جهان نظاره گر قدرت، اتحاد و متانت ملت ایران

تهران - تحریریه - آمریکا بعد از خروج غیر قانونی ترامپ از برجام صبر استراتژیک ایران که نوعی مقابله و مبارزه پنهان محسوب می شود را اشتباه تحلیل و با توسل به تهدید و تشدید تحریم ها تلاش کرد تهران را به پای میز مذاکره بیاورد و امتیازات بیشتری بگیرد.

رهبرمعظم انقلاب اسلامی در واکنش به فشارحداکثری دولت ترامپ و همراهی کنگره آمریکا با این مسیر غلط، با ترسیم فرمول مذاکره به سبک آمریکا تاکید کردند قطعا با دولت فعلی آمریکا (دولت ترامپ) مذاکره نمی کنیم. حضرت آِیت الله خامنه ای تصریح کردند آمریکایی ها برای مذاکره فرمول خاصی دارند که باید آن را درک کرد "آنها اولاً اهداف اصلی را کاملاً مشخص می کنند البته همه این اهداف را اعلام نمی کنند اما در طول مذاکرات با دبه و چانه زنی، همه اهداف را پیگیری می کنند." فرمانده کل قوا همچنین یادآور شدند " نکته دوم اینکه آمریکایی‌ها از این اهداف اصلی یک قدم عقب نمی نشینند در مذاکرات، با الفاظ ظاهراً اطمینان‌بخش فقط وعده می دهند اما از طرف مقابل امتیازات نقد می خواهند و وعده نمی پذیرند،
هر جای مذاکره اگر طرف مقابل از دادن امتیاز نقد امتناع کند، آمریکایی‌ها آنچنان هیاهوی تبلیغاتی و رسانه ای در جهان راه می اندازند که معمولاً طرف مقابل کم می آورد و دچار انفعال می شود. آنها پس از مذاکرات نیز به راحتی زیر وعده ها می زنند و به آنها عمل نمی کنند، برجام نمونه واضح نتیجه مذاکره با آمریکا است."
باید به این نکته اصلی توجه داشت که ترامپ بدون درک گفتمان و سیاست جمهوری اسلامی ایران در افکار متوهمانه خود غرق است و تا قبل از اقدام به ترور ناجوانمردانه خود مدام تکرار می کرد خواهیم دید که چگونه ایرانی به پای میز مذاکره می آیند و مکررا می گفت ایرانی ها برای مذاکره با من لحظه شماری می کنند، یک روز 12 شرط برای مذاکره تعییین می کرد و روز دیگر اعلام می کرد بدون پیش شرط آماده مذاکره است؛ هر چه تلاش کرد به در بسته خورد و نهایتا متوجه شد کسی در ایران او را و درخواست هایش را جدی نمی گیرد. بعد ازناامیدی ترامپ از کارزار فشار حداکثری و تلاش برای صفر کردن فروش نفت ایران، دو گذاره کاخ سفید را وارد اشتباهی راهبردی و مهلک برای تصمیم به ترور شهید سلیمانی کرد، یک اغتشاشات بعد از افزایش قیمت بنزین که سرنخ های آن توسط سیستم های امنیتی غربی و همراهی برخی دولت های مرتجع منطقه شکل گرفت و دوم تحلیل اتاق های فکر آمریکا مبنی بر اینکه خزانه ایران خالی شده و مردم هم از حکومت برگشته اند، بنابر اگر در این شرایط با ایران قادر به مقابله به مثل با اقدامات آمریکا نخواهد بود.
تحلیل نا درست این دو گذاره باعث غفلت راهبردی آمریکایی ها شد و در روز 13 دیماه در زمانی که سپهبد شهید قاسم سلیمانی به دعوت دولت رسمی عراق به بغداد سفر کرده بود درحمله ای تروریستی نظامیان آمریکا مغایر با تمامی قوانین بین المللی و اصول حاکم بر روابط  بین دولت ها، در ساعت یک بامداد بعد از اینکه شهید سلیمانی در فرودگاه بغداد مورد استقبال یک مقام رسمی عراقی قرار گرفت، هنگام خروج از فرودگاه به ناجوانمردانه ترین و غیر انسانی روش ممکن ترور شد و به شهادت رسید.
"این اقدام تروریستی آمریکا شبیه یک لات بی سروپایی بود که در دل تاریکی شب از پشت سر شخصی غیر مسلح را بزدلانه مورد هدف قرار می دهد و پا به فرار می گذارد و به این کار ناجوانمردانه وغیر انسانی افتخار می کند و آن را ناشی از قدرت خود می داند غافل از اینکه امروز جهانیان بیشتر از هر زمان دیگری با چهره واقعی و روتوش نشده دولتمردان و تصمیم سازان در آمریکا آشنا شده اند و عمیقا متوجه شده اند که این گرگان به هیچ اصولی انسان و قوانین بین المللی پایبند نیستند ." به اعتراف دوست و دشمن امروز شهادت این شهید والا مقام و این قهرمانی ملی که در آینده چراخ راه و اسوه بسیاری از آزادیخواهان جهان و محور مقاومت برای مقابله جدی تر با دنیا سلطه خواهد بود، بیش از زمان حیاتش برای استکبار جهانی خطرناک تر است.

بعد این اقدام تروریستی آمریکا که جنایت جنگی محسوب می شود، تنش ها در منطقه به بالاترین حد هشدار رسید، جمهوری اسلامی ایران از انتقام سخت خبر داد و بر حق دفاع از خود بر اساس منشور 51 سازمان ملل (Self defense  ) تاکید کرد و آمریکایی ها با به راه انداختن ماشین تبلیغاتی و دروغ پراکنی خود مدعی شدند که شهید سلیمانی قصد شکل دهی عملیات علیه نیروهای نظامی آمریکا درعراق داشته به همین دلیل دست به ترور زده است؛ عادل عبدالمهدی نخست وزیر عراق اعلام کرد سردار سلیمانی به دعوت رسمی این کشور برای ابلاغ پیام تهران در مورد کاهش تنش ها با عربستان به بغداد سفر کرده بود.

اقدام تروریستی ترامپ در به شهادت رساندن شهید سلیمانی و تهدید به هدف قرار دادن امکان فرهنگی وتاریخی ایران خون 80 میلیون ایرانی را به جوش آورد و یکصدا خواستار پاسخ قاطع نظامی به این اقدام جنایکارانه آمریکا شدند،  در پاسخ به این مطالبه عمومی همزمان با مراسم خاکسپاری شهید سلیمانی و یارانش یگان موشکی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی پایگاه نظامی عین الاسد آمریکا در حومه بغداد را با شلیک موشک های بالستیک هدف قرار داد، بماند آمریکا برای سرپوش گذاشتن بر میزان تلفات واقعی اجازه ورود به ارتش عراق نداد و ترامپ در همان لحظات اولیه عملیات موشکی سپاه اعلام کرد که همه چیز خوب است.
بدون شک ترامپ با طراحی این اقدام تروریستی چهره آمریکا نزد جهانیان را مخدوش کرد و به هیچ کدام از اهداف خود که همانا تضعیف حشد الشعبی و محور مقاومت، کاهش آمریکا ستیزی در منطقه ، ایجاد شکاف بین جامعه ایران، افزایش محبوبیت خود برای انتخابات 2020 و حتی فرار از استیضاح دست پیدا نخواهد کرد و با راه انداختن این ماشین تبلیغاتی که هیچ سرباز آمریکایی کشته نشده و خسارت کمی به پایگاه عین الاسد وارد شده نمی تواند از شکست های این عملیات کور تروریستی شانه خالی کند.

نتایج عملی این اقدام تروریستی آمریکا به شرح زیر است

70 سال بعد از جنگ جهانی دوم برای نخستین بار یک پایگاه نظامی آمریکا مجددا مورد هدف قرار گرفت تلاش آمریکا برای اختلاف انداختن بین ملت ایران و عراق با شکست مواجه شد و اتحاد هر چه بشتر ملت را به دنبال داشت. ( مراسم وداع با شهید سیلمانی در شهرهای مختلف عراق و تظاهراتی که راه افتاد، اثابت کننده این واقعیت است). تشریح بی سابقه سردار سیلمانی و یارانش و اتحاد و همبستگی که آحاد ملت ایران از خود نشان دادند موجب وحشت دشمنان شد ، آمریکایی ها متوجه شدند تلاش آنها برای ایجاد تفرقه بین ملت به امید تجزیه ایران به یک یاس بزرگ تبدیل شده است، ملت ایران به رغم همه مشکلات و گرفتاریهای اقتصادی که امروز با آن دسته و پنجه نرم می کنند از یک فرهنگ عظیم تاریخی برخوردار هستند و در مواقع خطر، امت واحده هستند و با کنار گذاشتن اختلافات از کیان ایران اسلامی دفاع می کنند.

در مراسم خاکسپاری شهید سلیمانی در شهرهای مختلف ایران بیش از 30 میلیون نفر شرکت کرد و تنها شخصیت نظامی جهان است که برای او در همه کشورهای جهان مراسم یادبود، برگزار شد و ترور این شخصیت والا و مجاهد نستوه را محکوم کردند، اعتراض ها به ترور شهید سلیمانی ازکشور آمریکا گرفته تا در اروپا، آمریکای لاتین و آفریقا وآسیا انجام شد به گونه ای که تاریخ چنین صحنه ای را به خود ندیده است.

شهید سلیمانی به نماد اسطوری ملت ایران، محور مقاومت و آزادیخواهان تبدیل شد به طوری که بسیاری از کارشناسان در رسانه های مختلف او را با شخصیت های تاریخ ساز جهان مقایسه کردند و او را بزرگترین شخصیت کاریزمای نظامی و استرایژیک جهان نامیدند. جهانیان به وضوح دیدند که عشق یک فرمانده به رهبر خود و علاقه وافر یک رهبر به فرمانده اش چه معنا و مفهومی دارد، دنیا تاکنون چنین رابطه عاطفی و عمیقی بین یک ژنرال نظامی و فرمانده اش را به خود ندیده بود. با شهادت این مجاهد خستگی ناپذیر روح تازه ای در محور مقاومت دمیده شد و مبارزه با استکبار نه تنها در منطقه بلکه در دنیا قدرت و شدت ادامه پیدا خواهد کرد. جهانیان به وضوح دیدند ایران به رغم 40 سال تحریم همه جانبه دولت های غربی به سرکردگی آمریکا توانسته است در مسایل راهبردی مثل هسته ای و موشکی به نقطه تراز چند کشور اول جهان برسد و مردم ایران نیز به خوبی متوجه شدند که توان موشکی در مواقع خطر تا چه اندازه می تواند یک بازدارنده همه جانبه باشد و اینکه چرا آمریکایی ها این قدر به دنبال محدود کردن توان موشکی ایران هستند. تمام.
۴ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۶:۳۶
کد خبر: 5575

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 9 + 8 =