مصائب آواره‌های اوکراینی‌ در قاره سبز

رسانه های اروپایی گزارش می دهند بسیاری از افرادی که به خاطر جنگ از اوکراین فرار کرده و به قاره سبز رفته اند، گرفتار شرایطی سخت از کارتن خوابی تا قاچاق انسان و سوءاستفاده جنسی می شوند.

به گزارش تحریریه، جنگ اوکراین نه تنها در داخل این کشور موج عظیمی از ویرانی را به بار آورده است بلکه فجایع انسانی بیشماری را از از آوارگی میلیون ها شهروند اوکراینی تا قاچاق انسان در اتحادیه اروپا را موجب شده است.

روزنامه گاردین انگلیس در گزارشی نوشت که اوکراینی‌ها در اروپای غربی با بی خانمانی روبه‌رو هستند و بسیاری از افرادی که از جنگ فرار کرده اند ممکن است مجبور به زندگی در خیابان ها شوند زیرا دولت های میزبان کمک ها به آنها را کاهش داده اند.

این روزنامه اضافه کرد که با نزدیک شدن به سومین سال جنگ بین مسکو و کیف، تعداد زیادی از اوکراینی‌های آواره در سراسر اروپای غربی ممکن است بی خانمان شوند. بسیاری از این افراد که به خاطر ترس از جنگ از کشورشان به سمت غرب گریخته‌اند به دلیل کاهش حمایت‌های دولتی در معرض خطر آوارگی در خیابان‌ها قرار دارند.

مصائب آواره‌های اوکراینی‌ در قاره سبز

با توجه به اینکه طبق داده های سازمان ملل، حدود ۶.۱ میلیون پناهنده اوکراینی در انگلستان و اتحادیه اروپا حضور دارند، این اتفاق می تواند به طور قابل توجهی جمعیت بی خانمان های اروپا را افزایش دهد.

بر اساس گزارش صلیب سرخ، در بریتانیا بیش از ۹۰۰۰ خانوار پناهنده در معرض خطر بی خانمانی هستند، زیرا مقامات محلی از آنها حمایت کافی به عمل نمی آورند؛ ضمن آنکه صاحب خانه های انگلیسی هم بسیار کمتر از قبل مشتاق ارائه مسکن به اوکراینی ها هستند.

گاردین خاطرنشان کرد که لهستان در ابتدا با میل بیش از یک میلیون پناهنده از اوکراین را پذیرفت، اما نگرش نسبت به آنها در این کشور از آن زمان تاکنون به دلیل نگرانی در مورد مزایای اجتماعی تغییر کرده است.

در اوایل ماه جاری، «رادوسلاو سیکورسکی» وزیر امور خارجه لهستان از کشورهای اروپای غربی خواست، پرداخت کمک مالی به مردان اوکراینی را متوقف کنند تا آنها برای بازگشت به کشور خودشان و جنگ با روسیه تشویق شوند.

در ماه اوت، مقامات مجارستان پس از اعلام برخی مناطق غربی اوکراین به عنوان مناطق امن برای بازگشت، کمک مسکن برای هزاران پناهجو را قطع کردند.

گاردین همچنین به گزارش‌هایی از سراسر اروپا اشاره کرده که به دلیل موانع مختلف بوروکراتیک، افرادی که از جنگ فرار می‌کنند اغلب نمی‌توانند از حمایت‌هایی برخوردار شوند که قرار است طبق قوانین اتحادیه اروپا برای آوارگان در نظر گرفته شود.

مصائب آواره‌های اوکراینی‌ در قاره سبز

روی دیگر فجایع انسانی به پدیده قاچاق انسان باز می گردد. شبکه خبری Das Erste آلمان در گزارشی با استناد به آمار سازمان امنیت و همکاری در اروپا اعلام کرد روند قاچاق انسان در اتحادیه اروپا از ابتدای جنگ اوکراین افزایش شدیدی پیدا کرده و همین امر نگرانی دولت ها و سازمان های حقوق بشری را در پی داشته است.

طبق آمار منتشر شده از OSCE فعالیت سایت های ارائه دهنده خدمات جنسی، فیلم سازی، تبلیغات و استفاه از کودکان و زنان اوکراینی پس از آغاز جنگ ۶۰۰ برابر بیشتر شده است.

«ماریا اشمید» رئیس سازمان یاد شده نیز اعلام کرده است مقصران و سوءاستفاده کنندگان از زنان و کودکان اوکراینی به راحتی قابل ردیابی نیستند و در بیشتر مواقع از راه دور روند قاچاق انسان ها را مدیریت می کنند.

پایان/

۶ مهر ۱۴۰۳ - ۱۲:۰۰
کد خبر: 30674

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 7 =