنند تا مواضع سیاسی خود را با روس ها هماهنگ کنند. حتی این احتمال وجود دارد که روسیه از انصارالله یمن حمایت تسلیحاتی به عمل آورد.

پایان/

۱۱ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۸:۰۰
کد خبر: 30209

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 15 =