وعده صادق آغاز راه است/اسرائیل از ترور سید حسن نصرالله پشیمان می شود

«عبدالباری عطوان» گفت: عملیات «وعده صادق» ایران مراحل مختلفی دارد و حمله موشکی اخیر ایران به رژیم اسرائیل تنها آغاز راه است. عملیات وعده صادق ایرانی ها مراحل مختلفی خواهد داشت، نقشه منطقه به طور پرشتابی تغییر خواهد داد و اسرائیل را هم از ترور سید حسن نصرالله پشیمان می کند.

به گزارش تحریریه، «عبدالباری عطوان» تحلیلگر سرشناس جهان عرب در بخشی از اظهارات خود در «یوتیوب» گفت: این روزها تاریخی و بی سابقه هستند. جهان عربی و اسلامی در خوشحالی به سر می برد زیرا بیش از 180 موشک مافوق صوت ایرانی توانست سه پایگاه هوایی نظامی مهم رژیم اسرائیل را ویران سازد. این موشک ها اسطوره بازدارندگی هوایی رژیم اسرائیل را هم ویران کردند و توانستند از قوی ترین سامانه دفاعی هوایی در جهان عبور کنند. این یک شکست بزرگ برای سامانه های دفاعی و کارخانه های نظامی آمریکا است. اکنون صنایع نظامی آمریکا به طور کامل در برابر موشک های ایرانی از هم فروپاشیده و رسوا شده اند.

تحلیلگر فلسطینی تبار افزود: در این شرایط روس ها و چینی ها هم خوشحال هستند زیرا موشک های ایرانی به نمایندگی از همه مظلومان جهان توانست آمریکا و برتری آن را به لرزه در آورد. این یک موضوع بسیار مهم است که ایران توانسته در سامانه های دفاعی اسرائیل نفوذ کند. اکنون همه چیز تغییر کرده است و حضرت آیت الله «خامنه ای» رهبر انقلاب اسلامی توانست در زمان مناسب تصمیم مناسب بگیرد و در زمان مناسب پاسخ مناسب دهد.

وی تصریح کرد: ایران انتقام ترور دو رهبر بزرگ منطقه یعنی سید «حسن نصرالله» دبیر کل حزب الله لبنان و «اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی جریان حماس را از رژیم اسرائیل گرفت. حال رژیم اسرائیل پیش از هر اقدامی برای ترور اشخاص باید یک میلیون بار فکر کند. اگر ایران این بار 180 موشک به سرزمین های اشغال شده شلیک کرد، ممکن است دفعه بعد 18 هزار و 800 موشک شلیک کند.

عطوان افزود: روز چهارشنبه نیروهای رژیم اسرائیل که با حمله زمینی به شهرک مارون الراس و العدیسه در لبنان نفوذ کرده بودند به طور کل به هلاکت رسیدند. لبنانی ها قدرت بازدارندگی زمینی رژیم اسرائیل را در هم کوبیدند. خود اسرائیلی ها اعتراف کردند 14 تن از نیروهایشان کشته و ده ها تن دیگر زخمی شده اند. لبنانی ها در کمین نیروهای نیروهای رژیم اسرائیل هستند. هلاکت 14 تن از نیروهای رژیم اسرائیل همراه با فرمانده ارشد آنها در شهرک العدیسه و مارون الراس نشان می دهد اگر نیروهای رژیم اسرائیل بخواهند به جنوب لبنان نفوذ کنند بیشتر آن ها هلاک خواهند شد.

وی تاکید کرد: پس از ترور سید حسن نصرالله اکنون جوانان حزب الله را مدیریت می کنند. اکنون جوانانی که سید حسن نصرالله تربیت کرد پرچم انتقام را بر افراشته اند. آنها انتقام سختی خواهند گرفت زیرا مرد میدان و عمل هستند. همه این جوانان جانشینان سید حسن نصرالله هستند.

تحلیلگر فلسطینی افزود: هر روز گفته می شد که ایران پاسخ نداده است. اکنون ایران با قدرت پاسخ داده و پایگاه های هوایی رژیم اسرائیل را ویران کرده است. مهمترین سلاح های رژیم اسرائیل سلاح های هوایی از جمله اف 15 و اف 16 است. پس وقتی ایران پایگاه های هوایی رژیم اسرائیل را موشک فتاح درهم می کوبد یک تحول مهم رخ داده است که نشان می دهد ایران حتی می تواند یک قدرت بزرگ را هدف قرار دهد، رژیم اسرائیل که تنها یک غده سرطانی است. همانطوری که سردار «باقری» گفت این حمله چالش واقعی برای رژیم اسرائیل بود.

وی با بیان اینکه مشخص شد هروقت ایران تصمیم بگیرد، پاسخ می دهد و نتایج را تحمل می کند، افزود: اگر رژیم اسرائیل هر گونه عکس العملی نشان دهد ایران باز پاسخ کوبنده تر و با قدرت بیشتری خواهد داد. سردار باقری و «عباس عراقچی» گفته اند اگر رژیم اسرائیل اقدامی علیه ایران انجام دهد زیرساخت های رژیم اسرائیل را ویران خواهیم کرد. اگر زیرساخت ها و غیرنظامیان لبنان هدف قرار گیرند شهرهای زیر کنترل این رژیم هدف قرار خواهد گرفت. نتانیاهو اکنون لال شده است. او در پناه گاه های زیر زمینی به سر می برد. وی که ادعای حکمرانی در سراسر خاورمیانه را داشت به تونل ها پناه برده است. اگر آنها علیه ایران اقدامی انجام دهند ایران زیرساخت های رژیم اسرائیل را ویران خواهد کرد و خبری از آب، برق، گاز، بنادر، هواپیماها و فرودگاه های اسرائیل نخواهد بود و فاتحه فرودگاه بن گوریون خوانده خواهد شد. ایران میادین گازی زیر کنترل رژیم اسرائیل در دریای مدیترانه را به طور کامل ویران خواهد کرد.

عطوان در پایان اظهار داشت: اسرائیل با چالش بسیار خطرناکی روبرو است. نه تنها سه پایگاه نظامی این رژیم با حمله ایران ویران شده، بلکه سراسر اسرائیل در معرض تهدید و خطر است. حمله موشکی ایران به رژیم اسرائیل تنها آغاز راه است و حتی در زمان مناسب از سلاح های نامتعارف هم استفاده خواهد شد. عملیات وعده صادق ایرانی ها مراحل مختلفی خواهد داشت. نقشه منطقه به طور پرشتابی تغییر خواهد کرد. الان هیچ طرفی مثل رژیم اسرائیل در رعب و وحشت به سر نمی برد. سپاه پاسداران و ارتش ایران و جبهه های مقاومت در آمادگی کامل به سر می برند. اسرائیل از ترور سید حسن نصرالله پشیمان خواهد شد. پایان/

۱۳ مهر ۱۴۰۳ - ۱۲:۰۰
کد خبر: 30741

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 1 =