ترور اسماعیل هنیه؛ انسجام بیشتر مقاومت و حمایت جدی‌تر ایران

کارشناسان مسائل جهان عرب معتقدند که حماس با وجود جنگ خانمان سوز در نوار غزه، ترور رهبران خود را هم در محاسباتش در نظر گرفته و خلا این رهبران را پر خواهد کرد. خون این شهدا سبب انسجام بیشتر مقاومت و حمایت جدی‌تر ایران از جبهه های مختلف مقاومت در عراق، لبنان، یمن، فلسطین و ... خواهد شد.

به گزارش تحریریه، «اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی و رهبر جریان حماس که برای حضور در مراسم تحلیف رئیس جمهوری جدید ایران به تهران آماده بود، نیمه شب در اقامتگاه‌هاش در شمال تهران با اصابت پرتابه ای از هوا به شهادت رسید.

«نضال ابوزید» تحلیلگر مسائل سیاسی و راهبردی در یک گفت و گوی صوتی به تارنمای «الحقیقه الدولیة» درباره ترور اسماعیل هنیه گفت: ترور اسماعیل هنیه بیانگر نفوذ امنیتی آشکار است. رژیم اشغالگر به دنبال فرصت مناسبی برای ترور اسماعیل هنیه بود و این فرصت را در تهران یافت.

این تحلیلگر گفت: عملیات ترور تاثیری در روند جنگ غزه به دنبال نخواهد داشت و مقاومت با شهادت یکی از رهبران خود شکست نخواهد خورد. حماس یک ایدئولوژی است که ادامه خواهد یافت و با وجود شهادت رهبران خود قدرتمندتر خواهد شد. ترور رهبران و فرماندهان این جریان در میدان ها سبب می شود محور مقاومت در نبرد با رژیم اسرائیل مصمم تر شود.

وی تصریح کرد: ترور اسماعیل هنیه موجب می شود سطح عملیات نظامی از سوی مقاومت افزایش یابد. باید گفت که مقاومت در گرفتن انتقام ترور رهبران مقاومت تاخیر نخواهد کرد.

«محمد الهندی» معاون دبیرکل جنبش جهاد اسلامی نیز به شبکه خبری «الجزیره» قطر گفت: ترور اسماعیل هنیه خسارت بزرگی برای حماس است، اما این جریان می تواند خلاء به وجود آمده را پرکند. حماس ۱۰ ماه است که با رژیم اسرائیل در حال نبرد می باشد و با این جنگ خانمان سوز، ترور رهبران خود را در محاسباتش در نظر گرفته است و خلا این ترورها را پر خواهد کرد.

ترور اسماعیل هنیه؛ انسجام بیشتر مقاومت و حمایت جدی‌تر ایران

وی افزود: چنین ترورها و خلاء هایی اراده جریان حماس را در نبرد با اسرائیل سست نخواهد کرد. اسرائیل پیش از این هم با ترور رهبران فلسطین از جمله شیخ «احمد یاسین» و «فتحی شقاقی» و .... در این توهم به سر می برد که می تواند به مقاومت فلسطین ضربه دردناکی وارد کند اما خون این رهبران سبب انسجام بیشتر مقاومت شده است. رژیم اسرائیل با این ترورها در واقع فرار رو به جلو دارد و شکست خواهد خورد و با این ترورها می خواهد بر روی شکست های خود سرپوش نهد.

معاون دبیرکل جنبش جهاد اسلامی تاکید کرد: ترور اسماعیل هنیه حمایت ایران از جبهه های مقاومت در لبنان، یمن، فلسطین و ... را افزایش می دهد و این جریان ها هم برای مقابله با این جنایت ها مصمم تر شوند. اگر اسرائیل در این اندیشه است که با این ترورها مقاومت سست خواهد شد در اشتباه به سر می برد و این اقدامات نتایج معکوسی برای این رژیم به دنبال خواهند داشت. نتانیاهو با این ترور و اقدام خود علیه رهبران حزب الله در ضاحیه جنوبی به دنبال گسترش دامنه نبرد است ولی این رژیم قادر نخواهد بود تا پیامدهای این ترورها را تحمل کند.

پایان/

۱۰ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۶:۰۰
کد خبر: 30205

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 1 =

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • US ۱۷:۰۲ - ۱۴۰۳/۰۵/۱۰
      0 0
      دوستان گرامی تحریریه! حمله امروز رژیم غاصب به ایران را باید حقله ای اززنجیر اقدامات دانست که از چند سال پیش بر علیه ابران اعمال میشود.بعداز تزریق روحیه خوف وترس از فروپاشی در جامعه که توسط نیروی دستگاه فرهنگی غرب توسط یاران داخلی خود به مرحله اجرا در آمد وعکس العمل غلط نظام وانتخابات اخیر وشوهای دموکراسی مابانه شورای راهبردی(که تنها برای مطرح شدن دوباره برخی نامها وتبلیغات برای جناح خاصی تشکیل شده بود) وبه میدان آمدن فعال نیروهای غربگرا وطرح دوباره احیاء برجام !حالا زمان ایجاد ترس و ایجاد دودلی در مورد جواب این عمل است که راه رابرای کسانی که حتی در بیانیه امروز خود مبنی بر محکومیت این عمل حتی از ذکر نام رژیم غاصب امتناع میکنند.! بحث ومذاکره جهت اقدام متقابل توسط جناحهای مختلف و....نهایتأ از دست رفتن فرصت مثل همیشه وشاید آخرین تصمیم گیری نظام !؟