سیستم بانکی ایالات متحده در بحران!

درحالیکه برخی از اعضای گروه بریکس با خرید و ذخیره طلا درحال تقویت سیستم بانکی خود هستند، بحران در ساختار مالی آمریکا تعمیق و بر تعداد بانک های ورشکسته آن افزوده می شود.

به گزارش تحریریه، تارنمای «Watcher» نوشت، در حالی که ائتلاف بریکس در حال تقویت سیستم بانکی خود است، به نظر می رسد سیستم بانکی ایالات متحده در سراشیبی سقوط قرار دارد. تنها در سه سال گذشته، ۱۵ بانک ایالات متحده سقوط کردند، ورشکست شدند و به همین دلیل ترس از بی ثباتی مالی در سراسر این کشور افزایش یافته است.

در سه سال گذشته بانک هایی مانند ریپابلیک فرست بانک ( Republic First Bank)، سیتیزنز بانک (Citizens Bank )، سیگنچر بانک ( Signature Bank)، بانک سیلیکون ولی ( Silicon Valley Bank) و فرست استیت بانک (First State Bank ) از جمله موسسات مالی بودند که ورشکست شده اند.

شرکت بیمه سپرده فدرال (FDIC) در آخرین گزارش خود آمار ناامیدکننده ای را منتشر کرده و عنوان داشته است که سیستم بانکی ایالات متحده باید منتظر زیان ۵۱۷ میلیارد دلاری در این حوزه باشد. شرکت بیمه FDIC همچنین اعلام کرد که ۶۳ وام دهنده ایالات متحده در حال حاضر در آستانه ورشکستگی قرار گرفته اند.

سیستم بانکی ایالات متحده در بحران!

طبق این گزارش بانک‌های فوق در حال حاضر در کسری بیش از نیم تریلیون دلاری در ترازنامه‌ها و اوراق خود غرق هستند. این شرایط به خوبی حکایت از آن دارد که بانک های ایالات متحده در معرض خطر هستند. این در حالی است که بانک های مرکزی کشورهای عضو بریکس به طور گسترده و با سرعت تمام در فکر خرید طلا و تقویت ذخایر خود هستند.

طبق گزارش این رسانه، در حالی که زیان های تحقق نیافته فقط در ترازنامه وجود دارد، اما زمانی که بانک ها به نقدینگی نیاز داشته باشند، این مورد می تواند به بدهی تبدیل شود. FDIC گزارش داد که در سه ماهه گذشته، تعداد وام دهندگان در فهرست بانک های مشکل دار به میزان قابل توجهی افزایش یافته است. این امر سیستم بانکی ایالات متحده را تحت فشار قرار می دهد زیرا اعضای بریکس هم در حال تخلیه خزانه های خود از دلارهای آمریکا و خروج سرمایه از ایالات متحده هستند.

تنها در هفت ماه گذشته، چین به عنوان عضو اصلی بریکس ۷۲ میلیارد دلار از ثروت خود در خزانه های آمریکا را فروخته است. بلوک بریکس همچنین با متقاعد کردن کشورهای در حال توسعه برای پایان دادن به اتکای خود به دلار، جنبش دلارزدایی را مدیریت و تسریع کرده است. همین تحولات در کنار تداوم سیاست های بریکس چند بخش را در ایالات متحده تحت تأثیر قرار داده که به گفته کارشناسان بخش بانکی یکی از آن حوزه ها است.

سیستم بانکی ایالات متحده در بحران!

تعداد موسسات مالی موجود در فهرست بانک های مشکل دار - آن‌هایی که دارای رتبه ترکیبی ۴ یا ۵ بودند - از ۵۲ مورد در سه ماهه چهارم ۲۰۲۳ به ۶۳ عدد در سه ماهه اول سال ۲۰۲۴ افزایش یافته است. بر این اساس تعداد بانک‌های مشکل دار آمریکا ۱.۴ درصد از کل بانک‌های این کشور را تشکیل می‌دهند و از این منظر شرایط هنوز در محدوده نرمال برای دوره های غیر بحرانی یعنی بین ۱ تا ۲ درصد از کل بانک ها قرار دارد.

در گزارش FDIC آمده است که کل دارایی های نگهداری شده توسط بانک های مشکل دار در طول یک دور سه ماهه از ۱۵.۸ میلیارد دلار به ۸۲.۱ میلیارد دلار افزایش یافته است.

این مسائل می تواند چالش هایی را در کیفیت اعتباردهی، درآمد و فرایند اعطای نقدینگی برای صنعت ایجاد کند. علاوه بر این، وخیم شدن شرایط برای سبد وام های خاص، به ویژه املاک اداری و وام های کارت اعتباری، نظارت بیشتر را ضروری کرده است. FDIC تاکید دارد این مسائل، همراه با فشارهای مالی و حاشیه ای از موضوعاتی هستند که موجب می شد این نهاد بر بانک ها نظارت مداوم خود را حفظ کند.

پایان/

۱۹ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۸:۰۰
کد خبر: 29783

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 14 =