هشدار ترامپ به یهودیان

دونالد ترامپ با بیان اینکه رقیب دموکراتش از دولت یهود نفرت دارد، به آن ها هشدار داد که کامالا هریس اسرائیل را نابود خواهد کرد و ممکن است به زودی موجودیت آن از بین برود.

به گزارش تحریریه، رسانه های آمریکایی نوشتند که دونالد ترامپ بار دیگر در یک نشست انتخاباتی با حمله مستقیم به «کامالا هریس» نامزد دموکرات ها برای انتخابات ماه نوامبر، از یهودیان درخواست کرد برای مبارزه با یهودی ستیزی در آمریکا و نجات اسرائیل به او رای دهند. رئیس جمهور سابق آمریکا به صورت آشکار از رأی دهندگان یهودی به دلیل حمایت قاطع از دموکرات ها انتقاد کرد.

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق و نامزد کنونی جمهوری‌خواهان، به رای‌دهندگان یهودی حاضر در اجلاس ملی شورای اسرائیل-آمریکایی (IAC) گفت: وعده من به یهودیان آمریکایی این است با رأی شما، من مدافع و حامی شما خواهم بود. من بهترین دوست یهودیان آمریکایی خواهم بود که تا به حال در کاخ سفید داشته اند.

ترامپ رقیب دموکرات خود را متهم کرد که جنبش یهود ستیزانه در دانشگاه های آمریکا را محکوم نکرده است و افزود یهودیانی که از دموکرات ها حمایت می کنند به دشمن رای می دهند.

نامزد جمهوری خواه ایالات متحده قول داده است که مدافع یهودیان آمریکایی خواهد بود ضمن آنکه هشدار داد که اگر کامالا هریس در انتخابات آتی در ماه نوامبر برنده شود، اسرائیل ممکن است از بین برود.

نامزد جمهوریخواه ریاست جمهوری آمریکا در این نشست که در واشنگتن برگزار شد ابراز نگرانی کرد آمار نظرسنجی های اخیر نشان می دهد که هریس، معاون فعلی رئیس جمهور، در میان رای دهندگان یهودی-آمریکایی از وی خیلی پیش افتاده است.

ترامپ بدون اینکه مشخص کند منظور وی کدام نظرسنجی است، از اینکه تنها ۴۰ درصد از رای دهندگان یهودی در ایالات متحده از او حمایت می کنند ابراز ناراحتی کرد.

ترامپ هریس را یک «دموکرات بد» توصیف کرد و عنوان داشت «این بدان معناست که ۶۰ درصد شما به کسی رای داده‌اید که از اسرائیل متنفر است. او همچنین مدعی شد که حزب دموکرات در کل برای اسرائیل بسیار بد و نامطلوب بوده است.

ترامپ ادامه داد که «هر فرد یهودی که به کامالا هریس یا حزب دموکرات رأی می دهد، باید به پزشک مراجعه کند و تحت معاینه قرار بگیرد.

ترامپ همچنین با بیان این که رای دهندگان یهودی-آمریکایی با او رفتار مناسب نداشته اند، اقدامات و دستاوردهای گذشته خود در روابط آمریکا و اسرائیل را یادآوری کرد و گفت: من بلندی های جولان را به اسرائیلی ها دادم. من پیمان ابراهیم را به آنها دادم. من پایتخت اسرائیل را به رسمیت شناختم و سفارت آمریکا را در بیت المقدس افتتاح کردم. و مهمتر از همه، من توافق هسته ای ایران را فسخ کردم.

رئیس جمهور پیشین آمریکا به یهودیان حاضر در نشست اظهار داشت: من بهترین دوستی بودم که اسرائیل تا به حال داشته است.

وی افزود که اگر در ماه نوامبر دوباره به عنوان رئیس جمهوری آمریکا انتخاب شود، «مدافع» و «محافظ» یهودیان آمریکا و «بهترین دوست برای آن ها در تاریخ کاخ سفید خواهد بود.

پایان/

۳۱ شهریور ۱۴۰۳ - ۰۸:۰۰
کد خبر: 30626

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 5 =